بررسی رابطه بین استفاده از شبکههای اجتماعی و گرایش دینی (مورد پژوهی: دانشجویان دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران)
بصورت ورد ودر228صفحه
چکیده
پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استفاده از شبکههای اجتماعی و گرایش دینی کاربران عضو شبکه های اجتماعی را با استفاده از روش پیمایشی مورد مطالعه قرار داده است. این پژوهش در دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران و در بین دانشجویان رشته¬ها و دوره¬های مختلف تحصیلی این دانشکده انجام گرفته است. تحلیل یافتههای این مطالعه که گرایش دینی کاربران در در پنج حیطهی احساس، باور و اعتقاد،انجام مناسک، پایبندی به ارزشها و اعتقادات دینی مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد نشان از آن دارد که شبکه های اجتماعی به عنوان اساسی ترین رغیب رسانه های سنتی نقش مهمی در زندگی امروز ایفا می نمایند و بیش از هر رسانه سنتی برای خود جا باز کرده اند. به نظر می¬رسد پذیرش زندگی و حضور در این شبکه¬ها اجتناب ناپذیر است اما با برنامه ریزی نهاد های تصمیم گیر و آسیب شناسی جامع و استفاده از همه¬ی ظرفیت¬های ارتباطی می¬توان از آن به عنوان یک فرصت و بستر مناسب در جهت تقویت و نشر ارزش های دینی و مذهبی بهره جست.
بررسی رابطه بین استفاده از شبکههای اجتماعی و گرایش دینی (مورد پژوهی: دانشجویان دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران)