هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز

اختصاصی از هایدی مقاله در مورد خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز


مقاله در مورد خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه102

 

بخشی از فهرست مطالب

مقدمه :

چکیده :

فهرست اختصارات بکاربرده شده و علائم :

فصل اول : سوخت و انواع آن

1-1- عوامل قابل اهمیت در انواع سوخت :

[1] 1-2- احتراق سوخت هیدروکربنه :

[1] 1-4- انتخاب صحیح مخلوط سوخت :

[1] 1-3- انواع سوخت موتورهای  درون  سوز :

[1] 1-5 - سوخت  گاز مایع  و استفاده از آن در موتو

ر[1] 1-6- معرفی گازهای طبیعی مورد استفاده در موتورهای بنزینی [2]

1-9- مزیت استفاده از LNG  بجای CNG به عنوان

فصل دوم : موتورهای گاز مایع  سوز

2-1- چگونگی کار :

[3] 1-10- عوامل عدم پذیرش LNG به عنوان سوخت خودروها

[3] 2-2- موتورهای مخصوص سوخت گازی :[4]  مقدمه :

ایران کشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز می‌باشد  و چنانکه بر همه روشن است مقادیر عظیم  گازهای طبیعی حاصل از استخراج  نفت  تا همین چند سال بیش بدون  هیچگونه استفاده  سوزانده شده و از بین میرفت.  بنابراین با وجود گاز طبیعی  فراوان  در ایران  و در نتیجه  در دسترس بودن و ارزانی آن و سوختن تمیز با ارزش حرارتی  قابل ملاحظه آن همه اینها و خیلی خواص دیگر میتواند انسان را بر آن دارد که از گاز نیز مثل سایر مواد سوختنی حاصل از نفت درسوخت ماشین‌ها و دستگاه‌های  سوختی استفاده کنند بطورکلی در دنیا  امروزه  مهمترین سوخت مورد استفاده در انواع موتورهای درون  سوز شامل : بنزین ، گازوئیل، گاز و گاز مایع می‌باشند که همه  از ترکیبات هیدرکربورها می‌باشند.که میزان استفاده از هر کدام  از مواد  سوختنی فوق در هر منطقه در درجه اول به فراوانی و ارزانی بستگی  دارد.


چکیده :

هدف از این بررسی آشنائی به خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز  می‌باشد. و چنانکه  خواهیم دید موتورهای گاز مایع سوز شبیه انواع بنزینی است.  ولی نظر به سوخت ویژه‌ای که در این موتورها بکار می‌رود ، نیاز به برخی و سایل و ابزاری مخصوص بخو د دارد . مطالب   مورد بحث در این مجموعه صرفا یک بررسی مقدماتی  جهت شناسایی ساختمان سیستم سوخت رسانی موتورهای گاز مایع سوز و نحوه کارآنها می‌باشد .

 

که در ادامه این بحث به بررسی کامل انواع سوخت ‌های گازی مورد  استفاده در موتورهای بنزینی و همچنین به نحوه کار موتورهای بنزینی و گازی می‌پردازیم که همچنین  به بررسی  انواع آلاینده‌های موجود  در موتورهای بنزینی و گازی و همچنین مقایسه بین آنها از نظر میزان  آلاینده‌ها و همچنین به بررسی تاثیر گاز سوز کردن موتورهای  بنزینی از نظر عملکرد موتور و مقایسه بین موتورهای بنزینی و گازی از نظر عملکرد می‌پردازیم که به صورت یک سری نمودار‌ها و داده‌های آماری به دست  آمده از یک سری منابع ، آورده شده و در کل به نتیجه گاز سوز کردن موتور می‌پردازیم و در  پایان یادآور  می‌شویم که در صورت  گاز سوز شدن صحیح اتومیبل‌ها کارکرد  آنها تفاوت چشم گیری نکرده و  قدرت و کشش ماشین حدود 5 درصد نسبت به بهترین حالت کار با بنزین ( که معمولا  ماشین‌ها هیچ وقت در این حالت نمی‌باشد) پائین می‌آید که به هیچ وجه محسوس  نمی‌باشد.


فهرست اختصارات بکاربرده شده و علائم :

وسایل نقلیه سوخت جایگزین...... VehcileFuelledAlternativelAFV

 

فشار موثر متوسط ترمز...... PressureEFFectiveMeanBreakBMEP

 

هیات نظارت بر منابع هوای کالیفرنیا BoardResourcesAirCaliforniaCARB

 

گاز طبیعی فشرده  شده........... GasNaturalCompressedCNG

 

سیستم کاهش غلظت اکسیژن  نیتروژن در موتورهای کم  مصرف De_No x

 

عامل خرابی....................................... DF

 

تزریق مستقیم.......................... EnjectionDirectDI

 

خودروهای سازگار با محیط زیست Vehicle friendly Environmentally Ennaced EEV

 

چرخه مجدد گازهای خروجی........   Recirculation Gas Exhaust EGR

 

اتحادیه و سایل نقلیه گازی اروپا Associution Vehicle Gas Natural European ENGVA

 

خود روهایی که آلایندگی آنها معادل صفر است Vehicle Emmission Zero  Equivalent EZEV

 

تزریق مستقیم بنزین............. Enjection Direct Gasoline GDI

 

هیدروکربنها............................ Carbons Hydro HC

 

موتور احتراق  داخلی........... Engine Combustion Internal ICE

 

وسایل نقلیه سبک.................... VehicleDutyLightLDV

 

گاز مایع طبیعی................... GasNaturalLiquifiedLNG

 

صافی Nox رقیق.................................... LNT

 

گازمایع نفت طبیعی..............   GasPetroleumLiquifiedLPG

 

اتحادیه گاز مایع نفت طبیعی AssociationGasPetroleumLiquifiedLPGA

 

وسایل نقلیه گاز طبیعی............. VehicleGasNaturalNGV

 

اتحادیه وسایل نقلیه گاز طبیعی AssociationVehicleGasNaturalNGVA

 

هیدرو کربن‌های غیر متان...... gases organic methane Non- ‌NMHC

 

اکسیدهای نیتروژن...................... oxidesNitrogenNOx

 

تولید کنندگان قطعات اولیه.. ManufactureEquipmentoriginalOEM

 

مواد خاص.............................. MatterParticularPM

 

قسمت در میلیون....................... millionPerPartPPM

 

اتسوگیو متری............................ StoichiometricSM

 

وسایل نقلیه با آلودگی  بسیار کم Vehicle Emission Low Super  SULEV

 

کل هیدروکربن‌ها.................... CarbonsHydroTotalTHC

 

وسایل نقلیه با آلودگی فوق العاده کم VehicleEmissionLowultraULEV

 

وسایل نقلیه با آلودگی صفر........ VehicleEmissionZeroZEV


فصل اول : سوخت و انواع آن 1-1- عوامل قابل اهمیت در انواع سوخت : [1]

-بایستی دارای ارزش حرارتی قابل ملاحظه‌ای باشد

 

-درحرارت‌های کم نیز بتواند بصورت بخار در آیند

 

-بخار سوخت بتواند با مخلوط مناسب اکسیژن فوراً بسوزد

 

-تولیداتی که از احتراق چنین سوخت‌هایی حاصل می‌شود بایستی زیان آور نبوده  و  برای سلامت محیط  زیست خطرناک نباشد

 

-آنها را بتوان در شرایط طبیعی حمل و نقل کرده ، چه از نظر سادگی عمل  و چه از نظر اصول ایمنی 

 

- تولید آنها از نظر اقتصادی مناسب باشد.

 

-سیستم مصرف مصرف کننده اقتصادی باشد.

1-2- احتراق سوخت هیدروکربنه : [1]

سوختن بطورعموم عبارت  است از ترکیب با اکسیژن که به منجر به ایجاد محصولی بنام اکسید می‌شود. سوختن ممکن است خیلی سریع و یا کند باشد. مثلا زنگ زدگی آهن به نتیجه ترکیب آهن با اکسیژن بمدت طولانی  است و یا سوختن ذغال چوب خیلی سریع انجام  می‌شود.

 

در موتورهای درون سوز نیز ترکیب ماده سوختنی با اکسیژن اتفاق می‌افتد و نتیجه تولید اکسیدهای کربن که اغلب شامل منواکسید و دی اکسید کربن و همین طور مقداری بخار آب و حرارت می‌باشد.[1]

 

مانند :

 

CO2+2H2O+Q CH4+2O2 :متان

 

C8H18+12.5O2  8CO2+9H2O+Q : اکتان

1-3- انواع سوخت موتورهای  درون  سوز :[1]

معمول‌ترین سوخت‌های رایج  در موتورهای درون سوز، عبارت از، بنزین ، نفت ، گاز و گاز مایع و گازوئیل  می‌باشد. که چهار نوع اول در موتورهائی که با سیستم جرقه شمع کار می‌کند مورد استفاده قرار می‌گیرند و گازوئیل نیز سوخت موتورهای دیزل  را شامل  می‌شود.

1-4- انتخاب صحیح مخلوط سوخت :[1]

باید دانست که 23 درصد حجم هوا را اکسیژن تشکیل می‌دهد، که در سوختن تاثیر دارد و 77 درصد بقیه شامل نیتروژن و سایر گازها است که در عمل احتراق تاثیری ندارد. البته نیتروژن در حرارت‌های بالا تا حدودی می‌سوزد و ایجاد اکسید‌های ازت کرده، که در آلودگی محیط زیست تاثیر بسزایی دارند.

 

بطورکلی یک مخلوط سوخت وهوا به نسبت 1 : 15 با در نظر گرفتن وزن صحیح آنها یک احتراق . کامل و طبیعی دارد. در صورتیکه مخلوط از نظر سوخت  قوی تر باشد آنرا غنی و اگر هوا بیشتر باشد آنرا  رقیق می‌گویند که مخلوط سوخت‌های غنی را می‌توان از ایجاد  دوده در اگزوز، کاهش یا ضعف قدرت و بالاخره گرم کردن موتور تشخیص  داد. همینطور  برای شناسائی مخلوط رقیق می‌توان  از ایجاد شدن Back f iring در مدخل  ورودی گاز و کاربراتور که مهمترین عامل شناسائی این پدیده است، و همچنین  دیر روشن شدن موتور ، ضعیف شدن قدرت موتورو بالاخره گرم کردن به این موضوع پی برد.

با توجه به منحنی شماره (1-1) که  در مورد بنزین است و از تغییر تنظیم کاربراتور بوجود آمده‌اند نشان می‌رسد که ماکزیمم را


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد