هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت


دانلود مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت

 

مشخصات این فایل
عنوان: سرویس و نگهداری پمپ های سوخت
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 24

این مقاله درمورد سرویس و نگهداری پمپ های سوخت می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت می خوانید :

تانک سوخت :
تانک سوخت نباید زیاد بررسی شود و همانند کاربراتور می باشد . کمبود سوخت برای نقص در لوله های خرطومی پمپ یا دیگر موارد ایجاد می شود و یا بر اثر محدودیت حفره های هوایی د رفیلتر ایجاد می شود .
مقدار غیرمعمول آلودگی ، آب یا چسب در فیلتر نشان می دهد که تانک با این مواد آلودگی است و باید تمیز شود تا کاربراتور یا پمپ خراب نشود .
تراوش مواد و جذب :
ارتباط هوا با جذب روی مخلوط کردن و عملکرد معمولی موتور مشخص است . ممکن است هوا به بخشهای اتصال کاربراتور یا سر استوانه نشت کند و یا از طریق شکستگی ها یا اتصالات ضعیف وارد خطوط لوله خرطومی می شود . همه این اتصالات باید از نظر تست هوا بررسی شود .
برای آزمایش جذب و تشت ،می توان روغن به کار برود روی بخشهای اتصالی روغن مالید . نشت هوا وقتی مشخص می شود که روغن از موتور خارج شود . باید مهره ها را سفت کرد تا از نشت هوا به موتور جلوگیری شود . اگر با اینکار تثبیت متوقف نشد، باید از محافظ استفاده شود . اگر محافظ جدید بتواند از نشت جلوگیری کند ، باید از نظرشکستگی بررسی شوند .
تمیز کننده هوایی :
تمیز کننده هوا برای جسم کثیف ، سنگین و یا بسیار آلوده استفاده می شود . با وجود این موارد ، جریان هوا به راحتی نمی تواند در دستگاه عبور کند ودر مقابل سرعتهای زیاد مانع ایجاد می شود  .  در این حالت نمی توان گفت که این وسیله می تواند کاملاً پاک شود زیرا باعث ایجاد کربن می شود و دریچه ها را می چسباند .

شوک اتوماتیک :
مکانیسم شوک باید بررسی شود کاملاً عملش مشخص گردد .شوکها باعث مصرف سوخت می شوند و عدم شوک صحیح باعث کاهش عملکرد می شود و استارت را مشکل می سازد .
ترموستات شوک دهنده باید بر طبق میانگین دمای هوایی باشد که سوخت مصرف       می شود . می توان برای اجتناب از شوک شدید در طول گرم شدن موتور از ترکیب شدن زیاد خود داری کرد .
شوک ترموستات :
در صورت لزوم باید بیش از دو نشانه وجود داشته باشد تا مشخص شود که فنر ترموستات خراب شده و خاصیت ارتجاعی اش را از دست داده است .
 
بخشهای مسطح کارتر :
وقتی سوزن صفحه را عوض می کنیم و نوع جدیدی نصب می کنیم. باید کاربراتور های WCD,WGD,WCFB,AFB  32/1 اینچی نصب شوند .
بررسی Carburator (کاربراتور) :
هر وقت لازم است کاربراتور باید بررسی شود و تا بفهمیم که چرا دریچه های قدرت و دو شاخه ها خوب کار نمی کنند .
تعویض کارباتور :
توجه : بخش بعد روشهای عمومی نصب کاربراتور ولی وسیله نقلیه است . با اطلاعات ارائه شده در روی نقشه می توان وسایل نقلیه را بررسی کرد .
پیچ را بر خلاف جهت عقربه های ساعت با دست بپیچانید و سر پوش را باز کنید . موتور را روشن کنید تا به دمای عملکرد طبیعی برسد و همزمان دریچه های شوک باید باز باشند. پیچ را به آرامی باز کنید زمان آن وقتی است که موتور کمی آرام شده و وقفه دارد . پیچ را از سمت چپ بپیچانید تا آزاد شود . سر انجام پیچ را به سمت راست بپیچانید تا موتور ناگهان روشن شود .
در کاربراتور ها ، پیچ هایی برای هر بخش وجود دارد . در کاربراتوری که 4 محفظه دارد ، دو پیچ در بخش اولیه کاربراتوردیده می شود . وقتی پرده 1 در کاربراتور تنظیم شدند ، وقتی موتور دور ارام دارد پیچ را عوض کنید .
پس از اینکه این پره ها تنظیم شدند ، توصیه شده که از سرعت موتور استفاده کنید و بر حسب rmp سرعت کم را مشخص کنید . اگر این وسیله در دسترس نیست        می توانید تا وقتی موتور بدون وقفه کار می کند آن را بررسی کنید . اگر ماشین انتقال اتوماتیک دارد میتوانید با دست آن را بگیرید . افزایش آرام سرعت موتور ادامه دارد تا اینکه ماشین راه بیفتد .
ماشین هایی که کنترل می شوند :
دو نوع سیستم کنترل وجود دارد . نوع تزریق هوا و تعدیل موتور در هر دو ، اساس بر طبق روش تعدیل است . روش lean roll باعث می شوند که بخشهای ترکیبی ژنراتور ها کاهش یابند و عملکرد موتور افزایش یابد . باید گفت که نشت هوا به خلاء بسیار مهم است و ژنراتورها  به آن حساس هستند و گر بخواهیم به این موارد توجه کنیم . نشت هوا به کاربراتور باید برررسی کنیم .
 
محدود کننده های کاربراتور :
برخی از کاربراتورها مجهز به محدود کنندههایی هستند که از افزایش ترکیب هوا / سوخت جلوگیری می کندو از تعدیل جلوگیری می نماید. دو نوع محدود کننده وجود دارد : داخلی و خارجی ،محدود کننده لازم در کانالها وجود دارند و از ظاهر مشخص نمی شود. این موارد در کارخانه بررسی می شوند وبستگی به شرایط خدمات یا استمرار آنها دارد .
نوع دیگر این محدودکننده ها خارجی هستند . هر تعدیل در ترکیب سوخت کاربراتور در این نوع محدود کننده مربوط به کاسه است .
در هیچ شرایطی امکان ندارد که قدرت دریه را مشخص کرد و محدود کننده متوقف می شود. یک حرکت رضایت بخش در این بخشها بدست می آید .
علاوه بر این محدود کننده ها نمی توان نیاز به تعدیل سرعت و ترکیسب را برطرف کرد ، همه محدود کننده ها ترکیب خاصی ندارند و این باعث افزایش انتشار هیدروژن به هوا می شود .
4- وقتی موتور روشن است ، می توان آن را بررسی کرد .
5-    کاربراتورها مجهز نیستند و می توانند با یک مداد پاکن ان را تمیز کرد .
6-    پیچ را برای بالا بردن rpm بررسی کنید .
7-    پیچ سرعت را تنظیم کنید تابا rpm مورد نظر برسند .
8-    برطبق خط پیشرفته خلاء افروزش را قطع کنید و دو شاخ را از کلید خارج نمائید.
9-     پیچ IN را به 20RPM برسانید .
10-    پیچ OUT ¼ را برچرخانید .
11-    مرحله 9 و 10 را مجدداً تکرار کنید .
12-    سرعت را در صورت لزوم برای rpm مناسب تنطیم کنید .
13-     در c.cs از نظر الکتریکی سلنوئید را جدا کرده و کاربراتور و سرعت آن را به 400rpm برسانید .
در این حالت کاربراتور طبیعی عمل می کند .

تعدیل پمپ :
با دریچه کنترل هوا که روی سوراخ کاربراتور نصب می شود . بخش انتهای بالایی دیافراگم را فشار دهید تا به موقعیت ته کاربراتور برسد . حالا می توانند پمپ را ببندید و ان را کامل کنید . می توانید اتصال پمپ را هم کنید و زاویه آن را کم نمائید .
تعدیل میله سنجش :
 وقتی دریچه کنترل بخار روی کاربراتور نصب شد باید آن را فشار داده تا سر جای خود محکم شود . این میله باید بتواند عمق را نشان دهد و بازوی آن باید با انتهای خارجی نزدیک میزها متصل باشد . بازو را باید به گونه ایی بررسی کرد که در صورت لزوم بالا و پائین برود .
تنظیم سوراخ :
 این تعدیل پس از تکمیل پمپ انجام می شود . پوشش جام و حفره با سرپوش پوشانده می شوند . دریچه کنترل کاملاً بسته می شود و روی سوراخ کاربراتور را       می گیرد .
تعدیل سریع پره ها :
وقتی دریچه های شوک بسته است وکمی کشش روی دریچه تنظیم بخار است       می توان به سیت YF مراجعه کرد . تعدیل این وسیله توسط بررسی اتصالات لازم است .
 با دریچه های شوک در زمانی که باز هستند ، می توان لغت که اهرم کنترل می تواند روی کابراتور نصب شوند.برای تنظیم کار می توان بخش خارجی را در صورت لزوم برداشت .
 
شوک اتوماتیک :
در این دریچه های شوک وقتی که کاملاً بسته هستند ، می توان میله را خم کرد و آن را بر حفره کاربراتور آورد . وقتی دریچه های شوک بسته اند ، شاخص باید در نقطه میانی پره ها ورودی دریچه کنترل بخار باشد .
تعدیل شکستگی خلاء :
 وقتی این مشکل وجود دارد ، بازوی شکسته باید متوقف شود و دریچه شوک بسته بماند تا برطبق لیست این بازو ترمیم شود .
تعدیل شوک اتوماتیک :
 می توان پیچ ها را باز کرد وپوشش را برداشت به طوریکه خط یا شاخص مشخص شود .
شوک دیافراگم:
با توجه به زمانی که دیافراگم در بخش پایین است ، باید درچه شوک بسته باشد و نیرو به آن وارد نشود . تعدیل این دیافراگم در لیست YF آمده است . می توان میله اتصال را برداشت و مانع از صدمه به دیافراگم شد .

بخشی از فهرست مطالب مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت

پمپ بنزینی مکانیک :
عملکرد بخش خلاء :
عملکرد پمپ بنزینی :
آزمایش پمپ سوخت :
آزمایش فشار :
آزمایش حجم وتوانایی :
وقتی که فشار کم است :
وقتی فشار زیاد است :
وقتی توانایی موتور کم است :
آزمایش پمپ خلاء :
بررسی توسط خلاء سنج :
بررسی بدون استفاده از معیارها :
سرویس پمپ سوخت :
پمپ سوختی الکتریکی :
عملکرد :
آزمایش پمپ سوختی :
آزمایش پمپ سوخت :
کاربرات کردن :
آمادگی برای عملکرد :
دریچه کنترل گرمایی :
پیچ کاربراتور :
ارتباط دریچه کنترل بخار :
تانک سوخت :
تراوش مواد و جذب :
تمیز کننده هوایی :
شوک اتوماتیک :
شوک ترموستات :
بخشهای مسطح کارتر :
بررسی Carburator (کاربراتور) :
ماشین هایی که کنترل می شوند :
محدود کننده های کاربراتور :
تعدیل پمپ :
تعدیل میله سنجش :
تنظیم سوراخ :
شوک اتوماتیک :

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سرویس و نگهداری پمپ های سوخت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد