مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 12
چکیده
به نظر میرسد در پارادایمهای جدید، سازمانها به جای تأکید بر شیوههای سنتی و مکانیکی در
جهت مفاهیمی همچون سازمان معنویتگرا و یا سازمان اخلاقگرا متمایل شدهاند. تغییرات
بنیادی در حال شکلگیری در محیط کار است و معنویت یکی از موضوعات اساسی در این
زمینه خواهد بود. ادعاهای زیادی در خصوص فواید مثبت معنویت در محیطهای کاری طرح
گردیده است و این منجر به تشویق علاقمندان به جست و جوی راههایی جهت وارد ساختن
معنویت به محیطهای سازمانی و پرورش آن شده ست. نبود تعاریف و روشهای شفاف و
روشن، پراکندگی در برداشت و ادراک از معنویت در سازمان را ایجاد نموده است. هدف این
مقاله دستیابی به یک چاچوب نسبتا جامع و قابل قبول از معنویت است که بتواند همه ابعاد
وجودی انسان شامل؛ زیستی، اجتماعی، روانی و معنوی را در برگیرد. در این مقاله سعی شده
است با بررسی مطالعات انجام شده در این زمینه و همچنین تعاریف موجود به اهمیت معنویت
در کار و همچنین پیادهسازی آن در سازمانها پرداخته شود.
واژگان کلیدی: معنویت، معنویت در محیط کار، معنویت در سازمان
ارائه چارچوبی برای تعریف معنویت در محیط کار و بررسی تاثیر معنویت در محیط کار