هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مدیریت ماشینهای راه سازی 18 ص

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد مدیریت ماشینهای راه سازی 18 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

مواد خاکی

1-1مقدمه

اززمان بشر اولیه تاکنون ، انسان همواره سعی داشته تا با ابداع وبکار گرفتن آلات مکانیکی عوارض سطح زمین را بطریقی

تغییر دهد تا نیازهای او را رفع نماید .

وسایل ابتدایی که توسط بشر اولیه در ساختن کلبه ها و سرپناه ها مورد استفاده قرار می گرفت با گذشت زمان به ماشین آلات

پیچده وعظیمی تبدیل شده است که در ساختمان شاهراهها وآسمان خراشها بکار می رود.قسمت بزرگی از این ماشین آلات در

عملیات خاکی مورد استفاده قرار می گیرد .عملیات خاکی عبارتاز تغییر شکل و تغییر مکان مواد سطح زمین می باشد.

بدون تردید ماشین آلاتی که درآینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت از حیث ظرفیت و قدرت کاربردی با ماشین آلات امروزی

قابل مقایسه نخواهند بود ومهندسین راه وساختمان در تکامل و حتی ابداع ماشین آلات مزبور نقش قابل توجهی بعهده خواهند

داشت.

امید است استفاده از روشهای صحیح برنامه ریزی ،برآورد وفنون اجرا که در فصول آینده این کتاب شرح داده خواهد شد باعث

بالا رفتن استاندارد کاربردی برای یک مهندس راه وساختمان که مسئولیت اداره ماشین الات را برعهده دارد بشود.

البته برای اداره کارگاه علاوه بر مطالب فوق مهندس باید آشنا به فنون برنامه ریزی CPM/PERT وهمچنین روشهای کنترل

هزینه واصول کلی مدیریت وغیره باشد تا بهترین نتیجه از عملیات عاید گردد.

جرثقیل و ماشین آلات خاکبرداری و حفاری

1-((بیل ـــ جرثقیل)) و قطعات الحاقی آن

((بیل ــــجرثقیل)) ومجموعه متنوعی از اجزاء الحاقی آن از اولین ماشین آلات مدرن ساختمانیس است که درعملیات

خاکی به کار رفته است.ویلیام اس.اوتیس در سال 1863ماشینی ساخت که به طور مکانیکی حرکات انسان را درحال

حفاری با یک بیل دستی تقلید می کرد.

اجزاء((بیل ــــجرثقیل))

((بیل ــــ جرثقیل)) از سه قسمت اساسی تشکیل شده است:ارابه(قسمت متحرک) ،قسمت اتا قک چرخنده روی ارابه

و قسمت لحاقی جلوی ماشین ،سه نوع ارابه مطابق شکل 1-2 وجود دارد که بنابر ضرورت مورد استفاده قرارمی

گیرد.

ارابه ها

ارابه زنجیر داریک سکوی با ثبات وقابل اطمینان برای اطاقک چرخنده فوقانی ایجاد نموده وقابلیت تحرک بسیار

خوبی در محل خاکبرداری ایجاد می کند ودرضمن فشار نسبتا“کمی بر روی زمین ایجاد می نماید.این نوع ارابه

خصوصا“درمواردی به ارمیرودکه زمین محل کاردارای قابلیت ترافیک ضعیف بوده ولازم است ماشین حفار فشار

نسبتا“کمی بر زمین وارد نماید.در مواردی که مقاومت خاک خیلی کم باشداززنجیرهایی با عرض زیاد استفاده می

شود.نقش زنجیر ماشین درمواردی که به حسب نوع خاک احتیاج به اصطکاک بیشتری می باشد وماله لغزندگی

اهمیت پیدا می کند بصورت نقش زنجیر تراکتور درمورد زمین عادی دارای نقش صاف می باشد.این نوع ارابه

درزمین های بسیارسخت هم استفاده می شود .چون در این حالت فشار چرخهای لاستیک بالا رفته وفرسودگی

چرخها سریعتر می شود.بجهت سرعت کم این نوع ارابه ها(حدود2مایل بر ساعت)وقتی که محل کار

دورترازحدودیک مایل باشداین ماشین آلات توسط ماشینهای مخصوص(از قبیل تانک بر)به محل کار حمل می شوند

تا درآنجا مورد استفاده قرار گیرند.ارابه های با چرخهای لاستیکی دارای سرعت سیربیشتری بوده وقادر به حرکت

در شاهراهها باسرعت نسبتا“قابل توجهی می باشند ولی درعوض نسبت به چرخهای زنجیر دار دارای ثبات کمتری

هستند .ارابه های با چرخ لاستیکی درمواردی که سطح زمین اثر فرسایشی زیاد داشته وزنجیره ها رافرسوده میکند

نسبت به ارابه های زنجیر دارترجیح دارند همچنین دربعضی موارد،سطح کارگاه در اثرعبوروسائط نقلیه

زنجیردارخراب می شود

دو نوع ماشین حفارباچرخ لاستیکی وجوددارد.دریک نوع،برای حرکت ماشین وعملیات تیر جرثقیل ازموتورهای

جداگانه استفاده می شود.ودرنوع دیگرهردوحرکت توسط یک موتورتامین می گردد(رجوع شود به شگل1-2).درنوع

اول سرعت حداکثربه30مایل درساعت (50 کیلو متردرساعت ) محدود گردید در حالیکه در نوع دوم که شبیه یک

کامیون دارای بوم جر ثقیل میباشد،سرعت ماکزیمم به 50 مایل در ساعت 080 کیلومتر در ساعت ) میرسد.

قسمتهای الحاقی

شکل 2-2 ماشین آلا ت مختلف خانواده (بیل-جرثقیل)را نشان میدهد.نام هر ماشین از روی قسمت الحاقی جلوی

ماشین تععین میشود.بنابراین یک ماشین که به دراگ لاین در قسمت جلو مجهز است،بسادکی دراگ لا ین نامیده

میشود.با اینهمه اخیرا“ روندی در پیش گرفته شده که ماشینهایی که منحصرا“ یکی از عملیات خاکی را انجام

دهند.برای مثال چند ماشین ساخته شده اند که منحصرا“ دارای بیل معکوس بوده وبرای حفاری بکار میروند.معمولا

دستگاههای شکل 2-2یا بوسیله کابل ویا توسط نیروی هیدرولیکی عمل می نمایند.روند کنونی برپایه هیدرولیکی

کردن ماشین آلات مزبوراست.طرز کار ومحدودیتهای این ماشین الات درقسمتهای بعدی ای فصل تشریح گردیده است

2-2جرثقیلها

مقدمه

جرثقیل تشکیل شده ازیک اتاق فرمان ویک تیر بلند مشبک (بومBOOM)ویک قلاب(شکل2-2).جرثقیل ها

معمولا“برای بلند کردن اجسام سنگین،حرکت دادن آنها چه بوسیله تیر مشبک فلزی وچه ازطریق حرکت جرثقیل

وقراردادن بارمربوطه بکار می روند.علاوه برقلاب مذکور درفوق،تعداددستگاههای مخصوص دیگر وجوددارند که

به منظورهای مختلف به کار می روند(شکل2-3).این دستگاهها همه به انتهای تیر مشبک بلندجرثقیل وصل می

شوند.

اجزاءاصلی یک جرثقیل در شکل4-2مشاهده می شود.گرچه تیر مشبک صفحه گردان اتاقک کنترل وارابه جرثقیل از

نوع هیدرولیکی موجود است ولی کابل متصل به قلاب که برای بلند کردن اجسام بکار می رود هیدرولیکی نیست.یک

جرثقیل کامیونی بزرگ(130تنی)در شکل 5-2نشان داده شده است.

ظرفیت

ظرفیت صحیح جرثقیل در درجه اول ازروی شعاع عمل آن تعیین می شود.شعاع عمل جرثقیل عبارت است ازفاصله

افقی بین مرکزچرخش اتاق کنترل تا قلاب اتهای تیر مشبک.این فاصله تابع طول تیر مشبک وزاویه آن با سطح افقی

می باشد.سایر عواملی که خاصیت تعیین کننده در ظرفیت جرثقیل دارند،عبارتند از:نوع زمین محل کار،وزن وزنه

تعادل،نوع واندازه کابل فلزی متصل به قلاب،اندازه قلاب،وضعیت تیر مشبک نسبت به اتاق فرمان ووضعیت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مدیریت ماشینهای راه سازی 18 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد