هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نمایش

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله نمایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نمایش


دانلود مقاله نمایش

 

مشخصات این فایل
عنوان:نمایش
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:76

این مقاله در مورد نمایش می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله نمایش

مقدمات
نمایش در آغاز از تحول رسمها و نیایشهای مذهبی بیرون آمد ،و وقتی به جایی رسید که دیگر رسم و نیایش نبود باز همواره نیازمند دستگاه دین و بیت المالش بود . اگر دین نمایش پذیر بود و اگر مراجع مذهبی رسمهای تماشایی وسپس نما یش را برای توسعه ی قصه ها وکرامات مذهبی لازم میدانستند چنین می شد که دین فراهم کنند ه ی وسایل وامکانات نمایش می شد .
دینهای یک خدایی – مثل دین زرتشتی ویا اسلام که ما داشتیم –کمتر از دینهای چند خدایی –آنچنا نکه در هند و یونا ن بود – روحیه ی نما یش پذیری دا شته اند. در دینهای یگانه پرست حالت مطلق خدا و صورت ناپذیری او اولین تصورهای تجسم بخشیدن به ماورا طبیعت را نفی می کند ولی در دینهای چند خدایی حالت انسانی تر خدایان و روابط شبه انسانی آنها با یکدیگر و حتی گاه هبوط تفننی شان به میان مومنان راهی گشوده و خیال...(ادامه دارد)

نمایش های پیش از اسلام
دسته ای از قوم بزرگ هند و ایرانی در فاصله ی هزاری اول یا دوم پیش از میلاد آمدند و در فلات ایران ماندگار شدند. ابتدا روزگارشان به جنگ با اقوام بومی سپری شد و بعد با آنها ماندند و آمیختند. اساس تمدن اقوام بومی بر بیانگردی و چادرنشینی و شکار بود و طبعا مراسم و جشن هایی به هنگام باروری یا بدست آوردن شکار خوب یا عزاداری هایی به هنگام از دست دادن عزیزان و یا قهر طبیعت بر پا می کرده اند پس از آمیزش مهاجران با اقوام بومی و مداومت آنها در این دیار تمدن اینها داخل در مرحله ی روستا نشینی شد ....(ادامه دارد)

نقالی
نقالی عبارت است از نقل یک واقعه یا قصه به شعر یا به نثر . با حرکات و حالات و بیان مناسب در برابر جمع . نقالی از آن جهت که قصد القاء اندیشه ی خاصی را با توسل به استدلال ندارد و تکیه ی آن بیشتر بر احساسات تماشاگران است تا منطق ایشان نیز از آنرو که موضوع آن داستانها و قهرمانان بزرگ شده ی فوق طبیعی هستند و یا قصد واقع بینی صرف را ندارد با خطابه متفاوت است. منظور از نقالی سرگرم کردن و برانگیختن هیجانها و عواطف شنوندگان و بینندگان است به وسیله ی حکایت جذاب ،لطف بیان ،تسلط روحی بر جمع ، و حرکات القا کننده و نمایشی نقال به آن حد که بیننده او را هر دم به جای یکی از قهرمانان داستان ببیند و به عبارت دیگر بتواند به تنهایی بازیگر همه ی اشخاص بازی باشد....(ادامه دارد)

نمایشهای عروسکی
نمایشهای عروسکی را ما امروزه با به کار بردن دو عنوان یکی «سایه بازی» و یکی «خیمه شب بازی» از هم جدا می کنیم اما در قدیم این دو نمایش به دلیل شباهت های ظاهری مجموعه ی واحدی بشمار می رفته است و هنوز دانش نظری نمایش آن دقت را نیافته بود که به هر یک نامی جداگانه بدهد.
در سایه بازی داستان با حرکات چند عروسک که در برابر یک منبع نور سایه هایشان بر پرده می افتاد نشان داده می شد. اما در خیمه شب بازی تماشاگر مستقیما عروسک های متحرک با بعد و رنگ را بر صحنه می دید نه سایه هاشان را. به ظاهر عوامل و وسایل هر دو بازی یکی است ولی عملا در نوع...(ادامه دارد)

نمایشهای شادی آور
در سرزمینی که لحظه های شاد زندگی اکثریتش انگشت شمار است نمایش مضحک اگر هم هست عقده دار است. مضحکه ای که هست برای جبران هر چه بیشتر لحظه های تلخ هر چه بیشتر خود را به لاقیدی و مسخرگی و بی بندوباری می زند و این راهی به زیاده روی است.
از طرفی در چنین محیط ،محیط عدم اختیار، اگر عامی بخواهد حرفی درباره ی محیطش بزند ناچار است چهره ی معترض خود را به با صورتک مضحکه بپوشاند. پس اینجا شوخی و مضحکه اغلب بوسیله یی ظریف برای تلطیف زندگانی نیست به عکس یک حربه است وسیله ای است کینه جویانه بر علیه لحظه های ثابت و ساکن و راکد و تلخ و سرپوشی است برای انتقادها و نیشخندهای تند و زمخت و حتی گاه مستهجن ...(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله نمایش

مقدمات
نمایش های پیش از اسلام
نمایش های پس از اسلام
نقالی
نمایشهای عروسکی
تعزیه
نمایشهای شادی آور


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نمایش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد