
پایان نامه بررسی علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع از دوره ابتدایی به دوره متوسطه/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
معلم در مکتب مقدس اسلام از پایگاه و موقعیت والایی برخوردار است به طوری که حضرت رسول اکرم (ص) فرموده است انما بعثت معلماً به همین سبب توجه به معلمان یک جامعه، یعنی توجه به مقام بشری و توجه به سرچشمه خوبیها , اگر عزت نفس معلمان حفظ شود عزت نفس جامعه حفظ و تأمین میشود.
بیشک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تداوم آن ناگزیر است که به نظام آموزش و پرورش توجه کند و نظام آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود باید به تأمین و تربیت نیروی انسانی لایق و شایسته برای عصر حاضر و آتی بیندیشد. در این راه مهمترین نیروی انسانی همان معلم است.
در فرآیند یاد دهی و یادگیری مهمترین و موثرترین کسی که نقشهای متعدد و سازنده بر عهده دارد معلم است. جایگاه و نقش معلمان به حدی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت بدون وجود معلمان شایسته بازسازی و اصلاح نظام آموزش و پرورش را موفقیتآمیز نمیدانند.
امروزه کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت معلماناند زیرا آن چه دانشآموزان کسب میکنند متأثر از خصوصیات، کیفیات و شایستگیهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی و معنوی معلمان است و تعامل مستمر و چهره به چهره معلم با دانشآموزان وی را در موقعیت ممتاز و منحصر به فردی قرار میدهد که هیچ انسان دیگری از چنین موهبتی برخوردار نیست که پژوهشهای گوناگون نیز موید این امر است.
تعداد صفحات: 116
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات
1-1-بیان مسأله
2-1- ضرورت و اهمیت تحقیق
3-1- اهداف تحقیق
4-1- تعریف اصطلاحات تحقیق
5-1-سئوالات تحقیق
تعاریف عملیاتی
6-1-فرضیه تحقیق
7-1- متغیرها
فصل دوم – پیشینه مطالعاتی
تارخچه آموزش در دوران کودکی در جهان
سیر فرهنگ و تعلیم و تربیت در اروپا:
تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام
نگرشی بر سیر تعلیم و تربیت کودکان در ایران و جهان
تعلیم و تربیت در یونان قدیم
نگرشی بر سیر تعلیم و تربیت کودکان
تعلیم و تربیت در ایران بعد از اسلام
عقاید و نظرات دانشمندان و صاحبنظران ایران
در باب تعلیم و تربیت
تعلیم و تربیت در ایران باستان
تعلیم و تربیت در قرون وسطی
خواجه نصیرالدین طوسی
تعلیم و تربیت در قرون جدید
نگرشی بر آموزش کودکان در قبل از دبستان
توقعات و نیازهای کودکان
تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر جنبه های مختلف رشد کودکان
نقش مربی در رفتارهای کودکان
تاثیر آموزشها در رشد اجتماعی و شناختی کودکان
تغییر شرایط نا مناسب خانوادگی
تفاوت های کودکان در سنین قبل از دبستان
تعریف یادگیری
اهمیت یادگیری
تاثیر محیط در استعداد یادگیری
نقش آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت کودک
تغییر و تحول و شکل گیری پیش دبستانی
تحول آموزش پیش دبستانی
آموزش پیش دبستانی در ایران
تاریخچه آموزش در دوران کودکی در جهان
فصل سوم- روش تحقیق
مقدمه:
طرح پژوهش
جامعه آماری :
نمونه آماری :
روش جمع آوری اطلاعات :
تجزیه و تحلیل داده ها :
ویژگی های توزیعهای T استودنت :
آزمون T مقایسه میانگین های مستقل :
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده ها
ابزار پژوهش :
خلاصه نتابج آماری :
فصل پنجم : نتیجه گیری
خلاصه و نتیجه گیری :
نتایج کلی
پیشنهادات :
محدودیتهای تحقیق :
. توصیه ها برای تحقیقات بعدی :
منابع:
پرسشنامه
پایان نامه بررسی علل تمایل معلمان ابتدایی به تغییر مقطع از دوره ابتدایی به دوره متوسطه