مقاله با عنوان شاخص های پذیرش تجارت الکترونیکی از منظر مصرف کنندگان به صورت کامل و با فرمت پی دی اف
چکیده:
در سطح خرد اقتصادی، استفاده از تجارت الکترونیکی، صرفه های مبادلاتی، افزایش کارایی، تغییر فرآیندهای مدیریت و کاهش هزینه
کننده و تولیدکننده، کاهش محدودیت ورود ¬ های اقتصادی، کاهش هزینه کاوش، دسترسی بیشتر به اطلاعات، تعدیل قدرت بین مصرف ¬ تأسیس بنگاه
تواند بر تولید، ¬ به بازار، افزایش رقابت، کاهش سود انحصاری و ... را به دنبال خواهد داشت. پس تجارت الکترونیکی در مقیاس کلان اقتصادی می
سازی اهداف تجارت جهانی نقش مهمی را ایفا کند. در پژوهش حاضر که به بررسی و ¬ وری نیز تأثیر داشته باشد و در راستای پیاده ¬ اشتغال و بهره
آوری شده از جامعه ¬ های جمع ¬ سنجش شاخص های پذیرش تجارت الکترونیکی و ارائه یک مدل کاربردی می پردازد، تفسیر و تجزیه و تحلیل داده
مورد مطالعه، در قالب آمار تحلیلی و به دو صورت توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. در ادامه به بررسی روابط بین متغیرهای موجود در مدل
اند. نتایج نشان می دهد: فرضیه تاثیر و رابطه های پژوهش مورد آزمون قرار گرفته ¬ مفهومی پژوهش پرداخته و از طریق الگوهای آماری مناسب، فرضیه
معنی دار بین ریسک مشاهده شده با متغیرهای تصمیم و نگرش رد و متغیر های موثر بر نگرش شامل: مشارکت مشاهده شده، آگاهی از محصول، پاسخ
مشاهده شده شرکت، تجربه خرید و دسترسی به اطلاعات به ترتیب دارای ضریب اهمیت و تاثیر بیشتر و در متغیرهای موثر بر تصمیم شامل: نگرش،
سود مشاهده شده، مشاهده سهولت در استفاده، کنترل رفتاری مشاهده شده و هنجار ذهنی به ترتیب دارای ضریب اهمیت و تاثیر بیشتری در شاخص
های پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مصرف کنندگان می باشند
مقاله شاخص های پذیرش تجارت الکترونیکی از منظر مصرف کنندگان