هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت جامع و کامل درباره نقشه و نقشه زمین و جزئیات آن

اختصاصی از هایدی پاورپوینت جامع و کامل درباره نقشه و نقشه زمین و جزئیات آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت جامع و کامل درباره نقشه و نقشه زمین و جزئیات آن


پاورپوینت جامع و کامل درباره نقشه و نقشه زمین و جزئیات آن

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 103 اسلاید

 

 

 

 

 

 

نقشه :

       تصویری است از تمامی یا قسمتی از کره زمین روی یک سطح مستوی است که به نسبت معینی کوچک شده و عوارض و پدیده های مختلف بطور انتخابی و با علائمی خاص روی آن نشان داده شده است .

 

بیضوی مقایسه (الیپسوئید زمین )

•در ژئودزی زمین بصورت بیضوی در نظر گرفته می شود
•در نقشه جدید ایران از بیضوی هایفورد استفاده شده است .
•بیضوی هایفورد در سال 1909 میلادی محاسبه شد .
•در کنگره بین المللی ژئودزی1924 بیضوی بینالمللی معرفی شد
•در این بیضوی طول نیم قطر بزرگ 6378388=a  و نیم قطر کوچک 6356912=b شعاع متوسط زمین 6367650 اختلاف بین شعاع قطبی و استوائی 19 کیلومتر است
 
 
 
مقیاس نقشه :
•برای نشان دادن زمین بر روی نقشه باید ابعاد زمین به نسبت معینی کوچک شود که به آن مقیاس گفته می شود
•دو نکته مهم در مورد مقیاس :

 الف )مقیاس نقشه نسبت کوتاه شدن فاصله ها یا خطوط را بیان می کند نه مساحت را .

 

ب) نسبت کوتاه شه فواصل در مقیاس در حالت افقی آنهاست


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت جامع و کامل درباره نقشه و نقشه زمین و جزئیات آن

تحقیق درباره آلزایمر

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره آلزایمر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آلزایمر


تحقیق درباره آلزایمر

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 12

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

بیماری آلزایمر چیست ؟

 

قرنها بیماری آلزایمر عنوان پ بیماری پ روحی پ و روانی مورد نظر بوده تا اینکه در سال 1906 پزشک آلمانی دکتر آلواس آلزایمر (Alois Alzheimer) از مغز خانمی بعد از مرگش نمونه برداری  کرد و کم حافظگی و فراموشی ایشان را از نظر آسیب شناسی مورد بحث قرار داد و به این نتیجه رسید که ایشان از یک بیماری ناشناخته رنج می برده  است  .

 

بیماران آلزایمر بیمار مغزی هستند بدین معنی که سلولهای مغزشان در حالت تخریب و معدوم  شدن  است  و نتیجتاً طرز فکر و رفتار آنها تغییر کرده  و تحت  کنترل  آنها نیست ، و چون  کنترلی  بر روی بیماری خود ندارند قادر به تمایز خوب و بد، صحیح  و غلط  نبوده  و ممکن  است  به  راحتی نزدیکترین فردی که برایشان خدمتی انجام  می دهد را رنجانیده و حتی پرخاشگری  نمایند. آلزایمر یک بیماری غیر قابل برگشت است که باعث کاهش پیشرونده عملکرد مغزی میشود. در بیماری آلزایمر حافظه و سایر عملکردهای هوشی به تدریج از دست میروند. در این بیماری سلولهای مغزی از بین رفته و ارتباط بین آنها مختل میگردد.

 

 

 

 

 

انواع بیماری آلزایمر :

 

  • بیماری آلزایمر فامیلی که سن شروع آن پایینتر بوده و به نظر میرسد که ارثی باشد. در این حالت اغلب چند نفر از اعضای یک خانواده مبتلا میشوند و تقریبا 5% از مبتلایان به بیماری آلزایمر را شامل میشود و از یک نسل به نسل دیگر مستقیماً انتقال می‌یابد.

 

 

 

  • بیماری آلزایمر اسپورادیک ( Sporadic ) که هیچ الگوی وراثتی واضحی در آن دیده نمیشود و تقریبا 95% از موارد مبتلایان به بیماری آلزایمر را شامل میشود. در این حالت مهمترین ,عامل خطرزا بیماری بالا رفتن سن بیمار است.

 

 

 

 

 

آمار :

 

بیماری آلزایمر معمولا افراد بالای ۶۵ سال را مبتلا میسازد اما به ندرت میتواند افراد را در سنین پایینتر گرفتار نماید. حدود پنج درصد افراد در سنین ۶۵ تا ۷۴ سال دچار این بیماری هستند. با افزایش سن این احتمال بالاتر رفته به طوری که نیمی از افراد بالای ۸۵ سال دچار این بیماری هستند. بر اساس آمار انجمن آلزایمر ایران، تعداد مبتلایان به آلزایمر در کشور حدود‪ ۴۵۰ هزار نفر برآورد می شود و سرانه هزینه ماهانه یک بیمار آلزایمری هم بین‪ ۴۰۰ تا ‪۶۰۰ هزار تومان است.

 

 

 

 

 

پولک های  آمیلوئید، گره های رشته ای  در مغز

 

دکتر آلزایمر در بین سلولهای مغز بیمارش  ترکیب  مخصوصی را یافت که آن را "Peculiar Formations"  نامید و همچنین در داخل  سلولهای مغز دسته های فشرده ای را مشاهده نمود که آن را دسته  متراکم نام  نهاد. ترکیب این دو نوع  یافته  غیرطبیعی در مغز بیماران آلزایمری  تا سال 1980 چندان  واضح  نبوده  و علت بیماری  آلزایمر را چندان  مشخص نمی نمود. بعد از تاریخ  ذکر شده  دانشمندان  و محققین  توانستند نکات  بسیار جالبی  را در این  مورد ذکر نمایند "Peculiar Formations" که بین سلولها توسط  دکتر آلزایمر یافت  شده  بود. امروزه در بین متخصصین  پولک های  آمیلوئید نامیده  می شود . آمیلوئید نوعی پروتئین  است که با سلولهای مرده و در حال  مرگِ مغز ترکیب  می شود و ترکیب این پروتئین  با سلولهای مرده را پولک های  آمیلوئید می نامند. این  پولک  نه  تنها مانع  از ارتباط  بین سلولهای عصبی طبیعی  می شود، بلکه  باعث تخریب سلولهای  اطراف  خود می شود که نتیجتاً باعث سردرگمی محققین شده که آیا این پولک ها عامل  آلزایمراند و یا نتیجه آن هستند .

 

در مورد یافته غیرطبیعی دیگر "Dense Bundles" که در داخل سلولهای مغزی توسط  دکتر آلزایمر مشاهده  شده  بود. امروزه  محققین دریافته اند که  ترکیبی از سلولهای مرده و در حال مرگ  با پروتئینی به نام  Tau  می باشد. این ترکیب  امروزه به نام گره های رشته ای-عصبی شناخته  می شود. ازدیاد و رشد این ترکیب باعث  معدوم  شدن  سلولهای  مغزی  شده  که  با نوع  پولک  متفاوت  می باشد. در جایی  که  تصور می شود پولکها از خارج  به  سلولهای طبیعی حمله  می کنند،  Tangle ها تخریب خود را از داخل سلول انجام  می دهند.آنها نه  تنها باعث تخریب  داربستی  می شوند که سلول های  عصبی بر روی آنها تکیه  کرده اند بلکه مسیر تغذیه  سلولی ، از جسم  سلول عصبی به آکسون یا رشته بلند سلول  عصبی را معدوم  می سازند. این  فعالیت  تخریبی نه تنها رابطه اطلاعاتی بین سلول ها را از بین می برد بلکه باعث  گرسنگی و مرگ سلول ها می شود.

 

 

 

 

 

تغییرات  در سلول های  عصبی  مغز

 

پولک ها و گرهک ها تنها عوامل  آسیب  رسان  در آلزایمر نیستند، تخریب  سلولهای  مغز در اثر آنها باعث  می شود  میانجی های  عصبی در انتهای  رشته های  عصبی  تولید نشود. این  مواد در حالت  طبیعی ، پیام  عصبی  را از یک  سلول  عصبی به سلول عصبی  دیگر منتقل  می کنند. بدون وجود میانجی های عصبی ، نه تنها ارتباط  بین آنها از بین  می رود، بلکه  سلولهای  سالم اطراف  رو به  معدوم  شدن و تخریب می گذارند. چرا که سلول های مغزی همانند همه سلول های  عصبی بدن برای ادامه حیات باید فعال باشند و این فعل و انفعالات سدی برای فعالیت  آنها می باشند.

 

در نتیجه  این تغییرات ، چرخه  معیوبی در مغز بیمار به وجود می آید، کاهش سلولهای  عصبی  باعث  کاهش میانجی های عصبی می شود و آن نیز به نوبه خود منجر به  تخریب گسترده تر سلولهای عصبی می شود.

 

 

 

 

 

سیر و سرانجام بیماری :

 

پیشرفت بیماری را به 3 مرحله می توان تقسیم کرد:

 

 

 

  • مرحله اول: مرحله ای است که در آن اختلال حافظه رفته رفته نمایان می شود. بیمار در این مرحله از عهده کارهای روزمره شخصی برمی آید. ولی اداره امور اجتماعی نظیر خرید و کارهای بانکی برای او دشوار است.

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آلزایمر

دانلود تحقیق جایگاه مردم در اندیشه دینی با تاکید بر قانون اساسی جمهوری اسلامی

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق جایگاه مردم در اندیشه دینی با تاکید بر قانون اساسی جمهوری اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق جایگاه مردم در اندیشه دینی با تاکید بر قانون اساسی جمهوری اسلامی


دانلود تحقیق جایگاه مردم در اندیشه دینی با تاکید بر قانون اساسی جمهوری اسلامی

در طرح موضوع لازم است به یک نکته کلیدی اشاره شود و آن این که نحوه ورود به مباحثی از این دست و موضوعاتی چون مشارکت سیاسی، جامعه مدنی، دموکراسی و غیره مهم است و این که از چه منظری به آنها نگریسته می شود. این موضوعات بسان بسیاری از موضوعات دیگر از بیرون وارد حوزه  فکری ما شده است آنچه ارزشمند است نوع برخورد ما با آنها است. می توان برخورد فعال و نقادانه داشت و یا برخوردی انفعالی، آن سان که امروز شاهد آن هستیم، یعنی برگردانی صرف از آثار نوشته و یا نا نوشته اندیشه غرب. حضور فعال آن است که با تاکید بر هویت ایرانی و اسلامی و با شناخت صحیح از جامعه خود و نیازهای آن و این که در جامعه ای با ویژگی های مخصوص به خود بسر می بریم وارد صحنه شویم و با ابزار نقد و بررسی به گزینش بپردازیم تا از تجربیات حوزه های مختلف فکری و تمدنی موجود در دنیا برای پاسخ گویی به نیازهای روز جامعه به ویژه در حوزه اداره جامعه بهره گیریم و ضمن پرهیز از تعارضات و تناقضات فکری در دام الگوهای نا متجانس با ارزش های دینی و ملی گرفتار نشویم که به جای اصلاح، تیشه به ریشه و اساس و بنیان هویتی خود نزنیم.

به این نکته هم  اشاره داریم  که قصد دامن زدن به دعوای سنت گرایی و نوگرایی در این مجال اندک نداریم فقط بر این اعتقادیم که باید ضمن تاکید بر منابع و سنن قوی و متین و ملی به تجربیات سایر حوزه های تمدنی توجه گردد. ما منکر بهره گیری از این تجارب ارزشمند که در دنیا کم هم نیست ،نمی باشیم. اما آگاه باشیم که به عنوان یک ایرانی با هویت دینی، با نگاه استقلالی وارد صحنه می شویم و برای اداره مطلوب جامعه خود با همه پیچیدگی های حوزه های مختلف ملی ، منطقه ای و بین المللی، در چنین زمان و مقطع حیات به سراغ تجارب دنیا می رویم موضوع دموکراسی و مردم سالاری ،مشارکت مردم در تعیین سرنوشت فردی و جمعی، از موضوعات روز جامعه ما به شمار می آید که از محافل علمی و آکادمیک خارج به صحن و سرای جامعه ما وارد شده است و با توجه به نقش محوری دین در جامعه ،این سوال مطرح است که این موضوع چه نسبتی با اندیشه دینی ما دارد و مردم در اندیشه اسلامی چه جایگاهی دارند؟

در پاسخ به این سوالات و پرسش هایی از این سنخ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محور خواهد بود ،چرا که تبلور اعتقادات ،اندیشه و هویت مردم مسلمان و « مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می باشد».

  1. دموکراسی امروز حکومت «دموس» یا «الیت»:

در تعریف دموکراسی و بیان مفهوم این واژه دیدگاه واحد و یکسانی یافت نمی شود و اندیشمندان غربی تعابیر و تعاریف گوناگونی در این مورد ارائه کرده اند در یک نگاه کلی برخی دموکراسی را یک فلسفه و یک ایدئولوژی دانسته اند و برخی آن را روش در میان روش های اداره جامعه و نوعی از انواع نظامهای سیاسی و یا شکلی از اشکال حکومت معرفی نموده اند فقدان اجماع بین متفکران و محققان در این زمینه ابهامات فراوانی در پی داشته است اگر به ریشه یابی این واژه بپردازیم آنچه مورد تایید همگانی است و کتب لغت به ذکر آن پرداخته اند این است که دموکراسی اصطلاحی برگرفته از واژه یونانی دموکراسیا (democratia) است که خود مرکب از واژه «دموس» (demos) به معنی مردم و «کراتوس» (kratein) به معنی حکومت کردن می باشد و بر همین اساس دموکراسی بنا به قول مشهور در دولت شهر آتن در زمان «کلیستن» اولین کاربرد خود را داشته است اما آن گونه برخی محققان غربی هم نوشته اند اولین تجربه های دموکراسی به آتن محدود نمی شود بلکه دموکراسی در هند و چین با سابقه تر از آتن است .

به قول « پارکینسون» در کتاب «تحول اندیشه سیاسی» ، آتن کاشف دموکراسی و حتی نام آن نبوده اند آنها پیش از دیگران تولد ، عظمت و سقوط دموکراسی را با جزییات آن به ما معرفی کرده اند. با عنایت به تعریف دموکراسی به «حکومت مردم به وسیله مردم برای مردم» در عالم واقع و در سیاست عملی آیا اعمال کننده قدرت همان کسی است که قدرت بر او اعمال می شود؟

جواب «جان استوارت میل» در سال 1859 منفی است .صد سال بعد« والتر لیپمن» دلیل آن را این گونه بیان می کند که :« مردم قادر به اداره حکومت نیستند و نمی توانند کاری انجام دهند و معمولا از عهده ی طرح ریزی و پیشنهاد قوانین لازم نر نمی آیند توده قادر به حکومت کردن نیست» پس از این نظرات استنباط می شود که مردم بر خود حکومت نمی کنند بلکه بر آنان حکومت می شود.

در تقسیم بندی«شومپیتر»  که تعاریف دموکراسی را به قدیم و جدید تقسیم می کند، واقعیت دموکراسی جهان امروز روشن تر می شود ، وی در کتاب« کاپیتالیسم، سوسیالیسمِ و دموکراسی» که به دهه 50 میلادی مربوط می شود می گوید: «دموکراسی در تعریف قدیمی اش ، به عنوان یک روش آرایشی از نهادهاست برای رسیدن به تصمیمات سیاسی که مصلحت عامه را تامین می کند، از طریق انتخاب افرادی که به دور هم جمع می شوند تا اداره عمومی را اعمال نمایند» به نظر «شومپیتر» این تعریف ، افسانه ای بیش نیست، چرا که مصلحت عامه و اراده عموم نقش صوری در دموکراسی دارد در تعریف جدید دموکراسی، به نظر وی« روش دموکراتیک ، آرایشی است از نهادها برای رسیدن به تصمیمات سیاسی» در این روش افراد به رقابت بر می خیزند تا با جلب رای مردم کسب قدرت کنند و برای مردم تصمیم گیری نمایند.

