پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت Doc صفحات 234
فهرست مطالب
عنوان ............................................................................................................صفحه
2-2- بخش اول:مدیریت دانش.... 18
2-2-1-تعریف مدیریت دانش.... 18
2-2-2-سیر تحول مدیریت دانش.... 20
2-4- نقش سازمان ها در خلق دانش سازمانی.. 24
2-5- تئوری دانش محور شرکت... 25
2-6- عوامل مؤثر بر سهیم سازی دانش.... 27
2-7- روش های پیاده سازی فناوری های دانش در سازمان های داخلی: 28
2-8- راهبردهای استخراج دانش عینی در سازمان: 29
1-ایجاد واحد تحلیل مدارک در سازمان.. 29
2-استفاده از فناوری های اطلاعاتی در تحلیل مدارک.... 30
4- استفاده از روش های داده کاوی 31
5- استفاده از روش های متن کاوی 31
2-9-سازماندهی دانش سازمانی.. 32
2-11-آزمون مدیریت دانش در سازمان.. 33
2-12-چالش های فراروی سازمان ها در استقرار سیستم یکپارچه مدیریت دانش.... 34
2-13-چالش های مدیریت دانش.... 36
2-14-عقایدی که مدیریت دانش را غیر ممکن می سازد. 36
2-15-تقویت کننده و تضعیف کنده های سیستم های مدیریت دانش.... 38
2-16-چالشهای موفقیت در جهت ایجاد سیستم مدیریت دانش : 39
1-چالش راهبرد تجارت و تکنولوژی.. 39
6-چالش فرماندهی و کنترل مدیریتی.. 43
2-17-راهبردهای غلبه بر عوامل بازدارنده. 45
2-18-نسل های مدیریت دانش.... 46
2-20-بخش دوم:ارزیابی عملکرد سازمانی.. 52
2-20-1-تعاریف و انواع ارزیابی عملکرد سازمانی.. 52
2-20-2-اجزا، اهداف و اصول نظام ارزیابی عملکرد سازمانی.. 53
2-20-3- ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد. 55
2-20-4- ویژگیهای نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارامد.. 56
2-21- مدل های ارزیابی عملکرد. 56
2-22- مدلهای طراحی سیستم اندازهگیری عملکرد. 57
2-22-1- مدل سینک و تاتل (1989). 57
2-22-2- ماتریس عملکرد (1989). 59
2-22-3- مدل نتایج و تعیین کننده ها (1991). 59
2-22-5- فرایند کسب و کار (1996). 61
2-22-6- تحلیل ذی نفعان (2001). 62
2-22-7- چارچوب مدوری و استیپل (2000). 63
2-22-8-الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد. 64
2-2-9-بنچ مارکینگ، فرایند استراتژیک وتحلیلی اندازه گیری عملکرد. 65
2-22-10-الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگانهای دولتی.. 65
2-22-11-کارت امتیازدهی متوازن.. 66
2-23- مدلهای خودارزیابی (مدلهای تعالی یا جوایز کیفیتی). 70
2-23-1-تعریف تعالی سازمانی.. 72
2-23-2-نیاز به مدلی برای تعالی سازمان.. 72
2-23-3-اهداف مدل های تعالی سازمانی.. 73
2-23-4-مزایای مدل تعالی سازمانی.. 73
2-24-اصول و مفاهیم اساسی و بنیادین.. 74
2-24-1-مدل جایزة دمینگ..... 75
2-24-2-حوزه های جایزه دمینگ..... 75
2-24-3-نکات مهم ارزیابی برای جایزه دمینگ..... 76
2-24-4-ارزشهای جایزه دمینگ..... 77
2-24-5-معیارهای جایزة دمینگ..... 77
2-24-5-نقاط قوت و ضعف جایزة دمینگ..... 81
2-24-6-مدل مالکولم بالدریج.. 81
2-24-7-مدل جایزه کیفیت اروپا 83
2-24-9-الگوی برتری استرالیا: 95
2-24-9-مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM). 100
3-2– ابزار گردآوری دادهها: 111
3-8- جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق: 114
4-2-جداول فراوانی و نمودارهای مربوط به مشخصات فردی.. 117
5-3-نتیجه گیری بر اساس فرضیات پژوهش: 136
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه در سال 1391می باشد. با توجه به تغییرات مستمر ، افزایش عدم اطمینان، پیچیدگی شرایط و رشد روز افزون سرعت و شتاب آنها در عرصه های مختلف ، به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، او ضاع اقتصادی و خواسته های مشتریان؛ فضای رقابت بین سازمان ها در حوزه کسب و کار بیش از پیش تشدید شده است . در چنین فضایی افزایش قدرت رقابتی و توانمندسازی به منظور ادامه حیات و بقا آنها نقش تعیین کننده ای خواهد داشت .افزایش قدرت رقابتی سازمان ها در گرو تولید و ارائه خدمات با قیمت متناسب ، کیفیت مطلوب ، و قابل قبول به مشتریان و نهایتا تامین حاشیه سود مناسب و منفعت برای سهامداران و ذینفعان می باشد . لذ ا امروزه کشورها بر اساس توانایی آنها در تولید و کاربرد دانش طبقه بندی می شوند و مدیریت دانش به یک موضوع مهم و حیاتی در سازمان ها تبدیل شده است و انتشار و اشاعه دانش یکی از فعالیت های مهم در مدیریت دانش می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از انواع تحقیقات کاربردی است جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان دارایی شهر کرمانشاه می باشند که تعدا آنها حدود 350 نفر می باشد و با استفاده از فرمول ککران تعداد 118 نفر را انتخاب نمودیم ،ابزار گردآوری اطلاعات از طریق بررسی پرسشنامه های سایر محققین داخلی و خارجی و شاخص ها در رابطه با مدیریت دانش، خلاقیت سازمانی و یادگیری سازمانی تهیه گردیده است و نیز از پرسشنامه استاندارد عملکرد که در سازمان مورد استفاده قرار می گیر نیز استفاده نمودیم،همچنین روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز بر اساس آزمونهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون به تجزیه تحلیل داده پرداختیم و تمامی فرضیات ان مورد تائید قرار گرفتند.
واژگان کلیدی:مدیریت دانش،عملکرد،کیفیت،سازمان دارایی.
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه در سال 1139