پاورپوینت یکپارچگی خدمات دولت الکترونیک با بکارگیری واسط استاندارد سرویس های الکترونیک
29اسلاید
سرویس های کسب وکار
شامل هر سرویسی که سازمان به ذینفعان داخلی و خارجی اراﺋﻪ می دهد.
اراﺋﻪ سرویس های کسب و کار بصورت الکترونیک در قالب خدمات الکترونیک.
اراﺋﻪ سرویس های کسب و کار به پرتال ملی خدمات الکترونیک در قالب سرویس های وبی (Web Service).
Web Service یکی از راهکار های اراﺋﻪ سرویس های کسب و کار بصورت الکترونیک نه تنها راه حل.
لزوم بهبود معماری موجود
سیستم های چابک : معماری سازمانی سرویس گرا ، سازمان را قادر می سازد سیستم های خود را هم از جهت کارکرد سیستمی و هم از جهت تغییر جغرافیایی و ارتقاء سکو تغییر دهد.
نگاشت مستقیم فرآیندهای کسب و کار به اجزاء و مفاهیم موجود در فناوری اطلاعات.
توسعه تدریجی و تکاملی تعریف سرویس ها.
ارتقای سیستم های اطلاعاتی بجای جایگزینی یکجای آنها.
یکپارچگی آسان سیستم ها و سکوها.
استفاده مجدد از کد برنامه و سیستم های موجود.
عدم وابستگی به محل استقرار سرویس ها ، در رابطه با سرویس هایی که از طریق پرتال قابل دسترس هستند (Location Transparency).
اعمال سیاست های امنیتی واحد و متمرکز.
مدیریت و مانیتورینگ متمرکزپاورپوینت یکپارچگی خدمات دولت الکترونیک با بکارگیری واسط استاندارد سرویس های الکترونیک