هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق. doc

اختصاصی از هایدی پروژه بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق. doc


پروژه بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 100 صفحه

 

مقدمه:

خانواده یکی از مهمترین و مقدسترین نهادهای اجتماعی است که در طول تاریخ از جمله عوامل دوام و قوام جامعه بشری بوده و آنچه موجب نگرانی جوامع شده است صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری است که بر اثر فروپاشیدن این کانون ایجاد می‌شود .

صدماتی که متوجه تمام اعضای خانواده منجمله فرزندان می شود . جدایی والدین برای فرزندان و خود آنها بسیار حایز اهمیت و قابل بررسی است چرا که وضعیت فرزندان پس از طلاق و جدایی والدین از نگران‌کننده‌ترین و بحث‌انگیزترین جنبه طلاق بوده است . و این مسئله در صورت ازدواج مجدد والدین با دیگری ، ابعاد نگران کننده‌ای به خود می‌گیرد . دوره بلافاصله بعد از جدایی برای اکثر افراد یک دوره تضاد و دوگانگی عاطفی و تغییرات خلقی شدید است (معنوی ، 1362).

این تضاد و دوگانگی موجبات تغییرات عمیق در رفتار خانواده بخصوص و فرزندان پدید می‌آورد که از جملة آن بزهکاری می‌باشد . از طرف دیگر مشخص شده است که بیشتر بزهکاران متعلق به خانواده‌هایی هستند که در آن از محبت و تفاهم اثر کمی وجود دارد و غالباً دارای خانواده‌های از هم پاشیده می‌باشند (نوابی نژاد ، 1362) .

کلوارد  (1965) می‌گوید :

در تئوری گذر از نوجوانی بطرف بزرگسالی که توسط بلاک  نایدرهافر  بیان شده، بسیاری از مشکلاتی که در رابطه با سازگاری نوجوانان می‌باشد مطرح شده است و کوششهای صورت گرفته است .

برای اینکه بزهکاری را بتوانند بعنوان یک مشکل اجتماعی توضیح دهند این مشکل معمولاً بر اساس سه وضعیت می‌باشد :

1-تغییر اساسی که در وضعیت فرد ایجاد می شود به عنوان بحرانی در زندگی فرد می‌باشد .

2-شدت بحران بستگی به وسایل رسمی اجتماعی دارد که این تغییرات را در جامعه تسهیل می‌کند .

3-رفتارهای غیرعادی و انحرافی ممکن است از این بحران ناشی شود .

عبور از دوران کودکی به سمت دوران بزرگسالی یک مسئله خیلی حساس می‌باشد و برای جوامع انسانی یک دوره‌ای فشارزا  ، بحساب می‌‌آید .

یک نوجوان در جوامع امروزی نمی‌تواند هر شغلی که خواست بگیرد و بدلیل پیشرفت فشار روزافزون علم و تکنیک در زمینه‌های مختلف یک نوجوان برای اینکه مهارتی لازم را در این مورد کسب کند نیاز به آموزشهای طولانی‌مدت دارد و قاعدتاً در این دوره یک نوجوان بدلیل موقعیتی که دارد نه می‌تواند نقش‌ پدری را عهده‌دار شود و نه می‌تواند همسری اختیار کند .

نوجوان علیرغم اینکه آمادگیهای لازم را در زمینه‌های عاطفی و بیولوژیکی دارند از اینکه عهده ‌دار نقشهای بزرگسالان شوند تا مدتی محروم می‌مانند و یک وضعیت خاصی دارند که نه بزرگسال و نه کودک محسوب می‌آیند .

بنابراین نوجوانان علاقمند نقشهای بزرگسالان می‌باشند و می‌خواهند آن چیزهایی که بزرگسالان دارند ، اینها هم داشته باشند .

ولی چون امکان دسترسی به این علائقشان بزودی میسر نیست این خودش می‌تواند علتی برای انحراف این نوجوانان باشد و با تشکیل دادن گروه‌های کوچک به آن خواسته‌هایی که امکان دسترسی در آن شرایط برایشان وجود نداشت ، در این گروه‌ها برسند (cloward , 1970) .

بنابراین دوران کودکی پرمایه‌ترین دقایق عمر است . بایستی از تمام طرق ممکنه آموزش و پرورش و کلیه علوم حیاتی و روانی و اجتماعی برای سازندگی و تکوین یک شخصیت ایده‌آل از این وجود شکل‌پذیر بهره گیری کرد . از دست دادن این لحظات گرانبها جبران‌ناپذیر است . به جای اینکه سالهای نخستین عمر کودک را مهمل بگذارند تا در آن زمینه علفهای خودرو و هرزه بروید با دقت تمام آن را آمادة کشت ساخت و در آن بذر ثمربخش پاشید .

این کشت مستلزم شناسایی عمیق و فیزیولوژی و روانشناسی کودک و نیازهای مادی و روانی او است . فراموش نکنیم بزرگترین نیاز کودک محبت است ، کودک درس محبت ، رحم و شفقت ، نیکوکاری ،وفاداری ، صفا ،خلوص ، پاکی ، راستی ، صراحت لهجه ، رشادت ، شهامت ،شجاعت ، ازخودگذشتگی ، فداکاری ، ادب ، فروتنی ، تواضع ، عزت نفس ، تعاون ،سخاوت ،ا حسان ، ایثار ، حریت ، تقوا ، عشق به کمال و سایر سجایا و ملکات انسانی را در نخستین سالهای زندگی خود در دامن پرمهر و محبت پدرومادر از راه بذل محبت آنان می‌آموزد . کانون خانواده تنها پناهگاه و تکیه گاه امید اوست . خانواده آیینه شخصیت کودکان است. باید بکوشیم تا این آیینه شفاف و خالی از رنگ کدورت باشد .(کی‌نیا . م)

 

فهرست مطالب:

تشکر و قدردانی

(چکیده)

فهرست مطالب

فهرست نمودارها

فهرست جداول

1-فصل اول :کلیات تحقیق

مقدمه

1-بیان مسئله

طرح و تعریف مشکل

زمینه مشکل

1-2-سوالها

1-3-اهمیت تحقیق

1-4-هدفهای تحقیق

1-5-تعریف اصلاحات

2-فصل دوم (ادبیات و پیشینه تحقیق)

2-مقدمه

2-1- مفهوم جنایتکاری و بزهکاری

2-2-وضع کنونی شناسایی‌ها

2-3-علت‌شناسی بزهکاری

2-4-پیشگیری بزهکاری نوجوانان

2-5-ملاحظات کلی

2-6-نظریه‌ها و پژوهشهای دیگران درباره دزدی

2-6-1-دزدی و مالکیت

2-7-انواع دزدیها

2-8-جریان عمل دزدی

2-9-شخصیت کودکان و نوجوانان فرد

2-10-برخورد دیگران

2-11-عوامل موثر در سرقت

2-12-خانواده و نوجوانان

2-12-1-تعریف خانواده

2-12-2-خانواده‌های متلاشی شده

2-13-جدایی و طلاق

2-13-1-اثر جرم‌زدایی طلاق

2-13-2-قوانین فطرت در مورد ازدواج و طلاق

2-13-3-مقام طبیعی مرد در حیات خانوادگی

2-14-ناپدری و نامادری

2-15-اختلافات خانوادگی

2-16-تحقیقات انجام شده

3-فصل سوم (طرح تحقیق)

3-1-روش تحقیق

3-2-آزمودنیها

3-3-ابزار جمع‌آوری داده

3-4-روش در تجزیه و تحلیل داده

4-فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده‌ها)

4-1-مقدمه

4-2-یافته‌های تحقیق

4-3-تجزیه و تحلیل داده‌ها

5-فصل پنجم (بحث و نتیجه‌گیری)

5-1-خلاصه تحقیق

5-2-بررسی یافته‌ها

5-3-کاربرد یافته‌ها

5-4-پیشنهادها

5-5-محدودیت‌های تحقیق

الف : فهرست منابع

ب : پیوستها

فهرست نمودارها

1-متغیرهای مربوط به نوجوانان سارق و غیرسارق

2-متغیرهای مربوط به نوجوانان سارق

3-وضعیت تحصیلی نوجوانان سارق و غیرسارق

4-وضعیت خانوادگی

5-وضعیت شغل پدر نوجوانان سارق و غیرسارق

6-وضعیت اعتیاد خانواده و خود نوجوانان سارق

7-وضعیت سواد نوجوانان سارق و غیرسارق

فهرست جدولها

1-درصدگیری از هر یک متغیرها مربوط به نوجوانان سارق و غیرسارق

2-درصد گیری از هر یک از متغیرهای مربوط به گروه نوجوانان سارق

3-درصد گیری از وضعیت تحصیلی نوجوانان سارق و غیرسارق

4-وضعیت خانوادگی نوجوان سارق و غیرسارق

5-وضعیت شغل پدر نوجوانان سارق و غیرسارق

6-وضعیت اعتیاد خانوار و خود نوجوانان سارق

7-وضعیت سواد نوجوانان سارق و غیرسارق

 

منابع ومأخذ:

هیلگارد ، ارنست ، زمینة روان‌شناسی ، جلد اول ، مترجم ، براهنی ، م ، تهران ، رشد ، 1367

هیلگارد ، ارنست ، زمینة روانشناسی ، جلد دوم ،مترجم ، براهنی‌ ، م ، تهران ، رشد، 1368

ایلینگورت ، ر ، کودک و مدرسه ، مترجم ، نوابی‌نژاد ، ش ، تهران ، رشد ،1368

بهشتی ، الف ، مسائل ومشکلات خانوادگی ، قم ،طریق‌القدس ، 1362

پارسا ، م، روانشناسی رشد کودک و نوجوان ،تهران ، بعثت ، 1368

جلال طهرانی ، م ، روش تحقیق در روان‌شناسی بالینی (جزوة درسی) ، مشهد ، دانشکدة علوم تربیتی ، 1368

خسروپور ، ی . روانشناسی بلوغ ونوجوانی ،تهران ، 1353

خدیوی زند ، م ، امینیان ، ز ، پژوهش در ساخت شخصیت و خانواده بزهکاران ، مشهد

شعاری‌نژاد ، ع ، روانشناسی رشد، تهران ، کتابفروشی ، 1349

شکوهی ، غ ، تعلیم و تربیت و مراحل آن ، مشهد ، آستان قدس رضوی ، 1365

قائمی ، ع ، آسیبها و عوارض اجتماعی ، تهران ، امیدی ، 1364 .

کی‌نیا ، م ، مبانی جرم‌شناسی جلد اول ، تهران ، دانشگاه تهران ، 1357

منصور ، م ، روانشناسی ژنتیک ، تهران، رز ، 1366

منصور ، م ، زمینة بررسی بزهکاری کودکان و نوجوانان ، تهران ، 1356.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد