هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه عوامل مؤثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه. doc

اختصاصی از هایدی پروژه عوامل مؤثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه عوامل مؤثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه. doc


پروژه عوامل مؤثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 50 صفحه

 

چکیده:

در این تحقیق عوامل مؤثر در پرخاشگری نوجوانان و نقش آنها در روابط اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.با توجه به اهمیت موضوع پرخاشگری مخصوصا در نوجوانان که می تواند سدی در راه تحصیل ،تربیت و حتی زندگی سالم آینده انان باشد و این که اعمال و رفتار دانش آموزان پرخاشگر موجب آزار و اذیت خود و هم دیگر دانش آموزان می شود و این مضوع در روابط اجتماعی آنها تاثیر گذار است.

اهداف این پژوهش عبارتند از بررسی کلی نظریات ارائه شده در مورد علل پرخاشگری

- بررسی عواملی که در پرخاشگری مؤثرند و تلاش در جهت رفع این عوامل

- ارائه شیوه پیشگیری برای دانش آموزان که رفتار پرخاشگرانه دارند

جامعه آماری در این پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دفتر مقطع راهنمایی تحصیلی ناحیه 2 شهر زنجان می باشد که از میان سه مدرسه راهنمایی دخترانه 50 نفر از دانش آموزان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده (قرعه کشی اسامی )انتخاب شده اند.

ابزار گردآوری اطلاعات تست استاندارد شده آیزنک و نیز پرسشنامه محقق ساخته است که در یک نمونه آزمایشی 50 نفره اجرا و اعتبار آن با نرم افزارهای زیر برآورد شد:

Alpha 9% - spss

روشهای آماری به کار گرفته شده تجزیه و تحلیل از آمار استنباطی مجذور کا می باشد.

یافته های پژوهشی نشان می دهد که عوامل متعددی باعث بروز پرخاشگری می باشند.

نقش خانواده یکی از نفش های غیر قابل انکار می باشد.تبعیض،رفتارهای تند و خشن و اختلاف والدین ،وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ها عوامل مهم در بروز پرخاشگری دانش آموزان می باشند.مهم ترین پیشنهادات در خصوص پرخاشگری در این تحقیق دادن شخصیت مثبت و منطقی به کودکان و عدم تحقیر و تمسخر آنان بخصوص در حضور دیگران می باشد.

 

مقدمه:

پرخاشگری به هر گونه رفتاری که به هدف آسیب رساند یا مجروح ساختن موجودی دیگر انجام گرفته باشد،اطلاق می شود.افراد پرخاشگر غالبا تمایل خود برای آسیب رساندن به دیگران اعتراف کرده و در صورت عملی نشدن قصدشان ابراز یأس می کنند. پس آنچه در این میان حائز اهمیت است قصد و نیت رفتارکننده می باشئ.یعنی رفتار آسیب زا در صورتی پرخاشگری محسوب می شود که از روی قصد وعمد و به منظور صدمه زدن به دیگران انجام گرفته باشد.الویت ارنفسون نقل می کند:

 روزی پسرش حین پخش برنامه تلویزیونی در مورد بمباران ویتنام به وسیله بمب ناپالم توسط هواپیمایی آمریکایی پرسید؟ناپالم چیست ؟ در پاسخ به او گفتم:

ماده شیمیایی که پوست را می سوزاند و انسان را می کشد.چندی بعد متوجه شدم که چشمان پسرم پر از اشک شده است.یکه خوردم که چگونه در برابر چنین صلاح آدم کشی این همه بی تفاوت برخورد کردم. در حالی که پسر کوچکم اینگونه ناراحت شده است. روانشناسی اجتماعی نگاهی کوتاه به جهان اطراف ما نشان می دهد که عصر ما همانطور که یکی از علمای اجتماعی گفته،عصر پرخاشگری است.

بخش عمده برنامه های رادیو و تلویزیون شرح اتفاقات و نمایش صحنه های تکان دهنده کشتارهای جمعی،قتل های خودی،تجاوز،تبعید و محروم کردن انسان ها از حقوقشان است.پرخاشگری و نقش آن در روابط اجتماعی از مسائل عمده و مورد توجه روانشناسان و علمای تعلیم و تربیت است. داشتن رابطه اجتماعی مطلوب در نتیجه رشد اجتماعی حاصل می شود.رشدی که فرد در آن سطح از مهارت در رابطه اجتماعی دست یابد و بتواند با مردم به راحتی زندگی کند و سازگاری داشته باشد و به موفقیت شغلی و اجتماعی برسد.مسلم است که در افراد پرخاشگر ما نشانه های رشد اجتماعی ( مانند آینده نگری،میانه روی ،خوش بینی و امیدواری،شوخ طبعی و قبول مسئولیت) را نمی بینی.واضح است چنین افرادی در ایجاد رابطه با دیگران دچار مشکلند.این گونه افراد برای رسیدن به خواسته های خود از ابراز هیچ خشونتی نسبت به دیگران دریغ نمی کنند.در نتیجه خشونت مساوی است با عدم رایطه وانزوای بیشتر و انزواطلبی طولانی باعث خشونت می شود.

عالمان اجتماعی گفته اند که ما رفتار خشن انسان ها را نسبت به یکدیگر حیوانی می خوانیم ولی بررسی های خشونت های انسان نشان می دهد که به کار بردن صفت حیوان در مورد این رفتارها در واقع توهین به حیوانات است در حقیقت هیچ حیوانی نسبت به هم نوع خود تا این اندازه بی رحم وخشن نیست که انسان است.

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول: بیان مسأله

1-1 مقدمه

1-2 بیان مسئله

1-3 اهمیت وضرورت انتخاب موضوع

1-4 اهداف پژوهشی

1-5 فریضه پژوهشی

فصل دوم:(پیشینه تحقیق

2-1پیشینه تحقیق

 2-3 انواع مسائل و مشکلات نوجوانان

2-5 پیشینه تحقیق در ایران

2-7 تحقیقات انجام گرفته در خارج از ایران

2-8 تعریف واژه پرخاشگری

2-9 نظریه های مربوط به پرخاشگری

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3 روشهای آماری

3-3 تعاریف عملیاتی متغیرها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 یافته های پژوهشی

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1 بحث در باره یافته ها

5-2 نتیجه گیری

5-5 پیشنهادات

پیوست

منابع

ضمایم

پرسشنامهپرسشنامه پرخاشگری آیزنک

 

منابع ومأخذ:

1- ارنفسون،الویت،روانشناسی اجتماعی ترجمه دکتر حسین شکرکن،تهران انتتشارات رشد 1382

2- استوار،آنتونی، نسل کشی و انگیزه ویرانگری در انسان ترجمه پروین بلورچی( چاپ اول 1373)

3- تاوریس،کارول،روانشناسی خشم ترجمه احمد نقی پور و سعید درودی،انتشارات روشنگران چاپ اول

 4- داگلاس ،جو،مشکلات رفتاری کودکان ارزیابی و چاره جویی ترجمه مهشید یاسایی(چاپ اول 1374)

5- رجبی،صدیقه،پایان نامه عوامل مؤثردر پرخاشگری کودکان (ابتدایی)   دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور خدابنده.

6- شعاری نژاد، علی اکبر ،  روانشناسی رشد 2 نوجوانی بلوغ انتشارات پیام نور

7- کریمی، یوسف روانشناسی اجتماعی در تعلیم وتربیت ، انتشارات پیام نو ر چاپ اول1386

8- نلسون،ریتامیکس،ایزرائل،آلن سی،اتلال های رفتاری کودکان ، ترجمه محمد تقی منش طوسی،ناشر معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ دوم (1369)


دانلود با لینک مستقیم


پروژه عوامل مؤثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی دخترانه. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد