بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن
17صفحه
بدون هیچ تردیدی، نیروهای مسلح یکی از مهمترین مظاهر و نمادهای اقتدار یک کشور به شمار میآیند. چرا که، بازده اصلی عملکرد آنان، به امنیت، ثبات و آرامش یک کشور منتج خواهد شد. لذا کشوری که نیروهایی با ایمان و متعهد داشته باشد، می توان به توان و آمادگی رزمی بالای آن اذعان داشت. مطمئناً عامل معنویت مهمترین نیروی محرکه در بین لشگریان به شمار می آید. البته می توان در کنار آن به بعد مادی نیز اشاره نمود، عواملی چون تخصص نیروی کار، کیفیت زندگی کاری و کیفیت زندگی شخصی نیروهای نظامی. یکی از نهادهایی که در راستای ارتقای کیفیت زندگی نیروهای مسلح فعالیت مینماید، فروشگاه های زنجیرهای اتکا میباشند. این فروشگاهها علاوه بر ارئه کالاهای مصرفی، مسئولیت تامین بخشی از مایحتاج خانوادههای نیروهای مسلح را نیز بر عهده دارند
ادبیات موضوعی پژوهش
رضایت مشتری: بدون شک رضایت مشتری یکی از موضوعات بسیار راهبردی در دهه اخیر است. اکنون که در اقتصاد جهانی، مشتریان بقای شرکت را رقم میزنند، شرکتها دیگر نمیتوانند به انتظار و خواستههای مشتریان بیتفاوت باشند، آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری کنند، چرا که تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند، بنابراین نخستین اصل در دنیای کسبوکار امروزی ایجاد ارزشهای مشتریپسند است.(هیل[1]، 1385: 11) از این رو مشتریگرایی به عنوان سنگ بنای نظریههای مدیریت بازاریابی نوین شناسایی شده است. در واقع تلاش و کوشش فراوانی که امروزه به منظور ارتقای ابزارهای مدیریت عملکرد و گسترش نگرش مشتریگرایی توسط محققان کارشناسان و مدیران سازمانهای تجاری صورت میگیرد
[1] Hill
بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن