دسته بندی : فنی و مهندسی _ کامپیوتر و آی تی
فرمت فایل: ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )
حجم فایل: (در قسمت پایین صفحه درج شده )
قسمتی از محتوای متن ( در صورتی که متن زیر شکل نامناسبی دارد از ورد کپی شده )
مقدمه امروزه با رشد اینترنت و دسترسی سادهتر به آن و از طرف دیگر، فهم اینکه با استفاده از این محیط ارتباطی، میتوان انجام امو را سریعتر کرد، بحث IT و مواردی چون تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و دهها مورد دیگر داغ شد. این مقاله سعی دارد تا بر اساس مفاهیم مورد تاکید بر IT، به یکی از اهداف اصلی در این مقوله که همانا Customer- Based بودن محصول است، برسد. از مواردی که باعث میشود تا سازمانها و ارگانها با دید بهتری در مورد تکنولوژی اطلاعات دپارتمان خود که بعضاً بدان احساس نیاز فراوان میشود، بنگرند، مبحث پرتال است که با بهرهگیری از نکات دقیق و اساسی در سرویسدهی بهتر به ذینفعها، امروزه توجه بسیاری از تولیدکنندگانی چون اوراکل، Redhat و ... را به خو جلب کرده است. در واقع پرتال، راهی است در جهت دادن اختیارات و راحتی بیشتر به کاربران. تعریف در محیط رقابتی اقتصادی امروز، سازمانها تحت فشار شدیدی از طرف ذینفعها برای کم کردن هزینههای عملکردی هستند. با وجود این، مشتریان، شرکا و کارمندان این سازمانها، دسترسی سنگین به سرویسها و اطلاعات دارند. در نهایت، سازمانها در حال پیادهسازی پرتالهای وب به عنوان یک درگاه هستند که از طریق آن کاربران میتوانند به سادگی به برنامههای کاربردی چندگانه، سرویسها و منابع اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند. پرتالها مجالی را برای تاسیس و توسعه ارتباطات و درآمدزایی فراهم میکند. کابران باید مطمئن باشند که با یک سازمان مشروع روبرو هستند و اطلاعاتشان محافظت خواهد شد. از طرف دیگر، سازمانها هم باید مطمئن باشند که میتوانند برنامههای کاربردی و سرویسهای با ارزشی از طریق پرتال را ارائه دهند، در حالی که اطلاعات و تعاملاتشان محافظت خواهد شد. شکل زیر شاید تا حدودی بتواند مفهوم پرتال را در ذهن تداعی کند. شکل +++ تاریخچه پرتال وب به عنوان یک فضای گسترده اطللاعاتی است که از منابع اطلاعاتی مختلف، با شکل و ساختارهای متفاوت تشکیل شده است. این فضای اطلاعاتی بسیار دینامیک و در عین حال توزیع شده است که اطلاعات به صورت لینکهایی به هم متصل شدهاند و این توزیع فیزیکی و اتصال منطقی از قدرتهای اصلی وب محسوب میشود، ولی همین ویژگی بروز پیچیدگیهایی در امر جستجوی اطلاعات شده است. راه حلهای زیادی در این رابطه ارائه شده که در حال حاضر در موتورها (مثل google, altavista) و در دایرکتورها (مثل yahoo) مورد استفاده قرار میگیرد. بدین ترتیب که کلمات کلیدی استخراج شده از متنها را همراه با تعداد دفعات تکرار آنها در یک پایگاه داده بزرگ ذخیره میشود و در هنگام جستجو به این پایگاه داده مراجعه میشود. اما در این روی، ممکن است آنچه که کاربر نیاز دارد، با آنچه که از جستجو به دست میآید، بسیار فاصله داشته باشد، حتی استفاده از متدهای پیشرفتهتر در ایندکسگذاری نیز این مشکل را حل نکرده است. در نوامبر سال 1998، Merrill Lynch پرتال را با شرح زیر ارائه داد: «
تعداد صفحات : 45 صفحه
متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.
پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.
« پشتیبانی فروشگاه مرجع فایل این امکان را برای شما فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دانلود نمایید »
دانلود تحقیق پرتال در تجارت الکترونیک