هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره طراحی قالبهای برش و اهمیت اقتصادی آن

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره طراحی قالبهای برش و اهمیت اقتصادی آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره طراحی قالبهای برش و اهمیت اقتصادی آن


تحقیق درباره  طراحی قالبهای برش و اهمیت اقتصادی آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعدادصفحات:53

طراحان صنعتی با بهره گیری از برترین های طراحی صنعتی توانسته اند                ده ها پروژه گوناگون در زمینه های : طراحی محصول (صنایع خودروسازی ، صنایع پلاستیک سازی ، ...) طراحی قالبهای صنعتی از قبیل ماشین سازی آواساپیان) و را به مرحله اجرا گذاشته و توانمندی کشور عزیزمان ایران را در این زمینه به جهانیان نشان دهند.

کاربرد زیاد این محصولات ، طرحهای صنعتی کشور باعث شد که اینجانب پیرامون طراحی قالب های برش  و نقش مهم آنها در اقتصاد کشور تحقیقاتی را هرچند ناچیز داشته باشم.

 تعاریف طراحی صنعتی از دید بزرگان طراحی

 تعاریف طراحی از نگاه بزرگان طراحی :

1- آقای لوئیجی کولانی ( Luigi Colani ) :

طراحی شیوه قانونمندی است که طراح باید طی مراحل متوالی به پاسخ در قبال نیاز دست یابد .

2- آقای فیلیپ استارک (Phillipe stark ) :

طراحی یک تفکر خلاقه است که جهت اثبات آن باید به پشتوانه مباحث علمی مسلح بود .

3- آقای فردیناند پورش ( Ferdinand Porsche ):

تحلیل و فرموله بندی کردن صورت مسئله ، سیستم عامل یک پروسه طراحی است . طراحی همواره در 2 فاز تئوری و عملی خلاصه می شود که فاز عملی همواره متأثر از فاز تئوری است . بنابراین هرچه فاز تئوری قوی تر باشد ، طرحهای فاز عملی نیزاز اعتبار و کیفیت بالاتری برخوردارند .

4- آقای الکس آزبورن ( Alex Osborn ) :

طراحی در واقع رویاهای طراح است که چنانچه بدون پشتوانه علمی و توجیه عملکردی باشد ، حبابی بیش نخواهد بود .

 5- آقای ویکتور پاپانک :

طراحی تلاشی آگاهانه است برای ایجاد نظمی نتیجه بخش .

6- آقای تئودور مالدونادو ( Theodore Maldonado ) :

طراحی صنعتی یک فعالیت ادراکی مبتنی بر تفسیر مشخصات فرمی اشیائی که بصورت صنعتی تولید می شوند می باشد . مشخصات فرمی نه تنها خصوصیات خارجی بلکه تمامی روابط ساختاری را دربر می گیرد که هم از دو نظر استفاده گر و تولید کننده ، یک شیئ واحد و همگون می سازد .

7- آقای روژه تالون : ( Roger Talon )

طراحی عبارتست از جستجوی اطلاعات و روش کار در بررسی مسئله و طی آن اشیاء محیط زیست با ویژگیها و نیازهای جسمانی و روحی انسانهای یک جامعه تطبیق داده می شوند .

8- آقای پروفسور لوباخ ( Prof. Lubach ) :

طراحی صنعتی روندی است که طی آن تولیدات صنعتی مورد استفاده قابل ساخت با نیازهای جسمی و روانی استفاده گران فردی و جمعی تطبیق داده می شوند .

9- خانم ژوسیلین دنوبله ( Jocelyn Denoblet ) :

طراحی عبارتست از پروسه ستنزهایی که بصورت فنی و جامع میان گروه مصرف در برقراری ارتباطی مناسب جهت تصمیم گیری بر روی ابداع هر محصول جدید می باشد . این پروسه تمامی ظواهر محیط انسانی را که شامل تولیدات صنعتی است در بر می گیرد

 2-اهداف تحقیق

آشنایی با : طراحی و نقشه کشی صنعتی   ، طراحی انواع قالبهای صنعتی طراحی قالبهای بادی و PET ، مدلسازی و طراحی با کامپیوتر(cad/cam  ،  ساخت قالب - تزریق پلاستیک تا 3 کیلوگرم  ، مشاوره طراحی و ساخت قالب و جیگ و فیکسچر  ،‌مراحل مشاوره در خصوص طراحی و ساخت و نصب کلیه قالبهای فلزی و پلاستیک . همچنین طراحی و ساخت و نصب جیگ و فیکسچر ، زیر نظر مهندسین زبده خودرو سازان کشور خدمات طراحی و مهندسی  .

به کمک قالبهای برش، قطعات از نوار، تسمه های فلزی، صفحات یا پروفیلهای از مواد مصنوعی،کاغذ،چرم ، پارچه و مواد آب بندی ساخته می شود. قالبهای دو تکه غالبا" در پرس بسته شده و در نتیجه حرکت مستقیم الخط ماشین به هم  نزدیک و دور می شوند. از روشهای ساخت و تولید طبق DIN8580 غالبا" فرآیندهای شکل دادن، قطع کردن و اتصال به کار می رود. مطابق با روش تولید قالبهای به کار رفته با عنوان قالبهای شکل دادن، قالبهای برش و قابهای اتصال مشخص می شود. قالبهای که عملیات برش و شکل دادن و گاهی اتصال را انجام می دهند به عنوان قابهای مرکب(سری یا یک مرحله)مشخص می شود.

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره طراحی قالبهای برش و اهمیت اقتصادی آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد