لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 80
مقدمه:
گزارش کارآموزی خود را با نام او آغاز میکنم که خالق هستی است.
و شکر خدای را که در موقعیتی قرار گرفتم تا بتوانم با محیطی کاملاً صنعتی آشنا گردم و کاربرد رشتهی تحصیلیام را برای اولین بار، خارج از محیط بستهی آزمایشگاه تجربه کنم.
در این مدت علاوه بر شناخت لزوم علم شیمی در این صنعت مهم، توانستم طریقهی استفاده از آموختههایم را بیاموزم.
همزمان با حضور در کارخانه، تحولی اجتماعی که لازمهی زندگی هر دانشجویی برای وارد شدن به محیط کار است در من بوجود آمد:
با محیط کار و روابط اجتماعی خاص این محیط آشنا گردیدم، لزوم وقت شناسی و حضور بموقع را با تمام وجود دریافتم، و شناخت چگونه بودن در محیطی واحد و در ساعتی معین با انسانهای متفاوت برایم جالب بود.
گذر از تجربهی هر یک از این مراحل برایم دارای اهمیت و ارزش بسیار است و در اینجا لازم است مراتب قدردانی خویش را از همهی دست اندرکاران، سرپرستان و استادان خویش در این مجموعهی صنعتی بنمایم، بالاخص «آقای اخگری» سرپرست کارآموزیام که بی دریغ تجربیات خویش را در اختیارم نهادند و مرا به جرم بیتجربگی کاری از دانستن اندوختههای خویش محروم نساختند و همیشهی عمر ممنون ایشان خواهم بود. به نام خدا
ایران خودرو در یک نگاه
نام شرکت: ایرانخودرو (سهامی عام)
تاریخ تأسیس: مرداد 1341
میزان سرمایه: 5/1282 میلیارد ریال
نیروی انسانی: 12039 نفر
مساحت: 000/450/3 متر مربع
شرکت ایرانخودرو (سهامی عام) در 27 مرداد 1341 و با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال و با یک هزار سهم هزارریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره 8352 در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسید و از مهرماه سال 1342 فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد و پس از استقرار تجهیزات مربوطه به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با عنوان پیکان با ضرفیت اولیه سالانه 6 هزار دستگاه اولین اتومبیل سواری به تولید رسید.
شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان، اتوبوس و مینیبوس آغاز کرد و به مرور زمان به تنوع حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال 1379 به تولید 176000 دستگاه خودرو با شکستن رکورد و به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود افزایش دهد.
شرکت ایران خودرو با داشتن 70% از سهام تولید بازار بزرگترین تولید کننده خودرو در کشور است.
فعالیتهای شرکت را میتوان از بدون تاسیس به سه قسمت تقسیم کرد:
الف: 1342 تا 1357
در این سالها سیاست افزایش از طریق مونتاژ به صنعت خودرو در ایران خودرو بوده که روند افزایش داشته و انواع خودرو در این شرکت مونتاژ و به بازار عرضه شد.
ب: از سال 1358 تا 1368
در این سالها با محاصره اقتصادی که ناشی از جنگ تحمیلی باعث شد که در بازار با فراز و نشیبهائی برخوردار گردد.
پ: از سال 1369 به بعد
در این سالها شرکت با تحولات جدیدی وارد بازار شد که قانون خودرو به تصویب رسید.
سال نگاری از تولید سواری و وانت:
1348: وانت پیکان با حجم موتور 1600 سیسی
1369: سواری پیکان با نیروی محرکه پژو 504 با حجم موتور 1800 سیسی
1369: سواری پژو 405 در مدل های GLX , GL با حجم موتور 1600 سیسی
1374: سواری پژو 405 در دو مدل دندهای و اتوماتیک با حجم موتور 2000 سیسی
1375: آغاز طراحی سمند (خودروی ملی)
1376: سواری پژو 405 با قوای محرکه پیکان (پژو-آردی) با حجم موتور 1600 سیسی
1376: سواری تشریفاتی پژو 405 (لیموزین) با حجم موتور 2000 سیسی
1377: سواری استیشن پژو 405 با حجم موتوری 2000 سیسی
1378: پژو پارسی با حجم موتور 1800 سیسی (انژکتوری)
1370: پژو 206 با حجم موتور 1360 سیسی
1380: سمند (خودروی ملی) با حجم موتور 1800 سیسی (انژکتوری)
ایران خودرو و سازندگی:
ایران خودرو در سال 1373 وارد مرحله نوینی شد که با فعالیتهای سازمانی و شرایط بازار و رضایت مشتری، محیط اقتصادی، توقع مردم و رسالت ملی، مورد نظر گرفته شد. دستیابی به دانش فنی و طراحی و ساخت خودروهای جدید (خودکفائی) و قطعات یدکی و ورود به بازار جهانی از اهداف این شرکت است که با اهداف و برنامهریزی صدها طرح و پروژههای کوچک و بزرگ و اصلاح خطوط تولید و بازسازی و نوسازی ماشینآلات و تجهیزات و بالابردن تولید تنوع بخشیدن به محصولات بوده است که در سالهای اخیر این طرحها به بهرهبرداری رسید.
عواملی که باعث رشد و شکوفائی شرکت شد عبارتند از:
کیفیت در مدیریت و اشاعه فرهنگ رقابتی
کیفیت در محصولات و خدمات
بهبود مستمر در محصول و خدمات
بهبود مستمر در فرآیند با تاکید بر خودروساز شدن
کسب حداکثر کیفیت با حداقل هزینه
در ایران خودرو چندین مدیریت (سازمان) وجود دارد که با آنها آشنا میشویم:
مدیریت برش و پرس: این مدیریت که زیر نظر معاونت اجرائی سواری سازی مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد که تمام قطعات سواری سازی را تامین میکند قطعات در این مجموعه تولید پرس و قالب و ماشینآلات بر اساس مدارک فنی و استاداردهای تعریف شده باعث شده که این مدیریت با دریافت گواهینامه ایزو 9002 شود که در ایران خودرو این مدیریت شامل بخشهای زیر است:
سالن پرس غرب و شرقی در کارخانه شمالی
سالن برش و خم و فرم پرس
سالن کویل بری
پروژه توسعه پرس شاپ
مدیریت بدنه سازی:
تحقیق درمورد ایرانخودرو (سهامی عام) 86 ص