لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:13
فهرست مطالب
کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی
چکیده :
مقدمه
اطلاعات کلی پروژه
موضوع پروژه : پرورش کرم ابریشم
محل اجرای پروژه :
زمان اجرا :
گروه هدف :
هدف پروژه :
اعتبار تخصیص یافته :
مراحل انجام کار
کاربرد اصول یاد گیری تجربه در پروژه پرورش کرم ابریشم
مشکلات و معضلات مربوط به پرورش کرم ابریشم ( صنعت نوغانداری )
پیشنهادات :
عنوان :کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زبان روستایی
مولفین : سرکار خانم زهرا امیری کارشناس مسئول آموزش زنان روستایی استان خراسان شمالی
کلمات کلیدی :
زنان روستایی : گروهی از زنان ساکن در روستا که در بخش کشاورزی فعالیت داشته باشند .
کرم ابریشم : حشره ای کوچک که دارای دگردیسی کامل شامل چهار مرحله می باشد .
یاد گیری موثر : آموزشی که جهت یادگیری داده شود و در نتیجه آن به صورت رفتاری ، کلامی و ... مورد ظهور باشد .
یادگیری تجربی :
چکیده :
نوغانداری به منظور تولید پیله مادر ، یکی از قدیمی ترین صنایع جهان یعنی صنعت نساجی است که طی آن برگ درخت توت به نخ ابریشم تبدیل شده و ارزش افزوده سرشاری پدید می آید . ابریشم رشته ای است نازک ، بلند، سبک ، نرم ، جاذب الرطوبه ، رنگ پذیر ، مقاوم در برابر نوسات حرارت ، نا رسانا و درخشنده که این خصوصیات باعث استفاده گسترده آن در تولید البسه ، نارسانا ها ، صنایع لاستیک و وسایل پزشکی و ....گشته است .
با توجه به مشکلات موجود بین عرضه و تقاضای ابریشم در جهان اجرای این طرح به عنوان یک فعالیت تولیدی ، ضمن اینکه گامی به سوی خود اتکایی کشور در محصولات کشاورزی به شمار می رود و دارای توجیه مناسب اقتصادی است می تواند تامین کننده نیاز منابع تبدیلی و بازار مصرف بوده ، و بستر ساز اشتغال به کار نیروهای متخصص ( خصوصا در علوم کشاورزی و دامپروری ) و فاقد تخصص گردد .
ضمن اینکه بانوان کار آفرین نیز می توانند با پیاده سازی این طرح ، گامی در جهت توسعه میهن بردارند .
این پروژه به مدت 7 روز و با حضور 20 نفر از زنان روستایی شهرستان راز و جرگلان توسط کارشناس زنان روستایی اجرا گردید . بر اساس نیاز سنجی شهرستان از زنان روستایی عنوان پروژه مشخص و اعتبار آن از طرف سازمان تامین و تخصیص داده شد . و با توجه به اعلام نیاز بهره برداران این پروژه برای گروه هدف زنان روستایی برگزار گردید و چند روز اول بر اساس عناوین و سر فصل های آموزشی مباحث به صورت گسترده ای ارائه گردید و از بخش فیلم و عکس و نشریات آموزشی نیز استفاده شد . . در روز آخر بازدید از کارگاه نوغانداری شهرستان تربت حیدریه انجام شد . و بعد از آن با احداث کارگاهی که گردانندگان آن افراد حاضر در کلاس بودند آموزش به اتمام رسید و با مشاهده نتیجه کار اثر مثبت کار و یادگیری موثر مشخص گردید و افراداعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند .
تحقیق در مورد کاربرد اصول یادگیری تجربی در آموزش پرورش کرم ابریشم به زنان روستایی