بر این اساس دموکراسی جدید، حکومت نخبگان است نه حکومت مردم و این حکومت « الیت و نخبگان » جنبه خاصی در جهان امروز به خود گرفته است که از آن به « میدیا کراسی» یا حاکمیت و حکومت رسانه می توان یاد کرد که تکیه گاه آن « الیگارشی» جهانی شده است. چرا که امروزه صاحبان سرمایه های کلان و شرکتهای بزرگ چند ملیتی که لابیهای با نفوذ را در صحنه سیاست جهانی تشکیل می دهند، برای پیش برد مقاصد خود ابزار رسانه را در خدمت گرفته اند و آنچه از آن به عنوان افکار عمومی یاد می کنند در واقع اندیشه و فکر جمعی محدود است که همان صاحبان قدرت می باشند که اراده خود را بر جوامع تحمیل می کنند ولی شکلی جذاب و عنوانی فریبنده به نام « دموکراسی» به آن داده اند این بیان تلخ  و گزنده شاید حکایت از نگاهی بدبینانه به مفهوم دموکراسی داشته باشد، اما نمی توان صرفا نگاهی آرمانی به دموکراسی داشت باید به واقعیت دموکراسی در عصر حاضر به ویژه در مهد مدعیان آن توجه کرد و دقت نمود آیا در پی ریزی بنیان یک تمدن و جامعه فاصله این چنین عظیم بین آرمان و واقعیت پذیرفتنی است ؟ و آیا می توان به آرمان دلخوش کرد و نسلها را گرفتار واقعیت تلخ نمود؟

البته همانگونه که در مقدمه اشاره رفت در مقام اداره جامعه دینی خود ، منکر استفاده ار تجارب سایر حوزه های تمدنی در غرب و شرق عالم نیستیم و از آن جمله ثمرات  و بهره های مفهوم دموکراسی است اما باید این تفکیک ها را انجام داد که آیا به این مفهوم نگاه فلسفی داریم یا نگاه روشی؟ دموکراسی مغرب زمین از منظر فلسفه سیاست و اجتماع بر پایه اومانیسم ، لیبرالیسم و سکولاریسم استوار است که این مثلث با اندیشه دینی ما از اساس ناسازگار است نه انسان محوری مطلق  Laissez faire  لیبرالی و نه تفکیک حوزه های دین و اجتماع و سیاست از یکدیگر جایی در اندیشه اسلامی ندارد. ولی اگر به دموکراسی به عنوان روشی در اداره جامعه توجه شود می توان از دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت ،ضمن آن که نکات زیر که در نظام مردم سالار حداقل در بعد تئولوریک آن مورد تاکید است در حوزه اندیشه دینی به شکل قوی تری مطرح می باشد، اصول چون:

  • احترام به شخصیت انسان و مهم تلقی کردن ارزش و وقار هر فرد از افراد بشد
  • ایمان به صلاحیت مردم جهت اخذ تصمیم صحیح در مسایل و حل مشکلات خود.
  • همکاری و تشریک مساعی و مشارکت شهروندان به عنوان تنها راه اساسی برای نیل به هدف های فردی و تامین رفاه اجتماعی.
  • حق مسئولیت افراد در تصمیم گیری و برنامه ریزی هایی که نتایج آن به طور مستقیم و غیر مستقیم به خود آنها بر می گردد.
  • مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

      1   -2: انسان شناسی دینی، بنیان بحث جایگاه مردم در نظام دینی

نگاه دینی، انسان را موجودی می داند که خلیفه الهی و جانشین خدا در زمین است و کرامت و ارزش خاصی برای انسان قایل است . در بند ششم اصل دوم قانون اساسی آمده است «ارزش و کرامت والای انسانی و آزادی توام با مسئولیت او» این نگاه انسان شناسانه خیلی مهم است یعنی پایه و مبنا است در کنار این نگاه، که انسان را برترین خلایق و موجودات می داند ما معتقدیم که انسان یک موجود ذاتاً و طبیعتاً اجتماعی است. یعنی انسان مدنی الطبع است اندیشه اسلامی در کنار حاکمیت مطلق خدا بر جهان و انسان در دو بعد تشریحی و تکوینی قایل است که  خدا انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است .در واقع می خواهد بگوید که در کنار حاکمیت الهی حاکمیت انسانی هم وجود دارد که در نگاه دینی ما، در طول حاکمیت الهی است و نه در عرض آن .ما انسان را در مقابل خدا  مطرح نمی کنیم که بگوییم انسان محوری در مقابل خدا محوری. بلکه می گوییم که در اندیشه خدا محوری، حقی برای انسان و آزادی ها هم مطرح است که بزرگ ترین آن حق تعیین سرنوشت است. هم سرنوشت خودش و هم تعیین سرنوشت اجتماعی با همکاری سایر افراد جامعه « ان الله لا یغیر ما یقوم متی یغیروا ما بانفسهم» این یک نگاه است و حتی هدف انبیاء که قسط و عدل است باز توسط خود مردم محقق می شود نکته مهم آن است که انبیاء از سویی مردم را به حاکمیت بر سرنوشت اجتماعی خودشان دعوت می کنند و از سویی دیگر، آن هدف انبیاء نیز باید توسط خود این مردم محقق شود. در سوره حدید آیه 25 می فرماید:«لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان: و در آخر می گوید: «لیقوم الناس بالقسط» یعنی «مردم باید خودشان اقامه قسط بکنند» به عبارت دیگر انبیاء راه را نشان می دهند و ابزار آن را فراهم می کنند اما این مردم هستند که نقش اصلی را در تحقق حاکمیت دینی دارند و در جامعه از نقش محوری برخوردار هستند  و حتی ابزارهای حقیقی و واقعی تحقق اهداف انبیاء یعنی قسط و عدل به شمار می آیند چرا که امام بدون ماموم نمی شود .این جاست که روش می شود مردم از چه نقش و جایگاه مهمی در اندیشه اسلامی برخوردارند.

اگر بخواهیم خلاصه ای از نگاه دینی به انسان ارایه دهیم و آنتروپولوژی دینی را در چند سطر بیان نماییم می توان گفت که :

در اندیشه دینی ما و از منظر انسان شناسی اسلامی، انسان دارای کرامت و ارزش والا می باشد چرا که انسان خلیفه و جانشین خدا در زمین و مستعد تعالی نامحدود و شایسته تقرب به صفات کلیه بی نهایت الهی است.

انسان شناسی دینی که از پایه های نظام جمهوری اسلامی و متبلور در قانون اساسی می باشد، به انسان نگاه ابزاری ندارد بلکه او را خلاصه و اشرف موجودات جهان و بهره مند از گوهر و روح ارزشمند الهی می داند و نظام و حکومتی را مقبول می شمارد که به پرورش این گوهر الهی کمک نماید.

در منظر دینی ما، که اساس بینش حکومت جمهوری اسلامی ایران است. انسان یک موجود مجبور و مفلوک و بی اختیار نیست بلکه در جهان بینی اسلامی، انسان بهره مند از نعمت آزادی و اختیار است که می تواند سرنوشت خویش را به دست گیرد و آن را رقم زند.

در تفکر دینی ما خدا انسان را آزاد و خلاق آفریده است و به اراده  اختیار داده است و البته این اراده در طول اراده الهی است نه در عرض آن و آزادی انسان نیز توام با مسئولیت او در برابر خدا و اعتقادات او به هدایت وحی و رهبرای امامت می باشد.

در نگاه دینی به انسان، فلسفه آزادی انسان، انتخاب آزاد عبودیت خدا و رخا نمودن خویش از بند عبودیت غیر خداست و مسئولیت انسان نیز در انتخاب این دو راه معنی دار می شود.

