هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله حذف یارانه ها عامل ارتقاء کیفی محصول به ویژه در عرصه صنعت گردشگری خواهد بود

اختصاصی از هایدی مقاله حذف یارانه ها عامل ارتقاء کیفی محصول به ویژه در عرصه صنعت گردشگری خواهد بود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله حذف یارانه ها عامل ارتقاء کیفی محصول به ویژه در عرصه صنعت گردشگری خواهد بود


مقاله حذف یارانه ها عامل ارتقاء کیفی محصول به ویژه در عرصه صنعت گردشگری خواهد بود

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 21

 

چکیده  :

در نوشتار حاضر برآنیم تا باعنایت به ماهیت پیچیده فرایند عرضه و تقاضا و ارزیابی عوامل مؤثر بر روند کشش پذیری محصولات در حوزه صنعت گردشگری ، ضمن بررسی قابلیت های رقابتی محصولات و خدمات موجود در سطح کشور و تبیین نیاز مخاطبین بازار مذکور ، به ارزیابی مسئله حذف یارانه ها و اثرات آن در روند گزینش محصول از جانب مصرف کنندگان و مزایای ناشی از آن در پروسه ارتقاء کیفی محصولات ، با در نظر گرفتن ساختار به شدت رقابتی بازار گردشگری پرداخته و جایگاه محصولات کیفی متناسب در سبد مصرفی خانوار ایرانی را ارزیابی نماییم تا صحت و سقم این مسئله را بررسی نماییم ؛ که " حذف یارانه ها ، عامل ارتقاء کیفی محصول به ویژه در عرصه صنعت گردشگری خواهد بود " . پژوهش توصیفی کاربردی حاضر با بهره گیری از شیوه مطالعات کتابخانه ای و بررسی موردی ، بر آن است تا با تأکید بر ضرورت ارتقاء سطوح کیفی خدمات جاری در پهنه خدمات گردشگری کشور ، راهگشای توفیق آتی و بقاء مؤثر دست اندر کاران و سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور در بازار به شدت رقابتی پیش رو باشد .[1]

واژه های کلیدی : صنعت گردشگری ، کشش پذیری محصولات ، یارانه ، کیفیت محصول ، بازار رقابتی

1-  مقدمه :

    بشر ، این محرک گردونه عظیم اقتصاد ، با عظم ، اراده و انگیزه خود ، گه گاه بر شتاب گردش چرخ مولد ثروت می افزاید و گاهی نیز خواسته یا ناخواسته پای  خویش را بر پدال ترمز این ماشین مهاری ناپذیر می فشارد و با این اقدام صرفاً اندکی از حرکت برق آسا و شتابان آن می کاهد ، لیکن هیچگاه توان ممانعت از تحرک آنرا نداشته و ندارد . این سئوال که بشر فانی در مقابله با هیولای عظیم الجثه اقتصاد که در قرن حاضر پا فراتر از محدوده مرزهای جغرافیایی نهاده و دم به دم ، فربه و فربه تر می گردد ، چگونه توان رو در رویی دارد ، معمایی است پیچیده و مبهم که نیاز به هم اندیشی و هم افزایی ویژه ای دارد . آنهم در برابر اقتصادی که با هدف قرار دادن تمایلات و نیازهای روز افزون انسان زیاده طلب ، بقاء و تحول پایا و پویای خویشتن را تضمین نموده و با گزینش مأموریت ویژه برآورده سازی خواسته های فرا افلاکی این موجود خاکی ، آنهم در تمامی ابعاد قابل تصور و بعضاً بدور از تصورات انسانی ، جایگاه مانای خویش را مستحکم تر گردانیده . این غول چــراغ جادو با شناختی که از آدمی زاد حاصل نموده ، بر این مسئله واقف گردیده که ؛ " به قصد دستیابی به منافع مضاعف ، می بایست تا پستوی نامشهود امیال و انگیزه های لامتناهی بشر فانی رخنه کرد و با اتخاذ تدابیری دور اندیشانه و مبتنی بر آینده نگری ، مقدمات ارضاء نیازهای محقق نا شده و مقطعی مخاطبین را  در قالبی محسوس و ملموس پدید آورد و با عرضه محصول مذکور به ایشان بر اهداف و آرمان های مطمح نظر خویش دست یازید " . از آنجایی که بازیگران این خیمه شبازی تکراری ، همین مصرف کنندگان محصولات تولید شده در کارگاه اقتصاد هستند و نیز با عنایت بدانکه به لحاظ گستردگی پهنه عملکردی جریانات اقتصادی و مشارکت عمومی اقشار کوناگون جامعه بشری در پروسه چرخشی منافع اقتصادی ، هر جزء به نوبه خود جهت حصول به عواید و فواید خاص و مورد نظر خویشتن در میدانی به وسعت جهان در ابعاد پیچده و متنوعی مشغول رقابت است ، بدیهی است که با هدف سبقت جویی از سایر رقباء ، هر فرد می بایست با در نظر گرفتن شرایط متنوع محیطی و قابلیت کشش پذیری بازار حوزه عملیاتی خود ، در پی دستابی به راهکار و ابزاری باشد که مقدمه توفیق و برتری وی در شرایطی برابر قلمداد گردیده و مؤید ضریب قابل قبول ارتقاء او در پروسه عملکرد اقتصادیش باشد . بر همین اساس ، تلاشمان بر آنست تا طی سطور آتی ، اثرات عوامل گوناگون پیرامونی در محیط اقتصادی موجود را بررسی نموده و با بهره گیری از توانمندیها و قابلیت های موجود ، از شرایط حاضر به نحو مطلوب استفاده نماییم تا در عرصه صنعت نوپای گردشگری کشور ، متأثر از سیاست گذاری های اقتصادی دولتمردان ، با بحران و چالش مواجه نگردیده و ناگزیر از اعمال وقفه در جریان توسعه زیرساختهای گردشگری که متضمن تعالی اقتصادی آتی کشور خواهند بود نشویم و در عین ها با بحران ورشکستگی تازه واردین به عرصه صنعت مذکور روبه رو نگردیم .

2- ادبیات موضوع

در این نوشتار با عنایت به شاخصه اصلی مورد بحث که در حوزه سیاستگذاری اقتصادی و با محوریت اثرات مثبت این استراتژی ها در ارتقاء کیفی محصولات قابل عرضه در صنعت گردشگری کشور ، راهکارهای متناسب تعالی را ارزیابی می نماییم ، با واژه های ذیل مواجه می گردیم که هریک تعبیر و تفسیری بدین شرح دارند .

2-1-  صنعت گردشگری : آمیزه ای از فعالیتهای گوناگون از حمل و نقل و تغذیه تا اقامت و مدیریت رویدادها است که در جهت خدمت رسـانی به گردشـگران ، به صورت زنجیره ای بهم پیوسـته ایفای نقش می کنند .

2-2- کشش پذیری محصولات : کشش پذیری یک محصول متغیری تابع از اجزاء ماهوی یک محصول در بازار دارای مخاطب و متقاضی است که بر مبنای آن میزان تمایل متقاضیان نسبت به استفاده از یک محصول مورد سنجش واقع می گردد و در این جریان عوامل عدیده ای از جمله قیمت محصول ، مرغوبیت ، نیاز و مواردی از این قبیل به شدت دخیل می باشند . هر چقدر یک محصول در پاسخگویی به نیاز متقاضیان خود موثر و موفق تر باشد ، آن کالا کشش پذیر تر قلمداد می گردد .

2-3 : یارانه : یارانه ها مابه التفاوت هزینه تمام شده یا همان قیمت خرید کالاها و خدمات با قیمت فروش آنها است که توسط دولت به عنوان کمک به تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان پرداخت می شود. هدف وضع یارانه برای مصرف کنندگان، فراهم کردن امکان خرید برخی از کالاها به قیمت ارزانتر و برای تولیدکنندگان، حمایت از آن ها در مقابل تولیدکنندگان خارجی است .

2-4- کیفیت محصول : در تعریفی کلی ، کیفیت مجموعه ای از خصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمات است که احتیاجات و رضایت مصرف کننده را تامین می کند . در خصوص کیفیت محصول از آنجایی که روند اجرایی ویژه ای در پدیدار شدن محصول نهایی دخیل می باشد عمدتاً تابع عوامل سه گانه کیفی یعنی ، کیفیت فرآیند،کیفیت محصول و کیفیت خدمات می باشد که هرسه ارتباط کاملا نزدیکی به یکدیگر دارند و هر کدام از دیگری تاثیر می پذیرد . کیفیت در فرآیند به مواردی اطلاق می شود که ما در انجام کار خود مراعات می کنیم تا نیازمشتریان تامین گردد . کیفیت کالا و خدمات ما بستگی به آن دارد که آیا مشخصات کالاها یا خدمات ما مطابق با خواسته های مشتری هست یا خیر؟ معمولا مشتری محصولی را ترجیح می دهد که بطورمناسب کار کرده و با خواسته های او مطابقت داشته باشد . دیگر خصوصیات کیفیت یک محصول عبارتنداز : بی نقص بودن ، قابل اطمینان بودن ، قیمت منطقی و معقول داشتن ، بادوام بودن ، خوش جلوه بودن و در نهایت ؛ کیفیت خدمات به این معنی است که خدماتی که به مشتری می دهیم باید او را خوشحال کند ، اطلاعات صحیح و دقیق به او بدهد ، خدمات مطابق برنامه او بوده واطمینان بخش باشد،همواره توجه خاص به وی داده شود .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله حذف یارانه ها عامل ارتقاء کیفی محصول به ویژه در عرصه صنعت گردشگری خواهد بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد