هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اثر میانجی فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک بخش کشاورزی شهرستان سنندج

اختصاصی از هایدی اثر میانجی فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک بخش کشاورزی شهرستان سنندج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اثر میانجی فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک بخش کشاورزی شهرستان سنندج


اثر میانجی فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک بخش کشاورزی شهرستان سنندج

چکیده :در این تحقیق تأثیر میانجی گری فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک در شهرستان سنندج مورد بررسی قرار گرفت. چارچوب نظری تحقیق از ادبیات گذشته تحقیق شکل گرفته و به طور ویژه در مورد تأثیر فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد می باشد. به عنوان یک تحقیق جدید، در این مطالعه یکی از اهداف فرعی تحقیق طراحی یک مقیاس برای سنجش فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بود. اگرچه در سطح بین المللی به طور پراکنده در این زمینه مطالعه شده است، اما لازم و ضروری بود که با توجه به وابستگی فرهنگ به محیط و شرایط اقتصادی- اجتماعی و نیز با توجه به طبیعت مختص الزمینه کارآفرینی، در سطح داخلی نیز موضوع مورد بررسی قرار گرفته و با نتایج خارجی مقایسه گردد تا زمینه برای شک لگیری یک تئوری مناسب تر در زمینه فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار فراهم شود. تحقیق حاضر از نوع علی – پس رویدادی بود که برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که از طریق مصاحبه رو در رو تکمیل شدند. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از روشهای متداول اندازه گیری شد و مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کسب و کارهای کوچک بخش کشاورزی شهرستان سنندج بود که دارای حداقل ۳ نفر نیروی انسانی بوده و ۳ سال از عمر آنها گذشته بود. تعداد این کسب و کارها برابر با ۱۲۴ کسب و کار بود که پس از پیش آزمون تعداد ۶۲ کسب و کار برای مطالعه به روش نمونه گیری تصادفی با انتساب متناسب انتخاب گردید. در نهایت تعداد ۲۱۰ نفر ( ۶۲ صاحب شرکت و ۱۴۸ نفر کارکنان کسب و کار) مورد مطالعه قرار گرفتند که برای سنجش متغیرها از طریق میانگین گیری نظرات افراد هر کسب و کار استفاده شد. ضمن آنکه دیدگاه دو گروه (صاحبان کسب و کارها و کارکنان آنها) با همدیگر مورد مقایسه قرار گرفت. برخی از مهمترین نتایج تحقیق نشان داد که فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار به طور معنی داری (در سطح ۱%) بر رابطه سایر متغیرها و عملکرد کسب و کار تأثیر گذاشته و لذا لازم است این مهم توسط دست اندرکاران مورد توجه جدی قرار گیرد که زمینه را برای تقویت فرهنگ کارآفرینانه کسب و کارها فراهم نمایند. همچنین با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی به روش وریماکس، یک مقیاس برای سنجش فرهنگ کارآفرینانه کسب و کارهای بخش کشاورزی طراحی شد که شامل ۵ بعد (فرهنگ خلاقیت، گرایش به ریسک پذیری، ارتباطات باز و غیررسمی، پیشگام یدر ایجاد نوآوری، و تنوع و انعطاف پذیری در کار) است. این مقیاس م یتواند در مطالعه های بعدی مورد پالایش قرار گرفته و مورد استفاده سایر محققان قرار گیرد. با توجه روند افزایش و توسعه کسب و کارهای خصوصی و کوچک در بخش کشاورزی، نتایج این تحقیق می تواند مورد استفاده مسئولان و کارشناسان ترویج کشاورزی دولتی و خصوصی قرار گیرد. 

 کلمات کلیدی : عملکرد کسب و کار، کارآفرینی، فرهنگ کارآفرینانه، ترویج کشاورزی


دانلود با لینک مستقیم


اثر میانجی فرهنگ کارآفرینانه کسب و کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک بخش کشاورزی شهرستان سنندج
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد