نگاهی کوتاه بر مفاهیمی جدید در سازمانها
33اسلاید
هوشمندی کسب و کار – Business Intelligence
معرفی
• موثر بر وضعیت رقابتی و ساختار سازمان
• جهت استفاده بهینه از انبوه اطلاعات
• جهت کسب مزیت رقابتی و افزایش بهره وری
• موثر در کاهش پیچیدگی اطلاعات و ایجاد چابکی در سازمان
• جهت کمک به استفاده منطقی از داده های ایجادشده از سیستمهای
مدیریت مشتری و کسب و کار الکترونیکی
• دارای نگرش بر زنجیره ارزش کل شبکه های مرتبط با سازمان
• چارچوب هوشمندی کسب و کار : زیرساختی ، کارکردی ، سازمانی ، کسب و کاری
هوشمندی کسب و کار – Business Intelligence
هدف
• راهنمایی کاربران جهت خودسرویسی بادرنظرگرفتن کارهای تکراری مرتبط با هوشمندی کسب و کار ( مانند گزارشات مدیریت و کارهای تحلیلی ساده )
• انجام تحلیل های موقتی گاها دشوار توسط خود افراد ( تا زمانی انجام می شوند که فعالیتها بشکل تکراری درآیند )
• حصول اطمینان از دوباره اختراع نکردن چرخ ( ازطریق بازبینی مجدد فعالیتهای مرتبط با هوشمندی کسب و کار در جهت جلوگیری از دوباره کاری )
عوامل موثر
• وجود تخصص و مهارتهای تحلیلی هوشمندی کسب و کار در کارکنان
• بررسی دقیق هزینه های پروژه هوشمندی کسب و کاروسرمایه گزاریهای انجام شده
• استفاده بهینه و ابزاری از امکانات زیرساختی و کارکردی جهت تحقق نرخ بازگشت سرمایه
• به اشتراک گذاری و استفاده های مجدد از روشها ، مفاهیم ، اطلاعات ، و بینش ها
• تمرکز مهارتهای کاری در مرکز هوشمندی کسب و کار و جلوگیری از پراکندگی آن
• توانایی افراد در تلفیق فعالیتهای کسب و کار و فناوری اطلاعات بصورت تحلیلی
پاورپوینت تحقیق درمورد مفاهیمی جدید در سازمانها