فایل ورد "قابل ویرایش واماده پرینت"تعداد صفحه:35
فهرست مطالب
دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان. 17
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:. 20
پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم : 20
انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):. 22
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :. 23
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:. 23
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :. 23
شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند : 24
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :. 24
شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند : 24
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :. 25
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲). 26
چکیده :
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .
. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .
دانلودچگونه به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم