دانلود طرح درس علوم سوم مهره داران
فرمت فایل ورد ( word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 6
قیمت 2000تومان
طرح درس روزانه شماره 2
نام درس : علوم تجربی پایه ی : سوم ابتدایی تعداد فراگیران ....
روش تدریس : دستیابی مفهوم موضوع درس : مهره داران
هدف کلی : آشنایی دانش آموزان با جانوران مهره دار.
اهداف جزئی :
1- آشنایی دانش آموزان با نوع پوشش جانوران مهره دار.
2- آشنایی دانش آموزان با طریقه ی تنفس جانوران مهره دار.
3- آشنایی دانش آموزان با طریقه ی تولید مثل جانوران مهره دار.
4- آشنایی دانش آموزان با محل زندگی جانوران مهره دار.
5- آشنایی دانش آموزان با تفاوت ها و شباهت های جانوران مهره دار.
6- .....
اهداف رفتاری :
1- جانوران مهره دار را طبقه بندی کنند و نام ببرند. (شناختی)
2- ویژگی های هر طبقه از جانوران مهره دار را بیان کنند. (شناختی)
3- بتوانند با دیدن جانوران مهره دار در محل زندگی خود یا باغ وحش طبقات آنها را مشخص کنند. (مهارتی)
4- دانش آموزان نسبت به شناخت جانوران مهره دار از خود کنجکاوی نشان دهند. (نگرشی)
5- دانش آموزان نسبت به شناخت جانوران مهره دار از خود علاقه نشان دهند . (نگرشی)
6- .....
مدل کلاس : مدل U شکل
وسایل مورد نیاز :
کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم، فیلم، تصاویر حیوانات مهره دار، پازل، تخته سیاه، گچ و ...
آزمون ورودی :
از فراگیران خواسته می شود :
1- چند جانور مهره دار نام ببرند ؟
2- جانوران مهره دار به چه نوع جانورانی می گویند؟
3- تفاوتها و شباهت های ظاهری جانوران را بیان کنید؟
4- .....
ایجاد انگیزه :
پخش فیلم در مورد حیوانات مهره دار و ارائه چند سوال در مورد فیلم مانند :
تولید مثل حیوانات چگونه است؟
حیوانات خون گرم یا خون سرد هستند؟
حیوانات چگونه تنفس می کنند؟
چیوانات در کجا زندگی می کنند؟
ارائه درس :
گام اول : به هر تیم از دانش آموزان پازل یکی از طبقات جانوران مهره دار را داده، از آن ها می خواهیم که پازل تیم خود را مرتب کنند. پس از آن که دانش آموزان پازل ها را تکمیل کردند جدولی را که شامل طبقات جانوران مهره دار و ویژگی های آن هاست را به هر یک از دانش آموزان داده و از آن ها می خواهیم به دقت مطالب جدول را مطالعه کنند.
سپس آموزگار از یکی از دانش آموزان می خواهد که نام حیوانات را روی تخته سیاه لیست نماید . آموزگار در مقابل هر یک از حیوانات گزینه ی بله یا خیر را می نویسد، آن گاه از دانش آموزان می خواهد به جدول خود با دقت نگاه کرده و با تیم خود مشورت کرده و دلیل عنوان انتخاب شده (بلی یا خیر) در مقابل هر کدام از حیوانات را پیدا کنند. (وجه مشترک را) سپس دانش آموزان به تدوین و آزمون فرضیه ها می پردازند و به نتیجه می رسند که چه مطلبی مورد نظر بوده است و آموزگار نتیجه ی به دست آمده توسط دانش آموزان را روی مقوای بزرگی که در کنار تخته سیاه نصب شده است می نویسد و برای یادگیری بهتر این مقوا را برای دو هفته در کلاس نگه می دارد.
دانلود طرح درس علوم سوم مهره داران