لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه7
د - سؤال اصلی پژوهش :
آیا چالش های حقوقی سینمای ایران با توسل به قواعد عمومی قراردادها یا اقتباس از راه حل های موجود در کشورهای دارای سینمای حرفه ای، قابل حل می باشد؟
ه. - بیان مسئله : (شامل تشریح ابعاد مسأله، معرفی دقیق آن، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط)
این پژو هش ابعاد حقوقی مراحل تولید فیلم ( پیش تولید – تولید- پس تولید ) و روابط حقوقی میان عوامل اصلی تولید فیلم ( تهیه کننده- کارگردان – بازیگر – سرمایه گذار) را بررسی می کند.
قراردادهای در حوزه تولید فیلم های سینمایی و تلویزیونی از جمله قراردادهای نامعین است که در حقوق ما ناشناخته مانده و در نتیجه نابسامانی های حقوقی زیادی در این زمینه وجود دارد از جمله ابهام در حقوق و تعهدات عوامل تولید فیلم – استاندارد نبودن قراردادها – انعقاد غیر تخصصی قرارداد – اختلافات قراردادی در جریان پروسه تولید فیلم و ... و اگر فقدان قوانین و مقررات اختصاصی حاکم بر صنعت سینما را هم بر آنها بیافزاییم در مجموع خلاء حقوقی شدیدی احساس می شود. و این نابسامانی حقوقی به سهم خود یکی از موانع پیشاروی روند حرفه ای شدن سینمای ایران است.
- سوابق مربوطه ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام گرفته در مورد موضوع و نتایج تحصیل شده در داخل و خارج و نظریه های علمی مربوط)
سوابق تحقیقات در داخل کشور:
متأسفانه تحقیقات و پژوهش های منسجمی پیرامون این موضوع در داخل کشور وجود ندارد و در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران ( ایران داک ) نیز هیچ پایان نامه ای در کشور که مشابه این موضوع باشد یافت نشد. فقط کتابهای اندکی که در ایران در زمینه مالکیت معنوی نگارش شده است، برخی از آنها در بخشی از کتاب، آثار سینمایی را از جهت مالکیت معنوی مورد بررسی قرار داده اند در حالیکه این پژوهش تولیدات سینمایی و تلویزیونی را عمدتاً از جهت حقوق قراردادها بررسی می کند.
سوابق تحقیقات در خارج از کشور :
در کشورهای دارای صنعت سینمای پیشرفته همچون آمریکا کتابها و مقالات حقوقی زیادی در این زمینه وجود دارد و حقوق آنها قدم به قدم با پدیده های جدید همراه شده است.
ب
تحقیق در مورد بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای سینما و تلویزیون با مطالعه تطبیقی در سینمای آمریکا