بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و اعتماد کارکنان به رهبر در اداره کل تعاون استان گیلان
117 صفحه
چکیده:
هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه رهبری خدمتگزار و اعتماد به رهبر است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تعداد 293 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به جدول مورگان تعداد حجم نمونه 169 نفر است که تعداد 200 پرسشنامه با استفاده از روش نمونه برداری غیر احتمالی در دسترس توزیع شد. در نهایت تعداد 174 پرسشنامه از کارکنان جمع آوری شد و اطلاعات مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که با سطح 95% اطمینان رهبری خدمتگزار و مولفه های آن (خدمت رسانی، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد و مهرورزی) با اعتماد به رهبر ارتباط معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که ارتباط قابلیت اعتماد و اعتماد به رهبر نسبت به دیگر مولفه ها از شدت بالاتری برخوردار است.
کلیدواژه: رهبری خدمتگزار، خدمت رسانی، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد، مهرورزی، اعتماد به رهبر ارتباط
بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و اعتماد کارکنان به رهبر در اداره کل تعاون استان گیلان