نوع فایل: ppt _ pptx ( پاورپوینت )
( قابلیت ویرایش )
قسمتی از اسلاید :
تعداد اسلاید : 20 صفحه
توزیع فیزیکی کالا تعریف:منظور از توزیع فیزیکی همان نگهداری،آماده سازی و نقل و انتقال کالا برای مشتریان در زمان و مکان مناسب است. توزیع فیزیکی مستلزم برنامه ریزی ،اجرا و کنترل جریان فیزیکی مواد اولیه و کالای ساخته شده از مبدأ به مقصد است به طوری که ضمن تأمین نیازهای مشتریان سود نیز حاصل شود. مدیریت توزیع فیزیکی همان جنبه برجسته از بازاریابی عمومی است. مهارت نظامی که بازاریابی برای استفاده از مدیریت توزیع فیزیکی به کار گرفت امروزه لجستیک نام دارد.
هدف توزیع فیزیکی کالا: بسیاری از شرکت ها هدف از توزیع فیزیکی کالا را رساندن کالا در زمان ومکان مناسب و در حداقل هزینه ممکن می دانند. مدیریت توزیع فیزیکی به عنوان یک مرکز هزینه بسیار ارزشمند است. شرکت نمیتواند به سادگی به مدیر توزیع فیزیکی شرکت اختیار دهد که هزینه ها را در کمترین سطح ممکن نگه دارد. حمل و نقل،انبارداری وسفارش کالا اغلب بر یکدیگر تأثیر معکوسی دارند. از آنجائیکه فعالیت ها و هزینه های مربوط به توزیع فیزیکی ،مستلزم ایجاد موازنه بین عوامل مختلف است،تصمیم گیری در مورد آنها با توجه به مصالح کل سیستم است. ایجاد تعادل بین خدمات و هزینه ها،مسئله ای است که مدیران توزیع فیزیکی پیوسته با آن روبرو هستند.دلیل اصلی ان توجه به تغییرات محیطی روز افزون است. پردازش سفارش: هر توزیع فیزیکی با سفارش مشتری آغاز می شود.این مراحل اولین گام از فرایند لجستیکی است. دایره سفارشات پس از تهیه فاکتورهای فروش آنها را به قسمت های مختلف ارسال میکند. اقلامی که در حاضر موجود نیستند در ردیف ارسال داده نشده ها قرار می گیرند. لیست کالاهایی که ارسال می شوند همراه با مدارک محل و صورت حساب های مربوطه و نسخه های اضافی به قسمت های مختلف فرستاده می شوند.
ا :موجودی .
2 سطوح مختلف موجودی جنسی نیز برای تامین رضایت مشتری اهمیت دارند. تصمیم در مورد سطح موجودی جنسی مستلزم آگاهی دقیق از زمان ومقدار سفارش است حد مطلوب موجودی برای شرکت بستگی به بازار و محیطی دارد که در آن فعالیت میکند. موجودی کمتر از نقطه سفارش سبب وقفه در خطوط تولید میشود و موجودی بیشتر از حد، غیر ضروری بوده و سبب تحمیل هزینه های اضافی میگردد.
ف .3انبارداری: انبارداری یکی از فعالیت های اجتناب نا پذیر است زیرا به ندرت اتفاق می افتد سیکل تولید ومصرف با یکدیگر هماهنگ گردند. شرکت ها باید درباره تعداد و مخصوصا مکان های مناسب برای انبار تصمیم بگیرند.. هر قدر انبارها از لحاظ جغرافیایی پراکندگی بیشتری داشته باشند امکان تحویل سریعتر کالا به مشتریان بیشترخواهد بود اما هزینه های انبارداری افزایش خواهند یافت. فاکتورهایی که باید در تناسب اندازه انبار درنظر گرفت: .1محل مشتریان.2 اندازه سفارش .3 تکرار ارسال .4 فاصله زمان سفارش تا زمان تحویل.
.
4حمل و نقل: حمل و نقل بیشترین هزینه توزیع را تشکیل میدهد. این هزینه به سادگی قابل محاسبه است زیرا میتواند به طورمستقیم با وزن یا تعداد کالاها در ارتباط باشد. نوع وسیله حمل و نقل بر قیمت فروش کالا،سرعت تحویل و کیفیت کالا به هنگام تحویل تاثیر میگذارد و همه این عوامل به نوبه خود بر نحوه رضایت مشتری تأثیر بسزایی دارد. صادرات دلایل کاهش صادرات از طریق کشتی: نوع کالا کمبود تأسیسات سکوی بارگیری قو
متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت: ................... توجه فرمایید !
- در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
- به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
- پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
- در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
- در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
- هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .
« پرداخت آنلاین »
پاورپوینت توزیع فیزیکی کالا2