هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل

اختصاصی از هایدی دانلود گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل


دانلود گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل

 

مشخصات این فایل
عنوان: ماشین بافندگی پروژکتایل
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 63

این گزارش کارآموزی درمورد ماشین بافندگی پروژکتایل می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل

الف. بوبین پیچی
منظور اصلی این ماشین که در سالن ریسندگی قرار دارد باز کردن نخ از روی ماسوره و پیچیدن ان روی یک بسته بزرگتر و نظارت بر کیفیت نخ می باشد. این ماشین محل های نازک و ضخیم و گروه های نامناسب نخ را حذف می کند و یک نخ یکنواخت را برای مرحله چله کشی آماده
می کند.
بیشترین حجم نخی که به کارخانه های بافندگی داده می شود به شکل ماسوره های کوچکی است که حدودا 100 گرم وزن دارد به جز نخ حاصل ازماشین های چرخانه ای، چنانچه بخواهیم این ماسوره ها را مستقیما در عمل چله پیچی به کار بریم با دشواری هایی روبه رو خواهیم شد که عملا انجام کار را ناممکن می سازد چون توقف ماشین چله پیچی زیاد است و کیفیت چله حاصله و در نتیجه پارچه تولیدی پایین خواهد بود بنابراین بوبین پیچی نخ و تبدیل این ماسوره های کوچک به بسته های بزرگتر ضروری است به علاوه نخ، عیوب گوناگونی دارد که در این مرحله تولید می تواند به طور موثر حذف گردد.
عمل بوبین پیچی بایستی با شرایط زیر تطبیق داشته باشد:
الف. خواص فیزیکی و مکانیکی نخ نباید صدمه ببیند.
ب. کشش وارده به نخ باید به طور ثابت حفظ شود و در تمام بوبین یک، باشد. .....(ادامه دارد)

تعمیر و نگهداری ماشین چله پیچی:
رسیدگی و سرویس ماشین های چله پیچی شامل کارهای بادزنی، تمیز کاری، روغن کاری، گریس کاری، کنترل و بازدید قفسه چله، سرویس های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه طبق دستورالعمل شرکت سازنده است.
ماشین چله پیچی باید 2 تا 3 مرتبه در هر شیفت بادگیری شود، همچنین موقع تعویض بوبین ماشین چله پیبچی هفته ای یک مرتبه بطور کامل باید تمیزکاری گردد معمولا این عمل در شیفت آخر قبل از تعطیلی هفته انجام می شود یا در مورد کارخانه هایی که در تمام ایام هفته بطور کامل و مداوم کار می کنند عمل تمیزکاری توسط یک تیم تمیزکاری طبق برنامه از قبل تنظیم شده هفته ای یک مرتبه انجام شود. در هنگام بادگیری باید از قسمتهای بالای قفسه شروع نمود ضمنا پس از عمل بادگیری دقت نمایند تا چنانچه قطعاتی از ماشین روی زمین افتاده یا به اطراف پرت شده درجای خود نصب گردد سپس سطح زمین و اطراف ماشین جاروب گردیده و آشغال آن در ظروف مخصوص جمع آوری گردد برای تمیزکاری و روغن کاری قسمتهای داخلی ماشین، باید ابتدا دستگاه متوقف گردد سویچ اصلی ماشین و نخ روی ماشین قطع گردد نورد چله برداشته شود، سپس درهای ماشین بازگردیده، کلیه قسمتهای ماشین به طور کامل با بروس و پارچه تمیز گردد. دنده ها و زنجیرهای ماشین تمیز گردیده و یا گازوئیل شسته و خشک شود و سپس روغن کاری انجام گیرد محل های مخصوص گریس کاری باید با گریس مخصوصی که در کاتالوگ سازنده مشخص نموده بادقت گریس کاری شود وسائل و لوازم برقی طبق دستورالعمل کاتالوگ و توسط کارگران برقی تمیزکابری و مرمت گردد.
قسمت کشش دهنده و راهنمای نخ با پارچه مرطوب تمیزکاری شود و چنانچ لازم بود با آب گرم شسته و خشک شود در آغاز کار هر شیفت ماشین چله پیچی باید سر ماشین (مسئول قسمت) .....(ادامه دارد)

مکانیزم کنترل و مراقبت:
 مکانیزم هایی هستند که برای اطمینان از کارکرد صحیح ماشین بافندگی جلوگیری از بافت
پارچه های معیوب( کنترل پارگی نخ تار و پود) و جلوگیری از صدمه وارد شدن به ماشین بافندگی روی ماشین نصب شده اند و در صورت پارگی نخ تار و پود و یا بروز هر گونه عیب مکانیکی یا الکتریکی ماشین بافندگی را متوقف می کند.
مکانیزم کنترل نخ تار:
یکی از مهم ترین مکانیزم های کنترل اتوماتیک ماشین بافندگی کنترل نخ پارگی تار می باشد. هدف اصلی از کنترل نخ پارگی تار آن است که در صورت پاره شدن نخ تار، ماشین بافندگی طی یک زمان کوتاه متوقف شود تا از بافته شدن پارچه بدون نخ تار و معیوب شدن آن جلوگیری شود و هم چنین زمان رفع نخ پارگی تار کاهش یابد. در نتیجه استفاده از مکانیزم کنترل نخ تار موجب بهبود کیفیت پارچه و افزایش بافندگی خواهد شد. برای کنترل تار پارگی از لامل و تیغه های
شانه ای استفاده می شود. برای هر نخ تار یک لامل مورد نیاز است. نخ های تار قبل از رسیدن به منطقه ی بافندگی از درون سوراخ های لامل ها عبور داده می شوند.
لامل ها تیغه های نازکی هستند که در وسط دارای یک چشم، جهت عبور نخ تار، بوده و دارای یک شیار نیز هستند که دنده ی شانه ای از داخل شیار آن عبور می کند و به تعداد نخ های تار روی چند دنده ی شانه ای در عرض ماشین توزیع می شود. مکانیزم کنترل نخ تار در ماشین
P7200  سازمان فنی و حرفه ای امام حسین(ع) یزد از نوع مکانیزم الکتریکی کنترل نخ تار .....(ادامه دارد)

غلطک نخ تار:
 نخ تار بر روی غلطک نخ تار پیچیده می شود و در پشت ماشین بافندگی قرار می گیرد. نخ های تار از روی این غلطک باز شده و به سمت بالا کشیده می شوند.
2.پل نخ تار:
نخ های تار به موازات یکدیگر از روی پل نخ تار عبور می کند و بدین ترتیب جهت آنها تغییر پیدا کرده و در سطح ماشین قرار می گیرد.
پل نخ تار وظیفه دارد که کشش لازم را در نخ تار ایجاد کند و هم چنین نخ های تار را از قائم به افقی، یعنی به سطح ماشین، تغییر دهد.
انواع پل تار عبارت است از:
پل تار دورانی، پل تار ثابت، پل تار نوسانی، پل تار تنظیم کننده.
چنانچه از پل تار دورانی استفاده شود، تنها وظیفه آن، تغییر جهت دادن نخ تار خواهد بود. در حالی که اگر از پل تار ثابت استفاده کنیم این پل علاوه بر تغییر جهت دادن نخ های تار  کشش نیز ایجاد می کند.
پل تار نوسانی که حرکت خود را معمولا از یک بادامک می گیرد، وظیفه دارد که  به هنگام تخمین زدن، در دهنه بسته به عقب رفته و کشش نخ تار را در این لحظه زیاد تر کند و موقعی که دهنه تشکیل می شو به همان میزان به جلو آید و باعث شود که کشش نخ تار کمتر شود. .....(ادامه دارد)

عملیات یک سیکل بافندگی:
برای تشکیل یک پارچه بافته شده لازم است که حداقل دو دسته نخ، عمود برهم در لابه لای یکدیگر به طریقی قرار گیرند که یک سطح بافته شده را تشکیل دهند. مجموعه عملیاتی که برای این منظور باید توسط ماشین بافندگی انجام گیرد بافندگی نامیده می شود.
برای شروع عمل بافندگی لازم است که نخ های یک سیستم(تار) از یکدیگر جدا شود تا نخ پود در لابه لای نخ تار قرار داده شود. پس از قرار گرفتن نخ پود در داخل نخ های تار، باید نخ پود به میزان معینی به جلو برده شود تا در محل معینی قرار گیرد. پس از اتمام بافت یک پود، کلیه عملیات فوق برای پودهای بعدی نیز تکرار می شود. مجموعه عملیات لازم برای بافت یک پودرا سیکل بافندگی می نامند. یک سیکل بافندگی در یک گردش کامل میل لنگ و یا محور اصلی ماشین بافندگی انجام می شود.
هر سیکل بافندگی شامل عملیات زیر است:
1.    تشکیل دهنه
2.    پودگذاری
3.    دفتین زدن
4.    باز شدن نخ تار و پیچیدن پارچه
5.    مراقبت و کنترل
.....(ادامه دارد)

 

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل

مقدمه    1
1- تاریخچه سازمانهای آموزش فنی و حرفه ای     2
2- مشخصات کلی و موقعیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای     4
3- مقدمات بافندگی     10
4- چله پیچی     16
5- نخ کشی    24
6- بافندگی    31
7- مکانیزم تشکیل دهنده و پودگذاری     39
8- دفتین زدن در ماشین بافندگی پروژکتایل     52
9- مکانیزم کنترل و مراقبت     54
 
فهرست اشکال
شکل 1-1 درجه مهارت کارآموزان    3
شکل 2-1 موقعیت مکانی سازمان فنی و حرفه ای    4
شکل 2-2 محل قرارگیری ماشین آلات درسالن نساجی    6
شکل 3-1 بوبین پیچی    13
شکل 4-1 درام    20
شکل 5-1 نخ کشی مستقیم    27    
شکل 5-2 نخ کشی جهشی    27
شکل 5-3 نخ کش جناغی    28
شکل 5-4 نخ کشی ترکیبی    29
شکل 5-5 نمره گذاری شانه    30
شکل 5-6 نمره گذاری شانه    30
شکل 6-1 نمای کلی ماشین بافندگی    31
شکل 6-2 لامل    33
شکل 6-3 ورد و میلمیلک    34
شکل 7-1 ماشین سولز-روتیp7200    40
شکل 7-2 پروژکتایل    47
شکل 7-3 انواع و ابعاد پروژکتایل    48
شکل 7-4 تور شن بار    49
شکل 7-5 اهرم ضربه ومضراب    49
شکل 7-6 مکانیزم پرتاب پروژکتایل    50
شکل 7-7 کناره برگردان    51
شکل 8-1 راهنما    52
شکل 9-1 مکانیزم کنترل نخ تار    55
 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی ماشین بافندگی پروژکتایل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد