هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی سنجش رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو-سروکوال

اختصاصی از هایدی مقاله بررسی سنجش رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو-سروکوال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی سنجش رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو-سروکوال


مقاله بررسی سنجش رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو-سروکوال

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 26 صفحه

 

 

 

 

 

چکیده

نگاه نظریه پردازان به کیفیت بصورت خطی بوده که این تعریف از کیفیت برای سازمانهای خدماتی امروزی بمنظور باقی ماندن در عرصه رقابت که نیازمند ارتقای کیفیت خدمات خود بوده جامع و کامل نمی­باشد. بدین منظور در تحقیق حاضر مدل تلفیقی کانو و سروکوال استفاده شده است که حذف فرضیه خطی را بهمراه دارد. در اولین گام عوامل کیفیت خدمات بر اساس مدل سروکوال تعیین و سپس عملکرد کنونی شرکت در ارائه این خدمات از دید مشتریان و انتظارات آنها از کیفیت خدمات ذکر شده مورد ارزیابی قرار گرفته است. با توجه به فاصله بین انتظارات مشتریان و عملکرد کنونی شرکت در ارائه این خدمات، خدمات به دو دسته ضعیف و قوی تقسیم می­شود. در دومین گام از پژوهش با تلفیق مدل کانو و سروکوال، عوامل کیفیت خدمات بر اساس مدل کانو طبقه بندی شده تا مشخص شود کدام ویژگی کیفیت خدمات که توسط مدل سروکوال تعیین و مورد ارزیابی قرار گرفته، دارای اهمیت استراتژیک در ارتباط با رضایت مشتریان است.

 

مقدمه

بخش خدمات در بسیاری از کشورهای صنعتی به عنوان بخش حاکم و مسلط اقتصادی بدل شده است. از طرفی برخی عقیده دارند که " کیفیت خدمات زمینه بعدی در رقابت بین المللی خواهد بود "( مرشا[1] و آدلخا[2]، 1992) با افزایش سهم خدمات، تشدید رقابت، افزایش هزینه ها، کاهش بهره وری در موسسات ارائه کننده خدمات و همچنین نگرانی های مصرف کنندگان در تنزل سطح کیفیت خدمات دریافت شده رو به فزونی گذاشته، از این رو توجّه به کیفیت خدمات الزامی است. موسسات خدماتی سه وظیفه عمده بازاریابی را بر عهده دارند، آنها باید تمایز رقابتی، کیفیت خدمات و بهره وری خود را افزایش دهند. به دلیل رقابت شدیدی که در بخش خدمات وجود دارد، به وضوح نیاز به یک وجه تمایز احساس می شود، چراکه در غیر این صورت تنها عامل تمایز قیمت ارائه شده توسط موسسات خدماتی خواهد بود. بعبارت دیگر مشتریان نسبت به قیمت حساس خواهند بود.




دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی سنجش رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو-سروکوال
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد