با فرمت ورد و فصل 1 تا 13
- مدل رفتار مصرف کننده(ماهیت رفتار مصرف کننده) رارسم وتوضیح دهید؟
عواملی که بر رفتار مصرف کننده جهت خرید کالا تأثیر می گذارند عبارتند از عوامل بیرونی و عوامل مؤثر درونی که عوامل بیرونی مثال فرهنگ گروه های مرجع، خانواده و... و عوامل درونی با قید ادراک،یادگیری،حافظه و...باعث ایجاد برداشت از فرد و سبک زندگی در فرد وایجاد نیاز و تمایلات در فرد می گردد سپس فرد درفرایند تصمیم گیری (موقعیت، تشخیص مسئله،جستجوی اطلاعات،بازاریابی)اقدام به خرید کرده و این خرید باعث ایجاد تجربه ای خوب یا بد شده که بر عوامل ریز بیرونی و درونی تأثیر گذار است
- کاربردهای رفتار مصرف کننده را نام برده و توضیح دهید؟
استراتژی بازاریابی: تمام تاکتیکهای بازاریابی بر پایه باورهای صریح و محکمی ازرفتار مصرف کننده است احتمال موفقیت تصمیماتی که بر پایه فرضیات صریح و تئوری ها و تحقیقات اثبات شده شکل گرفته بیش از تصمیماتی است که صرفا بر پایه الهامات و باورهای ضمنی اتخاذ می شود
تنظیم سیاستها ومقررات:تنظیم مقررات کارآمد و مناسب در بسیاری از فعالیتهای بازاریابی مستلزم کسب دانش عمیق در مورد رفتار مصرف کننده است
بازاریابی اجتماعی : به مفهوم استفاده از استراتژی ها وتاکتیک های بازاریابی در جهت ایجاد یا تغییر رفتار مصرف کننده
ارتقاء سطح آگاهی جامعه:تأثیرگذاری بر ذهن مصرف کننده به وسیله تبلیغات، بسته بندی کالا، برنامه های فروش ، برنامه های تلویزیونی، نمایش فیلم ها
- رفتار مصرف کننده را تعریف کنید وتفاوت بین نیاز واقعی و برداشتی راشرح دهید؟
به کلیه فرایند های انتخاب ، استفاده،کنار گذاری محصولات وخدمات تجارت ویا ایده ها توسط افراد، گروهها و سازمانها به منظور ارضای نیاز مصرف کننده است نباز واقعی همان نیازهای اساسی برای فرد است که سعی در ارضای آنها دارد اما نیاز برداشتی نیازهای غیرواقعی است که فرد تصور ذهنی از آن دارد مثل مصرف مکمل های ورزشی که فرد تصور میکند برای او لازم است اما در دراز مدت باعث بروز عوارض جانبی در فرد میگردد
خلاصه و نمونه سوالات کتاب رفتار مصرف کننده تدوین استراتژی بازاریابی هاوکینز