اهمیت ویژه آینده پژوهی در آموزش و پرورش به خاطر ارتباط آن با نسل در حال تربیت جامعه و تأثیر کارکرد آن بر کارایی سازمانها در آینده و مؤفقیت سازمانهای مختلف کشور در بلندمدت و همچنین مرجعیت آن در تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد میباشد.نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در کیفیت نیروی انسانی تأمین کننده نیازهای سازمانها،نهادها و ارگانها، آنرا به مرجع منحصر بفرد آموزش و تربیتی پایه کشور تبدیل نموده است.فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش ابزاری به معنای سختافزاری آن نیست،بلکه فرهنگ،برنامه و جریان آموزشی فعال است که محتوای آموزش و پرورش نوین را برای حضور مؤثر در هزاره سوم ترسیم میکند.پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش و نحوهگردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی – پیمایشی میباشد. لذا جامعه آماری در این پژوهش متخصصان آیندهنگاری و چشماندازنویسی در داخل کشور و صاحبنظران حوزه آیندهپژوهی در نظام آموزش کشور که با فناوریهای اطلاعاتی آشنایی دارند میباشند.جهت گردآوری دادهها از جامعه آماری از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. نتایج یافتههای پژوهش نشان میدهند فناوری اطلاعات و ارتباطات میتواند فرصتهای جدیدی را برای آموزش مادامالعمر ایجاد کرده، مهارتهای شغلی را توسعه دهد،موجب توسعة فعالیتهای فردی در بین دانش آموزان و معلمان شده و آنها را درحل مسائل و مشکلات آموزشی توانمند کند.همچنین آیندهپژوهی فناوری اطلاعات سبب میشود تا کلاسهای درس از آموزش یک سویة معلم به محیطی زنده وخلاق تبدیل شده و امکان توسعة سبکهای نوآموزشی فراهم آید
تعداد صفحات: 61
سمینار جهت اخد مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت
پروژه حاضر به صورت کامل تمامی فصول پایان نامه شامل فصل اول تا پنجم و تمامی موارد هر یک از فصول را شامل می شود
دسته: مدیریت
سال انتشار در سایت: 1395
فرمت: Word + Pdf
قیمت: 17500
توضیحات: قابل استفاده برای تمامی گرایش های رشته مدیریت
آیندهپژوهی فناوری اطلاعات در حوزه آموزش کشور