فایل ورد تعداد صفحه 23
فایل پاورپوینت تعداد اسلاید50
عنوان پروژه : TCS(TRACTION CONTROL SYSTEM)
مقدمه
شرایط و موقعیت های بحرانی در رانندگی فقط محدود به سیستم ترمز نمی باشد و در شرایط دیگری نظیر استارت و شتابگیری ( مخصوصاً در سطوح لغزنده ) و دور زدن ( چرخش ) نیز رخ خواهد داد که در نهایت کنترل خودرو را برای راننده مشکل خواهد کرد . ابداع سیستم TCS در جهت مرتفع نمودن مشکلات ذکر شده پایه ریزی شده و به عنوان سیستم مترقی ABS برای حفظ پایداری و فرمان پذیری مناسب خودرو در حین شتابگیری می باشد .
سیستم TCS با مطابقت دادن گشتاور موتور با شرایط موجود سطح جاده ، قبل از وقوع شرایط بحرانی ، این عمل را انجام میدهد . با ترکیب بندی و استفاده از سیستمهای ABS و TCS امکان بهره گیری از شرایط رانندگی با سطوح بالای ایمنی و آسایشی مهیا میگردد .
تاریخچه
چند سالی است سیستم ترمز فعال (Active Bbraking System) در خودروهای جدید نصب میشود و روز به روز بر دامنه کاربردشان اضافه میشود . این سیستم یک مدار بسته ترمز با کنترل الکتریکی است . که میتواند در شرایطی بدون دخالت راننده و حتی بدون اطلاع وی عملیات ترمز گیری را در هر کدام از چهار چرخ خودرو و با هر شدتی که کامپیوتر سیستم تشخیص دهد انجام دهد .
این سیستم یک سیستم هوشمند بوده واستفاده ازآن نتایج جالب توجهی در عملکرد خودرو دارد . سیستم ترمز فعال یک مدار بسته ترمز با کنترل کامپیوتری است که شامل پمپ هیدرولیک ، مدولاتور ، سلونوید ولوها ، سنسورها ، واحد کنترل الکترونیکی (ECU) ، خطوط هیدرولیکی عملگرهای ترمز در چرخها و در بعضی موارد تجهیزات نیوماتیکی ، کمپرسور هوا و شیرهای نیوماتیکی را شامل میشود .
در این سیستم فشار هیدرولیکی لازم جهت ترمزگیری به دو طریق ایجاد میشود : یکی از طریق فشار پای راننده بر روی پدال ترمز (master cylinder) و دیگری از طریق پمپ روغن (pump primer) که بدون دخالت راننده ، فشار هیدرولیکی لازم را ایجاد میکند .
در سیستمهای جدیدتر (sensotronic) فشار لازمه تماما از طریق پمپ روغن ایجاد شده و پدال ترمز جدید به منزله ابزاری برای انتقال اطلاعات عملکرد راننده به کامپیوتر سیستم است . در این سیستم ، هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار میدهد این حرکت توسط یک سنسور متصل به پدال....
دانلود پروژه مطابقت دادن گشتاور موتور با شرایط موجود سطح جادهTCS(TRACTION CONTROL SYSTEM)