چکیده
در نیروگاههای دیزلی با تغییر سوخت ورودی به دیزل کوپل مکانیکی تغییر می کند.در نیروگاههای بخار با تغییر میزان فلو (جریان) و فشار بخار ورودی به توربین با کنترل دریچه ورود بخار و میزان سوخت به بویلر کوپل مکانیکی تغییر می کند . در نیروگاههای گازی با تغییر فشار گاز ورودی به توربین به وسیله میزان سوخت کنترل می گردد و به طور کلی در هر نیروگاه دیگری نیز برای تغییر کوپل باید عامل مکانیکی گرداننده شافت را کنترل نمود . اما در مورد ولتاژ تحریک و طرق مختلف تهیه آن بخشی است که در این پروژه به آن می پردازیم
برای تحریک ماشین ، احتیاج به یک منبع ولتاژ مستقیم قابل کنترل داریم به میزانی که بتواند جریان سیم پیچ را تغذیه نماید و باید دقیقاً مشخص شود که انرژی لازم چگونه و به چه صورت می باشد و این انرژی به چه نحوی باید به ولتاژ D.C تبدیل شود. و میزان این ولتاژ چگونه کنترل و مشخص می گردد و همچنین این ولتاژ D.C کنترل شده چگونه باید به قسمت سیم پیچ تحریک منتقل گردد .
تعداد صفحات: 127 صفحه
تحلیل و بررسی انواع روش های تحریک نیروگاه های گازی