شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:31
فهرست و توضیحات:
چ
مقدمه ................................................................................................
1-1 بیان مسئله....................................................................................
1-2اهداف تحقیق ...................................................................................
1-3 ضرورت و اهمیت موضوع ..............................................................
1-4 سوالات و فرضیه های تحقیق......................................................
- سوالات تحقیق..............................................................................
- فرضیه های تحقیق....................................................................
1-5 مدل تحقیق .......................................................................................
1-6تعریف مفاهیم.....................................................................................
1-7روش تحقیق ............................................................................
1-8 قلمرو تحقیق ....................................................................
1-9 جامعه آماری و حجم نمونه .........................................................
1-10 محدودیت ها و مشکلات تحقیق .................................................
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه ...............................
2-1مفهوم و تاریخچه تبلیغات .....................................................
2-1-1 تبلیغ چیست................................................................
2-1-2 تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران....................................
- نشانه های تبلیغات در آثار باستانی ...............................................
- تبلیغات بازرگانی در جهان........................................................
2-1-3 تاریخچه تبلیغات در ایران ...........................................
عنوان
- تبلیغات فروشندگان سیار تبلیغ در بازارهای محلی ..........
- اجرای آگهی های تجاری در جراید و توزیع اوراق چاپی ................
- شروع تبلیغات به معنای واقعی .....................................
- سالهای 1327 تا 1337 ....................................................
- وضعیت تبلیغات تجاری ایران از سال 1335 به بعد ................
-وضعیتتبلیغاتتجاری در ایران پساز انقلابتا پایانجنگایرانوعراق 1357-1367
- وضعیت تجاری پس از جنگ ....................................................
2-2 اهداف و انواع تبلیغات .................................................
2-2-1 اهداف تبلیغ ..................................................................
- آگهی اطلاع دهنده .......................................................................
- آگهی متقاعد کننده......................................................................
- آگهی یادآوری کننده..............................................................
2-2-2 تمهیدات تبلیغ ..........................................................
2-2-3 انواع تبلیغ .......................................................................
- انواع تبلیغات براساس منبع ...................................................
- انواع تبلیغ براساس اثر و نتیجه آن ......................................
- انواع تبلیغ براساس محدوده و تحت پوشش ..................................
2-3 فنون تبلیغات و جاذبههای آن .................................................
2-3-1فنون تبلیغات ..................................................................
- فن حیثیت .....................................................................
- فن تحریف .............................................................
- فن ناامنی (نا ایمنی) ................................................
2-3-2 انواع جاذبه های تبلیغ ............................................
- جاذبه منطقی ..........................................................................
عنوان
- جاذبه احساسی ............................................................
- جاذبه خنده و طنز ........................................................................
- جاذبه ترس ..................................................................................
- جاذبه اخلاقی ........................................................................
- جاذبه یک جنبه ای و دو جنبه ای .............................................
2-4 شیوه ها و عناصر تبلیغات .....................................................
2-4-1شیوه های اجرایی تبلیغات بازرگانی .....................................
- موزیکال ......................................................................................
- ارائه تاییدیه ............................................................................
- داستانگویی .................................................................
- مستندات علمی .....................................................................
- تبلیغ دو تکه .................................................................
- شایستگی فنی .............................................................
- نمای نزدیک .........................................................................
- رتوسکوپ .............................................................................
- مقایسه ..............................................................................
- حل مشکل ....................................................................
- فرد سخنگو .......................................................................
- سبک زندگی .........................................................................
- برش از زندگی روزمره .......................................................
- انیمیشن ..............................................................................
- مصاحبه با مشتری ...............................................................
- سریالی .............................................................................
- خیال پردازی .....................................................................
2-4-2 عناصر موجود در تبلیغات بازرگانی .....................................
- موسیقی ............................................................................
- رنگ .................................
2-5 ابزارهای تبلیغاتی ........................................................
2-5-1 طبقه بندی ابزار تبلیغاتی...............................................
- ابزار انسانی .........................................................................
- ابزار غیر انسانی ...........................................................
- ابزار انسانی-غیرانسانی .........................................
2-5-2 نوع دیگر طبقه بندی ...............................................
- ابزار تبلیغی چاپ شونده ..............................................
- ابزار تبلیغی برقی و فرستنده ای ........................................................
- ابزار تبلیغی نصبی-ثابت و متحرک ...............
2-5-3 تفکیک انواع ابزارهای تبلیعاتی .........................
- نامه های پستی .......................................
- پوستر، تراکت، کاتولوگ ............................
- روزنامهها .................................................
- مجلهها
- کتابهای اطلاعاتی ..................................
- رادیو ........................................................
- تلویزیون .......................................................
- تلویزیون در ایران ......................................................
- فیلمهای ویدئویی و دیسکتهای کامپیوتری ..............................
- سینما ...................................................................
- شبکه های ماهواره ای ......................................................................
- اینترنت .......................................................................
2-5-4- ابزارهای تبلیغی نصبی – ثابت و متحرک .....................
- آگهی های نصبی ثابت .............................................
- تبلیغ در ایستگاههای قطار، مترو، فرودگاهها و ورزشگاهها .........
- تبلیغ در تابلوهای سوپرمارکتها ..................................
- دیوارنویسی یا نقاشی روی دیوار .............................................................................
- تابلوهای پشت بامی ....................
- آگهی های نصبی متحرک .............................................
- آگهی در هوا ...........................................................
2-5-5 تبلیغ در مسابقات ورزشی توسط ورزشکاران و در کناز زمین های ورزشی
2-6 شناخت مخاطب .........................................................
2-6-1 اهمیت و ضرورت شناخت مخاطب .................................
2-6-2دسته بندی مخاطبان .......................................
- دسته بندی مخاطبان بر مبنای ویژگیهای زیستی- اجتماعی ....
- دسته بندی مخاطبان بر حسب باورها و اعتقادات ....................
- دسته بندی مخاطبان براساس نگرش و طرز تلقی .............
2-6-3 دسته بندی مخاطبان از لحاظ پذیرش پیامهای ارتباطی ...............
2-7 چارچوب نظری .........................................................................
2-7-1تئوریهای مطرح شده پیرامون رسانه و تبلیغات بازرگانی
- تئوری رسانه .......................................................
- تئوری تبلیغات ....................................................................
2-8 مطالعات پیشین ...............................................
فصل سوم- روش شناسی تحقیق
مقدمه ............................................
3-1 روش تحقیق ...........................................................................
3-2 جامعه آماری و حجم نمونه ......................................................
3-3 ابزار جمع آوری اطلاعات .....................................................
3-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها .........................................................
فصل چهارم- یافته های تحقیق
مقدمه ................................
4-1 تجزیه و تحلیل توصیفی..........................................
- جداول یک بعدی ..........................................................
4-2 تجزیه و تحلیل استنباطی ...............................................
- جداول دو بعدی...........................................................................
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه .........................................................................................
5-1خلاصه یافته ها و نتیجه گیری .......................................................
تبلیغات کوششی است کم و بیش نظام مند برای تاثیر گذاری بر عقاید نگرش ها و رفتار مخاطبان.
با توجه به اینکه هدف تبلیغات تغییر نگرش مخاطب میباشد . بعضی از تبلیغات بازرگانی سیما باعث تغییر نگرش و رفتار مخاطب در جهت مطلوب یا غیر مطلوب میشوند و این سؤال پیش میآید که دانشجویان ارتباطات به چه میزان به تبلیغات بازرگانی پخش شده از شبکه پنجم توجه میکنند این امر به عوامل و دلایل خاصی مربوط میشود که خود به دو دسته تقسیم می شوند یکی خود پیام و دیگری خود مخاطب است، یعنی گاهی پیام دارای نقاط ضعفی است که باعث تغییر نگرش مخاطب در جهت مطلوب نمی شود و نیز گاهی مخاطب ویژگی های خاصی دارد که پیام را نمیپذیرد و ما در این تحقیق سعی می کنیم که میزان توجه مخاطب را نسبت به پیام های تبلیغاتی پخش شده از شبکه پنج را بسنجیم. ما در این تحقیق سعی خواهیم کرد به چند سؤال اصلی پاسخ دهیم.
1- آیا پخش آگهیهای بازرگانی در شبکه پنج سوء استفاده از علاقه و کنجکاوی مخاطب نسبت به برنامه های شهری و منطقه ای نیست؟
2- آیا برنامه های شبکه پنج گیرایی لازم را دارد که بیننده برای تماشای ادامه برنامه، پخش آگهیهای تبلیغاتی را نیز تحمل کند؟
3- آیا بیننده نسبت به تبلیغات بازرگانی اعتماد دارد که به عنوان منبع آگاهی دهنده استفاده نماید؟
4- آیا هدف از پخش آگهی های بازرگانی آگاهی دهی به مخاطب و تقویت اقتصاد کشور است؟
5- آیا محتوای تبلیغ بازرگانی در میزان مصرف کالاها و یا ارایه یک ایده و فکر تاثیر دارند؟
6- عوامل تاثیر گذار در جلب اعتماد مخاطب در تبلیغ کدامند؟
فرضیه های تحقیق
1- پخش پیام بازرگانی در زمان پخش برنامه پر بیننده از شبکه پنج سیما موجب توجه بیشتر مخاطبان به پیام بازرگانی می شود.
2- شیوه های تصویری مناسب در ارائه پیام بازرگانی در میزان توجه مخاطب به پیام بازرگانی تاثیر دارد.
3 ـ ساختار مطلوب درارائه پیام بازرگانی در میزان توجه افراد به این پیامها نقش دارد.
4- بین شیوه های کلامی مناسب در ارائه پیام بازرگانی و میزان توجه افراد رابطه وجود دارد.
5- هر چه به محتوای پیام بازرگانی اعتماد بیشتری باشد میزان توجه مخاطب نیز بیشتر می شود.
1-5 مدل تحقیق :
در این پژوهش نظریه هایی از اندیشمندان پیرامون رسانه و تبلیغات مطرح گردیده و مورد توجه قرار گرفته که در فصل دوم بطور کامل بیان شده است.
شکل زیر یک مدل ارتباطی ساده
پایانامه بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی پخش شده از شبکه پنج سیما