2-2: مشارکت عمومی در  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:

در این رابطه تعاریف گوناگونی بیان گردیده است و رویکرد های مختلف به موضوع مشارکت وجود دارد اما به طور خلاصه می توان گفت که مشارکت عمومی یا آنچه از آن به مشارکت سیاسی یاد می شود . مشارکت عموم افراد یک جامعه در تعیین سرنوشت آن جامعه است در طرح بحث، ما قانون اساسی را محور قرار داده ایم که تبلور اعتقادات و هویت مردم مسلمان ایران می باشد و آن گونه که در مقدمه ی این قانون آمده است حکومت از دیدگاه اسلام برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه گری فردی یا گروهی نیست. قانون اساسی تضمین گر نفی هر گونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی می باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی، در سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می کند. و رسالت این قانون آن است که «شرایطی را به وجود آورد که در آن انسان با ارزش های والا و جهان شمول اسلامی پرورش یابد».

در طرح بحث مشارکت مردم در تعیین سرنوشت فردی و جمعی خود اشاره ای به بحث حاکمیت در قانون اساسی ضروری است.

در اصل 56 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می خوانیم:

«حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعی حاکم ساخته است هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فردی یا گروهی خاص قرار دهد ملت این حق خداداد را از طرقی که در اصول بعد می آید اعمال می کند.

در این دو اصل دو مبنا برای حاکمیت در نظر گرفته شده است مبنای انسانی و مبنای الهی.

طبق اصل دوم قانون اساسی ،حاکمیت الهی زیر بنای تشکیل حکومت اسلامی می باشد چرا که جمهوری اسلامی ایران نظامی است بر پایه ایمان به خدای یکتا (لا اله الله الا) و اختصاص حاکمیت و تشریح به او و لزوم تسلیم در برابر امر او. و اعمال این حاکمیت طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از طریق اعمال قوانین اسلامی و رهبری دینی صورت می گیرد. اصول چهار و پنج قانون اساسی به این موضوع می پردازند.

در ارتباط با حاکمیت انسانی در اصل 56 آمده است:

(و هم خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است ملت این حق خداداد را از طرقی که در اصول بعد می آید اعمال می کند.

این دو عبارت نشان دهنده قبول حاکمیت مردمی و ملی می باشد عبارت اول به طور مستقیم به حاکمیت مردمی اشاره دارد چرا که در بحث حاکمیت مردمی در مباحث مربوط به اندیشه سیاسی، آحاد افراد حق تعیین سرنوشت فردی و اجتماعی خود را دارند و عبارت دوم اشاره به حاکمیت ملی دارد که عبارت است از قدرت یکپارچه و متحد مجموعه افراد از طریق نمایندگی یا حکومت غیر مستقیم مردم، ضمنا عبارات پایانی این اصل تضمین کننده این بعد از حاکمیت  در جامعه می باشد:

(هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد).

3-2: ساز و کارها و راه های تحقق مشارکت عمومی:

تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت اجتماعی و سیاسی، خود مستلزم مشارکت عملی و همه جانبه می باشد. قانون اساسی ضمن توجه به ابعاد مختلف مشارکت مردم، راه های عملی این امر را پیش بینی کرده است.

شامل 34 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق جایگاه مردم در اندیشه دینی با تاکید بر قانون اساسی جمهوری اسلامی

طراحی و محاسبه استخر شنا (جزوه pdf)3 فایل 155 صفحه

اختصاصی از هایدی طراحی و محاسبه استخر شنا (جزوه pdf)3 فایل 155 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی و محاسبه استخر شنا (جزوه pdf)3 فایل 155 صفحه


طراحی و محاسبه استخر شنا (جزوه pdf)3 فایل 155 صفحه

 

 

 

 

 

 

طراحی و محاسبه استخر شنا
انواع استخر
انواع استخر از نظر استقرار
الف: استخرهای روی زمین
ب: استخرهای بالای زمین
پ: استخرهای درون زمین
ویژگی ها و مشخصات انواع استخر ها
نسبت طول به عرض استخر
استخرهای چند منظوره
ظرفیت استخرها بر حسب عمق استخر
تاسیسات وتجهیزات استخر شنا
فضاهای جنبی مورد نیاز در ساختن استخر
موتورخانه استخر
اصول کلی در ساخت استخر
محاسبات بار حرارتی استخر شنا
محاسبات مربوط به پارامترهای(xs , x)
محاسبات بار حرارتی دیگ و مبدل
تعویض آب استخر و گذر آن از فیلترها
پمپ ها وفیلتر تصفیه
اجرای استخر
____________2
تعین حداکثر ظرفیت استخرها بر حسب نوع شنا و نوع استخر
سرانه استخر به ازاء عمق استخر
اندازه و ساختمان معمول استخر
روش های ضد عفونی کردن آب استخر و تصفیه مکانیکی
گردش کار تصفیه آب استخر
______________3
فصل 1_ استخر
مقدمه
استخر شنا
آب مناسب
تاسیسات سالن استخر
تاسیسات استخر شنا
تاسیسات جکوزى
تاسیسات سوناى بخار
تاسیسات سوناى خشک
حوضچه آب سرد
ورودى و رخت کن
فصل 2- گرمایش
طریقه محاسبه اتلاف حرارتى از سطح و آب جبرانى (Q)
اتلاف حرارتى توسط آب جبرانى
اتلاف حرارتى از سطح و تبخیر سطحى
محاسبه سطح استخر
محاسبه اختلاف دما
محاسبه حجم استخر
طریقه محاسبه بار گرمایشى سالن سرپوشیده استخر(Q4)
و....
فصل 3- فیلتراسیون آب استخر
پارامترهای مهم در طراحی و تصفیه آب استخر
• میزان گردش آب
• زمان لازم برای جابه جایی کامل آب استخر
• حداکثر ظرفیت تعداد شناگران
• حداکثر دما
• سرعت آب در لوله ها
• میزان آب تازه اضافه شده
• سرباز و سرپوشیده بودن استخر
• تصفیه مکانیکى
•تصفیه شیمیایى
دبى جریان بهینه درفیلترهاى شنى تحت فشار(سرعت)
و.....
فصل 4- پمپاژ آب استخر
...
فصل 5- طراحی موتور خانه استخر

رطوبت گیرها

نرم افزار آموزشی ,عیب یابی ,رفع عیب ,پکیج شوفاژ دیواری ,عیب یابی پکیج بوتان,عیب پکیج بوتان,

 

 

اگر با گوشی اندروید خرید می کنید یکی از نرم افزارهای زیر را بصورت رایگان دانلود و درگوشی خود اجرا کنید
تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر فایل های زیپ خریداری شده را در گوشی خود باز نموده و نصب نمایید
نرم افزار رایگان برای باز کردن فایل های zip در اندروید

۷Zipper 2.0 v2.4.0

پشتیبانی کامل از فرمت های zip, alz, egg, tar, tar.gz, tar

پشتیبان گیری از فایل های فشرده

پشتیبانی از اتصال به سرور FTP

ایجاد فایل های فشرده

تغییر سایز تصاویر

حجم فایل  7.09 MB

دانلود

 

RAR for Android v5.10

حجم فایل    2.19 MB

 

 دانلود

 

نرم افزار ، برنامه آموزشی ، کتاب آموزشی تعمیر، جزوه آموزشی تعمیرات ، نرم افزار رایگان ، کتاب رایگان ، جزوه رایگان ، تاسیسات، کولر گازی ، پکیج،آبگرمکن،یخچال،بخاری،لوازم خانگی،کولر آبی،لباسشویی،ظرفشویی،جاروبرقی،هود،

نرم افزار ، برنامه آموزشی ، کتاب آموزشی تعمیر، جزوه آموزشی تعمیرات ، نرم افزار رایگان ، کتاب رایگان ، جزوه رایگان ، تاسیسات، کولر گازی ، پکیج،آبگرمکن،یخچال،بخاری،لوازم خانگی،کولر آبی،لباسشویی،ظرفشویی،جاروبرقی،هود،


دانلود با لینک مستقیم


طراحی و محاسبه استخر شنا (جزوه pdf)3 فایل 155 صفحه