مقالات مکانیک با فرمت DOC صفحات 5
سیستم دمپرهای ورودی و خروجی کوپه ها:
هر کوپه جهت تهویه هوا از یک فن و دریچههای ورودی و خروجی جهت عبور مسیر هوا استفاده میکند. هر 2 دریچة ورودی و خروجی براثر نیروی ثقل بسته میشوند. عامل باز نگه داشتن مسیر دریچههای ورودی در مدار بودن فن های کوپهها میباشد. مکش هوا هنگامی که فن تهویه در مدار است باعث حرکت دمپرها به سمت داخل کوپه، همراه با جریان سیال و باز شدن مسیر آنها میشود.
عامل بازنگه داشتن دریچههای خروجی نیز فشار سیستم اطفاء حریق است طراحی این دریچهها به نحوی صورت گرفته که در حالت نرمال با فشار CO2 باز نگه داشته میشوند ولی به محض اینکه سیستم اطفاء حریق فعال شد فشار CO2 از مسیرهایی که موجب باز بودن این دریچهها میشود برداشته میشود و نیروی ثقل موجب بسته شدن دریچهها میشود.
درضمن پس از هر بار عمل کردن سیستم اطفاء حریق تا این سیستم بصورت دستی REAST نشود دمپرهای خروجی اجازه خروج هوا به سیستم تهویه را نمیدهند.
در هنگام فعال شدن سیستم اطفاء حریق به دلیل INTER LUCK این سیستم با فن های تهویه کوپهها این فن ها از مدار خارج میشوند درنتیجه دمپرهای ورودی کوپه نیز که براثر مکش هوا و عبور جریان هوا باز بوده اند نیز بسته میشوند تا به این ترتیب ضمن بسته شدن دریچههای خروجی که نحوه آنرا توضیح دادیم دریچههای ورودی نیز بسته شده و از رسیدن اکسیژن به حریق داخل کوپه جلوگیری میشود.
سیستم تهویه و گرمایش کوپه ACCESSORY:
فن تهویه این کوپه که در سقف آن قرار داردتوسط یک موتور AC بنام88BA-1 کار میکند و همزمان با START واحد وارد مدار میشود. در هر 2 طرف قسمت پائینی کوپه دریچههای ورودی هوا قرار گرفته اند و یک دریچه در سقف کوپه نیز مسیر خروج هوا به سمت اتمسفر را فراهم میسازد.
سیستم تهویه و گرمایش کوپه ها