معرفی منوهای محیط
BASCOM
با انتخاب این گزینه یک پنجره جدید که شما قادر به نوشتن برنامه در آن هستید ایجاد می شود .
با انتخاب این گزینه شما قادر به فراخوانی فایلی که در حافظه موجود است می باشید .
BASCOM فایلها را بصورت استاندارد ASCII ذخیره می کند .بنابراین شمکا می توانید از ویرایشگری مثل NOTEPAD برای نوشتن برنامه استفاده کنید و سپس آنرا به محیط انتقال دهید.
این گزینه پنجره برنامه فعال را می بندد . اگر در فایل تغییری ایجاد کرده اید ابتدا باید قبل از بستن آن را ذخیره نمایید .
با این گزینه شما قادر به ذخیره فایل بصورت ASCII در کامپیوتر خواهید بود .
با این گزینه قادر خواهید بود فایل موجود را با نام دیگر ذخیره کنید.
این گزینه نشان می دهد که فایل متنی موجود برنامه در هنگام پرینت به چه صورت خواهد بود .
با این گزینه شما می توانید فایل موجود در برنامه را پرینت نمایید .
با این گزینه شما قادر خواهید بود از محیط BASCOM خارج شوید ولی در صورتی که شما در برنامه تان تغییری داده اید و آن را ذخیره نکرده اید , پیش از خروج هشدار میدهد.
با این گزینه شما می توانید دستکاری اخیرتان در برنامه را از بین ببرید .
با این گزینه شما می توانید دستکاری اخیرتان را که از بین برده بودید دوباره برگردانید .
با این گزینه شما می توانید متن انتخاب شده را بریده و به محل جدیدی انتقال دهید .
با این گزینه شما می توانیدمتن انتخاب شده را کپی کرده و به محل جدیدی انتقال دهید .
با این گزینه شما می توانید متنی را که قبلا COPY یا CUT کرده بودید در محل مورد نظر بچسبانید .
با این گزینه شما می توانید متنی را در برنامه تان جستجو کنید .
با این گزینه شما می توانید متن مورد جستجو را دوباره جستجو نمایید .
با این گزینه شما می توانید متنی را جایگزین متن موجود در برنامه نمایید یعنی در قسمت TEXT TO FIND متن مورد جستجو که باید توسط متن دیگری جایگزین شود را تایپ کنید و در قسمت REPLACE WITH متنی را که باید جایگزین شود تایپ می کنیم .
با این گزینه شما می توانیدمستقیما و به سرعت به خط دلخواهی بروید .
با این گزینه شما می توانید شما می توانید در جاهای خاصی از برنامه که مورد نظر شماست نشانه گذاری کنید و به آنها توسط دستور دستور EDIT GOTO BOOKMARK دسترسی پیدا کنید .
با این گزینه شما می توانید به نشانه هایی که قبلا گذاشته اید .
با این گزینه شما می توانید متن انتخاب شده را به اندازه یک TAB به سمت راست منتقل کنید .
با این گزینه شما می توانید متن انتخاب شده را به اندازه یک TAB به سمت چپ منتقل کنید .
معرفی محیط شبیه سازی (SIMULATOR)
با فشردن این دکمه شبیه سازی آغاز می شود .
باعث توقف موقت شبیه سازی می شود و با فشردن دکمه RUN شبیه سازی ادامه پیدا می کند .
باعث توقف کامل شبیه سازی برنامه جاری می شود .
با استفاده از این دکمه می توان برنامه را خط به خط اجرا نمود و هنگام فراخوانی توابع به داخل آنها رفته و مراحل اجرای آنها را بررسی کرد . این کار را با فشردن کلید F8 نیز می توانید انجام دهید .بعد از هر بار اجرای این دستور شبیه سازی به حالت PAUSE می رود .
این دکمه شبیه دکمه قبلی است با این تفاوت که در هنگام فراخوانی توابع به داخل SUB ROUTINE نخواهید رفت . این کار را می توانید با فشردن کلید SHIFT F8 نیز انجام دهید .
دکمه RUN TO شبیه سازی را تا خط انتخاب شده انجام میدهد و سپس به حالت PAUSE میرود ( خط جاری باید شامل کدهای قابل اجرا باشد ) .
با کلیک بر روی این گزینه ÷نجره ای ظاهر می شود . که قسمت بالایی یک LCD مجازی می باشد که برای نشان دادن داده های فرستاده شده به LCD استفاده می شود . نوار LED های قرمز رنگ پایین خروجی پورتها را نشان می دهد . با کلیک بر روی هر یک از LED های سبز رنگ که بعنوان ورودی هستند وضعیت آن معکوس می شود و روشن شدن LED بمنزله یک کردن پایه پورت است .یک صفحه کلید نیز تعبیه شده است که با دستور GETKBD( ) در برنامه قابل خواندن می باشد . در ضمن مقدار آنالوگ نیز هم برای مقایسه کننده آنالوگ و هم برای کانال های مختلف ADC قابل اعمال است.
این دکمه پنجره ثباتها را با مقادیر قبلی نمایش می دهد . مقدارهای نشان داده شده در این پنجره هگزادسیمال می باشد که برای تغییر هر کدام از آنها روی خانه مربوطه کلیک کرده و مقدار جدید را وارد کنید .
TERMINAL EMULATOR
شامل 153 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت میکروکنترلرهایِ AVR