هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر

اختصاصی از هایدی دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر


دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر  کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش 

  نام کتاب:ریاضی پایه چهارم‌ابتدایی.            

   زمان تدریس:45 دقیقه.  عنوان درس:آموزش مفهوم کسر.                   تاریخ تدریس:  روش تدریس:                                              تعداد فراگیر: 32 نفر.  نام مدرس:   هدف کلی :آموزش مفهوم کسر.  هدف جزئی:  مفهوم کسر را بیان کند.  رابطه بین کسر و تقسیم را بداند.  برای شکل کسر بنویسد.  با کاربرد کسر آشنا شود.  هدف های رفتاری:  دانش آموز بتواند تفریق کسر را بدون کمک معلم در زمان 2 دقیقه حل کند.  دانش آموز بتواند برای کسر یک شکل بکشد:  دانش آموز بتواند برای مفهوم کسر تعریفی را ارائه دهد.  دانش آموز بتواند در مدت زمان 10 دقیقه و بدون کمک معلم دو برابر یک کسر را بنویسد.  دانش آموز بتواند در مدت زمان 5 دقیقه بتواند کسرها را با هم مقایسه کند.  حیطه کلامی :  تعریف کسر را بیان کند.  کسری را نداشته و اجزا آن را تشریح کند.  اجزاء کسر را نام ببرد.  مفهوم کسر را توضیح دهد.(کاربرد کسر).  حیطه مهارت ذهنی:  برای کسر شکلی بکشند.  برای شکل کسر بنویسند (به ازای صورت از شکل رنگ کند).  چوبی را داده و به کسر تبدیل کند.  برای کسر مساله طرح کند و آن را حل کند.  با مفهوم کسر ارتباط برقرار کند.  حیطه شناختی :  دانش آموز خود به مفهوم کسر و ارتباط آن با تقسیم پی ببرد.  مفهوم کسر را خود کشف کند.  حیطه نگرشی :  با علاقه به سخنان معلم یا همکلاسی ها گوش دهد.  در کارهای گروهی فعالانه شرکت کند.  مشتاقانه به سئوالات مطرح شده پاسخ دهد.  احترام به نظر و صحبت همکلاسی ها.    حیطه های روانی حرکتی:  انجام فعالیتهای گروهی و کلاسی.  عمل کردن هماهنگ و منظم در مراحل انجام کار.  انجام ماهرانه فعالیت ها و تمرینات کلاسی و گروهی.  حل تمرین و فعالیت های ارائه شده.  ابزار و وسایل:  چوب  بستنی ، شکل های برای کسر،‌کیت آموزشی مربوط به کسر.  ارزشیابی ورودی:  ابتدا سئوالاتی را در مورد تقسیم از بچه ها   می پرسیم که ببینیم آیا درس قبل را خوب فراگرفتند یا نه.  چند تمرین تقسیم را روی تابلو نوشته و از بچه‌ها می خواهیم آن را حل کند.                                                 4     385                                  22         2742    دیدن تکالیف:  تمرینات مربوط به جلسه قبل را در تکالیف بچه‌ها را بررسی می کنیم و اشکالات آن را رفع می‌کنیم.  ارائه درس:  گام اول:  عرضه مطلوب و شناسایی مفهوم: یک شکل می کشیم و آن را به قسمت های مساوی تقسیم می کنیم بعد می گوییم مستطیل ما چند قسمت دارد. می گویند 5 قسمت سپس 3 قسمت از شکل را رنگ می کنیم    می گوییم حالا چند قسمت از 5 قسمت رنگ شده است بچه ها پاسخ می دهند 3 قسمت.                                   سپس معلم خط کسری را روی تابلو می کشیم و   می گوید به این خط (ـــ)خط کسری می گوئید که تعداد کل مستطیل را بر پائین خط کسری ،‌که مخرج نام دارد و تعداد رنگ شده را در بالای خط کسری می نویسیم به آن صورت می گوییم .  بعد می‌خوانیم 3 پنچم شکل رنگی شده است .یعنی از 5 قسمت 3 قسمت رنگ شده است.  گام دوم:  یک دایره را می کشیم و آن را به 6 قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم 3 قسمت از 6 قسمت را رنگ      می کنیم بعد از دانش آموزان می خواهیم کسر مربوط به آن را بیان کنند .دانش آموزان جواب می دهند   . در این مرحله شکل هایی که با خود به کلاس آورده ایم به بچه ها نشان می دهیم و از آلفا می خواهیم کسر مربوط را بنویسند.  گام سوم:  از بچه ها می خواهیم به صورت گروهی و باهم فکری همدیگر کسر مربوط به شکل های کتاب را باهم بنویسند.  در این مرحله اشکالات دانش آموزان را رفع می‌کنیم.  سپس مطالب را جمع بندی می کنیم و خلاصه ای از درس را برای آنها بیان می کنیم.  ارزشیابی تکوینی:  دانش آموز مفهوم کسر را بیان می کند . صورت و مخرج کسر را تشخیص بدهند.  ارزشیابی پایانی:  چندشکل را روی تابلو می نویسیم از دانش آموزان می خواهیم کسر مربوط به آن را بنویسند و صورت مخرج آن را نشان دهند. و عدد را بخوانند.  ارائه تکالیف:  در این چند شکل که قسمت های از آن رنگ شده است و از آنها بخواهیم که کسر مربوط به آن را بنویسند . تمرینات کتاب را نیز کامل کنند.   

آنچه در این مجموعه وجود دارد:

چکیده مقدمه   بیان مسئله تبین ضرورت و اهمیت موضوع یک دوره درس پژوهی برنامه ریزی درس پژوهشی اهداف کلی هدف درس پژوهی حیطه عاطفی نحوه تقسیم کار ویژگی های طرح درس ( سناریو  ) زمان بندی نحوه اجرا  چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها ارزشیابی تدریس طرح درس تدریس اول *بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه جلسه دوم درس پژوهی تعیین امکانات مورد نیاز ارزشیابی تدریس  معایب تدریس : چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی ارایه گزارش پایانی دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف راهبرد های یاد دهی – یادگیری  ابزار و امکانات مورد نیاز گروه چالش های فرا روی گروه :  روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی: امکانات مورد نیاز گروه نتایج حاصله: فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد