هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت اختلالات یادگیری

اختصاصی از هایدی پاورپوینت اختلالات یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت اختلالات یادگیری


 پاورپوینت اختلالات یادگیری

 

 

 

 

 

 

 

 

تعریف: از نظرهوشی عادی یا بالاتر از عادی هستند اما در یک یا چند درس دچار مشکل هستند.
به میزان تلاشی که می کند یادگیری ندارد.حدود 2 تا 3 درصد از دانش آموزان اختلال یادگیری دارند. ( قابل درمان هستند)
انیشتین ، ادیسون ، اگوست ردین ، پروفسور هشترودی ، وناپلئون بناپارت از نوابغی هستند که اختلال یادگیری داشته اند

این پاورپوینت موارد زیر را در 34اسلاید شرح میدهد

انواع اختلال یادگیری به اعتبار فرایندهای روانی

نظریه های درمانی ( علل ایجاد اختلال)

گام های درمان

اختلالات خواندن (انواع نارسایی خواندن)

حافظه ی دیداری ضعیف ( بیشتر غلط ها)

و....

اختلالات یادگیری,دانلود پاورپوینت اختلالات یادگیری, پاورپوینت اختلالات یادگیری


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت اختلالات یادگیری

تحقیق درباره احکام عمومی مالی و مصارف عامه

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره احکام عمومی مالی و مصارف عامه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره احکام عمومی مالی و مصارف عامه


تحقیق درباره احکام عمومی مالی و مصارف عامه

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 25

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

ادارۀ امور مالی و مصارف عامه

 

فصل اول

 

احکام عمومی

 

مبنی

 

 مادۀ اول :

 

این قانون با نظرداشت حکم فقرۀ (4) مادۀ هفتاد و پنجم قانون اساسی افغانستان به منظور تنظیم امور مالی ، ادارۀ امور مالی ، حفظ دارایی عامه ، ترتیب بودجه و مصارف عامۀ ادارات دولتی در داخل و خارج کشور وضع گردیده است.

 

اصطلاحات

 

مادۀ دوم :

 

اصطلاحات آتی در این قانون مفاهیم ذیل را افاده می نماید :
1- صلاحیت بودجوی : عبارت از

 

صلاحیتی است که  مطابق طرزالعمل بودجۀ سالانه  برای صدور فورم تخصیصات به وزارت مالیه اعطاء می گردد.

 

-2طرزالعمل بودجۀ سالانه: عبارت از سند ی است که تمام صلاحیت های بودجوی ومنابع مصارف دولت برای سال مالی در آن درج می باشد.

 

3- فورم تخصیصات : عبارت از فورم رسمی است که از طرف وزارت مالیه صادر و به ادارات دولتی اجازۀ مصرف بودجه به وجود می آید، اخذ می گردد .

 

4 کمیتۀ بودجه : عبارت از کمیتۀ بررسی و تجدید نظر بر بودجه سال مالی است که تحت اثر وزیر مالیه و به اشتراک وزرای اقتصاد و امور خارجه و  یک تن دیگر که توسط رئیس جمهور تعیین میگردد ایجاد می شود.

 

5- وجوه توحیدی : عبارت از تمام وجوهی است که توسط دولت دریافت میگردد.

 

6- وجوه خاص : عبارت از وجوهی است که به طور بلاعوض بدولت داده شده و حصول و یا مصرف آن تابع شرایط مندرج در قوانین مالی و سایر قوانین
به منظور یک هدف مشخص
باشد.

 

7- سال مالی : عبارت
از مدتی است که از روز
اول ماه حمل آغاز و الی اخیر ماه حوت همان سال دوام
می یابد.

 

8- قرضه سیال : عبارت از قرضه های کوتاه مدتی است که برای حد اکثر سه ماه جهت تمویل کسر مؤقتی بودجه که بالاثر نوسانات عواید و مصارف در جریان تطبیق

 

عبارت از حسابی است که به منظور نگهداری پول امانت دولت از طرف وزارت مالیه در د افغانستان بانک افتتاح میگردد.

 

10- برنامه : عبارت از مجموعۀ توحیدی فعالیت های وزارت ها، ادارات و سایر مؤسسات
دولتی است که در رابطه به عرضۀ خدمات
عامه مطابق به پلان
قبلاً تهیه شده آماده گردیده
باشد.

 

11- کمک بلاعوض دولت : عبارت از مساعدت های مالی دولت است که به اشخاص حقیقی و حکمی مطابق احکام قانون صورت میگیرد .

 

12- حساب واحد خزاین: عبارت از  حساب های رسمی بانکی
در د افغانستان بانک یا سایر نهادهای مالی است که توسط وزارت مالیه به منظور تمرکز عامه و سایر دریافت های
امانتی و ادارۀ پرداخت های مجاز معین و تحت کنترول آن وزارت باشد .

 

 

 

13- ادارات دولتی : عبارت از تمام اداراتی است که درچوکات قوای ثلاثۀ دولت( اجرائیه،
تقنینیه ، قضائیه ) در داخل یا خارج کشور به حکم قانون ایجاد
می گردند.

 

14- شخص : عبارت از شخص حقیقی و حکمی می باشد .

 

عواید و مصارف ادارات دولتی

 

مادۀ سوم :

 

عواید و مصارف ادارات دولتی بطور ناخالص ارایه میگردد.

 

 وظایف وصلاحیت های وزارت مالیه

 

مادۀ چهارم :

 

وزارت مالیۀ جمهوری اسلامی افغانستان مسؤول تطبیق احکام این قانون بوده ودارای وظایف و صلاحیت های ذیل می باشد :

 

1- ترتیب و تنظیم پالیسی امور مالی و مصارف عامۀ کشور .

 

2- ارائه گزارش به حکومت وشورای ملی در مورد تطبیق احکام این قانون .

 

3- پیشنهاد وضع مقرره ها به حکومت .

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره احکام عمومی مالی و مصارف عامه

تحقیق نگاهی به خانه سالمندان

اختصاصی از هایدی تحقیق نگاهی به خانه سالمندان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق نگاهی به خانه سالمندان


تحقیق نگاهی به خانه سالمندان

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :10

مراکز نگهداری از سالمندان، در طی چند دهه اخیر شکل گرفته است و دلایل به وجود آمدن آن، قطعا بی رحمی انسان امروز و حق ناشناسی جوانان نیست. مانند این است که بگوییم والدینی که فرزندان خود را

 

به مهد کودک میسپارند، از مهر و محبت بی بهره اند! آنچه کودکان خردسال را به مهدکودک و افراد کهن سال را به خانه سالمندان روانه میکند، لزوم وجود حمایت و نگهداری ویژه ای است که در زمانی

 

خاص، والدین یا فرزندان این افراد قادر به ارائه آن نیستند.

 

در طی سالیان اخیر، تسهیلات پزشکی و بهداشتی، شیوه زندگی، مواد کمک غذایی مانند ویتامینها و هزاران مورد دیگر، موجب رشد چشمگیر جمعیت افراد بالای ۶۵ سال در جهان شده است. فراموش نکنید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق نگاهی به خانه سالمندان

دانلود

اختصاصی از هایدی دانلود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود


دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی کشور ارمنستان

درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی کشور ارمنستان

تعداد صفحات:26

فرمت فایل:ورد

 

 

 

 

 

 

چکیده

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.

درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .

درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .

به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !

در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش­ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس­ها شروع کنید، مسئله­ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه­ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود

دانلود

اختصاصی از هایدی دانلود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود


دانلود درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی آموزش احتمال تجربی و ریاضی

درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی آموزش احتمال تجربی و ریاضی

تعداد صفحات:28

فرمت فایل:ورد

 

 

 

 

 

 

چکیده

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.

درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .

درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .

به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !

در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش­ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس­ها شروع کنید، مسئله­ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه­ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود