هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق آبهای زیرزمینی

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق آبهای زیرزمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

آلودگی آبهای زیر زمینی تقریباً ناشی از فعالیتهای انسان است. در مناطقی که تراکم جهت زیاد و انسان استفاده می کند از خشکی، آبهای زیر زمینی خیلی آسیب پذیرند. تقریباًهر عملی که موجب تغییرات شیمیایی با هدر رفتن آب باشد ممکن است روی محیط زیست تأثیر بگذارد. زمانی که آبهای زیر زمینی آلوده شدند، از بین بردن آلودگی مشکل و هزینه زیادی دارد. برای جلوگیری از آلودگی، باید بفهمیم که چگونه آبهای سطحی و زیرزمینی با هم در ارتباط اند. آبهای سطحی و زیر زمینی به طور مستقیم با هم ارتباط دارند. در صورت وجود یک منبع سالم در مجاورت یک منبع آلوده، احتمال آلودگی آب بسیار زیاد است که منجر به آلودگی آبهای زیر زمینی می شود.

شبیه به خواص شیمیایی، فیزیکی و بیولوژی آلاینده، آلاینده می تواند منتشر کند آلودگی در محیط های دیگر به وسیله جریان های آبخیزه ( بعضی از آلاینده ها به خاطر خواص فیزیکی و شیمیایی، همیشه از جریان آبخیزها پیروی نمی کنند)

هم آب و هم آلاینده ها جاری می شوند در جهت پستی و بلندی زمین از مناطق اشباع شده به مناطق خالی. خاکهایی که دارای خلل و فرج و نفوذ پذیر هستند تمایل دارند به انتقال آب و آلاینده های مختلف با سرعت شیبی به داخل یک آبخیز. زمانی که آبهای زیر زمینی به طور آهسته جابجا می شوند: آلاینده ها وارد آبهای زیر زمینی می شوند. به خاطر همین جابجایی آهسته، آلاینده ها تمایل دارند که اثراتشان را به طور غلیظ و به شکل یک توده پر در آبهای زیر زمینی به جا بگذارد. ( شکل شمارۀ 1). این جریان در امتداد مسیر مشابهی از آبهای زیر زمینی جاری می شود. اندازه و سرعتع توده بستگی به مقدار و نوع آلاینده دارد. آبهای زیر زمینی و آلاینده ها می توانند به سرعت از میان صخره ها عبور کنند. این صخره ها موجب به وجود آمدن یک مشکل غیر عادی در کنترل آلاینده می شود به خاطر اینکه صخره ها به طور گسترده دارای فضای مختلفی هستند و پیروی نمی کنند از خطوط تراز سطح منطقه یا شیبهیدرولیکی زمینی آلاینده هایی که به آبهای زیر زمینی نفوذ کرده اند ممکن است به چاه های اطراف برسند که آب بعضی از این چاه ها قابل آشامیدن است. آلاینده هایی که درآبهای سطحی وجود دارند می توانند به آلودگی آبهای زیرزمینی کمک کنند. معمولاً بزرگترین تفاوت بین یک منبع آلاینده و آبهای زیرزمینی آن پدیده های طبیعی خواهند بود که باعث افزایش غلظت آلاینده است. پدیده هایی مانند آسایش، روپگال شدگی ممکن است قرار بگیرند در لایه هایی از خاک در منطقه اشباع نشده و سبب کاهش غلظت آلاینده قبل از آنکه به آبهای زیر زمینی وارد شود آلاینده هایی که بدون عبور از مناطق اشباع شده و به طور مستقیم وارد آبهای زیر زمینی می شوند غلظت کمتری نسبت به دیگر آلاینده ها دارند به هر حال به دلیل اینکه آبهای زیر زمینی به آهستگی جابجا می شوند آلاینده های ورودی به این آبها معمولاً غلظت کمتری نسبت به آب های سطحی دارند.

منابع آلودگی آبهای زیر زمینی

منابع آلودگی ممکن است طبیعی، فعالیتهای انسان، اقامت، تجاری، صنعت و یا فعالیتهای کشاورزی باشد. آلاینده ها از راه های مختلفی می توانند وارد آبهای زیر زمینی شوند از جمله در اثر فعالیت هایی در سطح زمین مانند سرازیر شدن آبهای صنایع یا از طریق سیستم های ذخیره بنزین در زیرزمین و یا از طریفپق سازه های زیرزمینی مانند چاه ها.

منابع طبیعی:

بعضی از مواد در خاک وجود دارندکه ممکن است حل شوند در آبهای زیر زمینی مانند آهکی، منگنز، آرسنیک و ...... بعضی از این مواد تولید رنگ، بو ،مزه در آب می کنند. آبهای آشامیدنی که غلظت غیر قابل قبولی از این مواد را دارند استفاده نمی شوند به عنوان آب آشامیدنی یا مصارف خانگی مگر اینکه تصفیه شوند.

آلودگی آبهای زمینی:

دفع غلط و نامناسب فاضلابهای زیان آور و پر خطر فاضلابها و گندابهای خطرناک و مضّر همواره می باید به روش درست و صحیح دفع گردند، بدین معنی که باید گفت توسط گروه جهت دفع نمودن فاضلاب های خطرناک و یا از طریق سیستم شهری جمع آوری فاضلاب و در زبانهای مشخص این امر صورت گیرد. خیلی از مواد شیمیایی نباید به داخل سیستم فاضلاب خانگی ریخته شوند که اینها شامل مجموعه های روغن( مثلاً روغن موتور یا روغن پخت و پز)، مواد شیمیایی مربوط به چمن ،گیاه و باغ، رنگها و حلال ها و رقیق کننده های رنگ، داروهای ضد عفونی کننده و مواد گندزدا داروها، مواد شیمیایی مربوط به ظهور عکس و مواد شیمیایی مربوط به استخرهای شنا می باشد. و به نحوی مشابه خیلی از مواد بکار رفته در فرایندهای صنعتی نباید در فاضلاب محل کار ریخته شوند، زیرا آنها ممکن است بداخل یک منبع آب آشامیدنی راه یافته و آنرا آلوده سازند. شرکتها می باید آموزش دهند پرسنل خود را جهت استفاده صحیح از آب و نیز دفع و امحاء تمام مواد شیمیایی که در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع خیلی مختلف و مقادیر زیاد از موا د شیمیایی در مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت دفع صحیح فاضلابهای آبها را


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آبهای زیرزمینی

نمونه پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر

اختصاصی از هایدی نمونه پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نمونه پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر


نمونه پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر

پرسشنامه حاضر با هدف بررسی واکنش های آزمودنی در برابر مسائل و پیش آمدهای روزانه زندگی، طراحی شده که به صورت فرمت PDF در 125 سوال در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، لازم به ذکر است این پرسشنامه کاملا استاندارد بوده و همراه با پایایی و روایی و شیوه نمره گذاری سوالات ارائه شده است در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 


دانلود با لینک مستقیم


نمونه پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر

دانلود راهبردهای ارزشی و اجتماعی پیامبر اعظم

اختصاصی از هایدی دانلود راهبردهای ارزشی و اجتماعی پیامبر اعظم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


  قسمتی از محتوای متن 

 

 

  

 

تعداد صفحات : 37 صفحه

راهبردهای ارزشی و اجتماعی پیامبر اعظم مقدمه عنوان «راهبردهاى ارزشى و اجتماعى‏» به بررسى نقش و تاثیر پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله در به کارگیرى عامل «وحدت اسلامى‏» به عنوان یکى از ابزارها در جامعه اسلامى آن زمان مى‏پردازد.
در یک تقسیم‏بندى کلى نقش پیامبر اکرم‏ صلى الله علیه وآله در پایه‏گذارى وحدت امت اسلامى شامل سه مطلب بنیادین مى‏شود: نخست تلاش در وضعیت جامعه عربى آن زمان و به کارگیرى عوامل «سیاسى‏» جهت زمینه‏سازى‏هاى لازم; سپس برنامه‏ریزى‏هاى «فرهنگى‏» در مسیر ترسیم دورنماى امت واحده براى مسلمانان و ایجاد فضاى رشد فکرى و ارتقاى فهم مردم نسبت‏به مسؤولیت‏هاى خود; و در نهایت، به کار بستن راه‏حل‏هایى که پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله از آنها به عنوان ابزار تحقق وحدت بهره مى‏گرفت.
این چنین راهبردهایى را مى‏توان تحت عنوان «دعوت ارزشى پیامبرصلى الله علیه وآله برشمرد که پاره‏اى از آنها شامل «راهبردهاى ارزشى ملى و مذهبى‏»، «راهبردهاى ارزشى قومى و میهنى‏» و نیز «راهبردهاى ارزشى اجتماعى و فردى‏» خواهند بود.
و اینک به هر بخش اشاره‏اى گذرا خواهیم کرد.
راهبردهاى ملى و مذهبى الف) ایجاد وحدت ملى و همبستگى ایمانى ورود پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله به مدینه همراه با عقد قراردادهایى بین گروههاى گوناگون بود.
این پیمان‏ها را مى‏توان یکى از بارزترین شواهد به کارگیرى رهیافت وحدت اسلامى در جامعه آن زمان شمرد.
پیمان‏نامه عمومى مدینه: یکى از مهمترین این پیمانها، اولین قراردادى بود که بین پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله و طوایف و قبایل موجود یثرب بسته شد و بعضى آن را «نخستین قانون اساسى مکتوب جهان‏» دانسته‏اند.
این تدبیر بهترین مقوله براى به وجود آوردن وحدت ملى و همبستگى دینى بود چرا که وحدت میان قبایل درگیر، حقوق اجتماعى یهودیان و نیز مهاجران مسلمانان را تصمین مى‏کرد و از سوى دیگر، این پیمانها مقدمات تشکیل یک وحدت سیاسى و حکومتى را فراهم مى‏آورد.
به عنوان نمومه در مفاد قرارداد بین مسلمین بروشنى قید شده بود که مسلمین امت واحده‏اى، جداى از مردم دیگر هستند: (انهم امة واحدة من دون الناس)، و ارتباطى بین مسلمانان و کافران نیست و دورى بین مسلم و مسلم نباید باشد.
اگر چه روح حاکم بر این پیمانها همانا به کارگیرى ابزار وحدت اسلامى در جهت راهبرد ارزشى پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله در جامعه اسلامى است و از همین‏رو تمام زموارد آن مصداق این امر قرار دارند، ولى به بعضى از آن موارد اشاره مى‏کنیم: (1) - مسلمین در برابر ظلم و تجاوز و توطئه و فساد با هم متحد خواهند بود.
<span

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود راهبردهای ارزشی و اجتماعی پیامبر اعظم

دانلود تحقیق درباره تاریخچه فرهنگی سیاسی و ورزشی در ژاپن

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق درباره تاریخچه فرهنگی سیاسی و ورزشی در ژاپن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

ورزش در ژاپن:

بازی‌های آسیایی از زمان تصویب برگزاری آن در سال ‪ ۱۹۴۹‬در دهلی‌نو تا کنون پیشرفت بسیاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، بازی‌های آسیایی ‪ ۲۰۰۶‬دوحه با شرکت بیش از ‪ ۱۳۵۰۰‬ورزشکار از ‪ ۴۵‬کشور این قاره در ‪ ۳۹‬رشته برگزار می‌شود که با توجه به سه میلیارد بیننده تلویزیونی خود، بزرگترین دوره در تاریخ این بازی‌هاست.

این در حالیست که اولین دوره بازی‌ها که در سال ‪ ۱۹۵۱‬در دهلی نو با شرکت ‪ ۱۱‬کشور در شش رشته برگزار شد.

دومین دوره بازی‌های آسیایی که در سال ‪ ۱۹۵۴‬در مانیل برگزار شد با اضافه شدن هشت کشور دیگر و در مجموع شرکت ‪ ۱۹‬کشور، نقطه اوج پیشرفت این بازی‌ها بود که با حذف دوچرخه‌سواری و برگزاری پیکارهای بوکس، تیراندازی و کشتی، بازی‌های آسیایی در هشت رشته برگزار شد.

کره که یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در تاریخ این بازی‌ها بوده است در آن سال برای اولین بار حضور یافت.

چهار سال بعد در توکیو تعداد ورزشکاران به ‪ ۱۴۲۲‬نفر رسید و رشته‌های تنیس، والیبال، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری و هاکی نیز اضافه شد تا مجموع رشته‌ها به عدد ‪ ۱۳‬برسد.

در این دوره حمل مشعل بازی‌ها برای اولین بار انجام و مراسم افتتاح برگزار شد.

ژاپن نیز با صدرنشینی در جدول مدالها، به حکومت خود بر این بازی‌ها ادامه داد.

ناآرامی‌های سیاسی در اندونزی در سال ‪ ۱۹۶۲‬موجب شد تا تعداد کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌های جاکارتا به ‪ ۱۶‬کشور کاهش پیدا کند اما تا سال ‪۱۹۶۶‬ این شور و اشتیاق باز هم به بازی‌ها بازگشت به طوریکه بازی‌های بانکوک موفقیت بزرگی به دست آورد.

هند در این دوره رقیب دیرینه خود یعنی پاکستان را شکست داد و به مدال طلای رشته هاکی دست یافت.

در سال ‪ ۱۹۷۰‬پس از اینکه کره جنوبی به دلایل سیاسی و اقتصادی از نامزدی میزبانی بازی‌ها انصراف داد و با توجه به توانایی و اشتیاق تایلند برای برگزاری مجدد بازیها، بانکوک بار دیگر میزبانی بازی‌ها را بر عهده گرفت.

در آن سال قایقرانی برای اولین بار در برنامه بازی‌ها قرار گرفت و تایلند، رقابت‌ها را با قرار گرفتن در مکان سوم جدول مدالها، پایان داد.

با انتخاب تهران به عنوان میزبان بازی‌های ‪ ،۱۹۷۴‬بزرگترین دوره بازی‌ها با شرکت ‪ ۲۵‬کشور برای اولین بار در منطقه خاور میانه برگزار شد.

شمشیربازی و ژیمناستیک به هفتمین دوره بازی‌ها اضافه شد و این دوره با صدرنشینی ژاپن در جدول مدال‌ها خاتمه یافت.

پس از اینکه سنگاپور و اسلام آباد به دلایل اقتصادی و سیاسی از میزبانی انصراف دادند، بازی‌ها بار دیگر در سال ‪ ۱۹۷۸‬به بانکوک بازگشت.

در این سال با اضافه شدن رشته‌های تیروکمان و بولینگ به برنامه بازی‌ها، تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده به بیش از ‪ ۳۸۰۰‬نفر رسید.

باز هم ژاپن در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفت اما چین و کره فاصله خود را کاهش دادند تا ژاپن به تدریج به اواخر دوران صدرنشینی خود برسد.

نهمین دوره بازی‌های آسیایی به زادگاه خود یعنی دهلی نو بازگشت تا بزرگترین دوره این بازی‌ها با شرکت بیش از ‪ ۴۵۰۰‬ورزشکار از ‪ ۳۳‬کشور برگزار شود.

در این دوره با حذف رشته‌های شمشیربازی و بولینگ، رشته‌های سوارکاری، قایقرانی ، هندبال و گلف اضافه شدند و ژاپن بالاخره صدرنشینی خود در جدول مدال‌ها را به چین تقدیم کرد.

سئول از بازی‌های ‪ ۱۹۸۶‬برای آمادگی به منظور میزبانی بازی‌های المپیک ‪ ۱۹۸۸‬استفاده کرد و برای اولین بار همزمان با رشد پوشش رسانه‌ای، این بازی ها تحت کنترل شورای المپیک آسیا درآمد.

ورزشهای رزمی با معرفی جودو و تکواندو نقش برجسته‌تری در این بازی‌ها ایفا کردند و چین بار دیگر برای دومین دوره پیاپی در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفت.

بازی‌های ‪ ۱۹۹۰‬به میزبانی پکن با شرکت ‪ ۳۷‬کشور در ‪ ۲۷‬رشته برگزار شد.

تکواندو و سوارکاری از این بازی‌ها حذف و رشته‌های قایقرانی کانو، کبدی، ووشو و سپک تاکرا اضافه شدند.

چین برای سومین دوره پیاپی باز هم در صدر جدول مدال‌ها ایستاد.

چهار سال بعد هیروشیما میزبانی بازی‌ها را بر عهده گرفت تا برای اولین بار این بازی‌ها با شرکت ‪ ۶۸۲۸‬ورزشکار از ‪ ۴۲‬کشور در پایتخت کشوری برگزار نشود.

به دلیل ویرانی هیروشیما پس از بمباران اتمی در جریان جنگ جهانی دوم، بازی‌ها با شعار صلح و آرامش برگزار شد.

کشورهای استقلال یافته شوروی سابق یعنی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برای اولین بار و کامبوج پس از ‪ ۲۰‬سال در این بازی‌ها شرکت کردند.

رشته‌های بیسبال، کاراته، پنج‌گانه مدرن و تنیس به برنامه بازی‌ها اضافه شدند.

ژاپن با وجود میزبانی نتوانست در صدر جدول مدال‌ها قرار گیرد و چین بار دیگر صدرنشین شد.

در سال ‪ ۱۹۹۸‬بازی‌ها برای چهارمین بار به تایلند بازگشت و رشته‌های راگبی، بیلیارد، اسنوکر و اسکواش نیز اضافه شدند.

چین، کره و ژاپن هم همچنان به حکمرانی خود در جدول مدال‌ها ادامه دادند.

چهاردمین دوره بازی‌های آسیایی با شرکت ‪ ۴۴‬کشور در ‪ ۳۸‬رشته و برگزاری ‪ ۴۲۰‬مسابقه و همچنین اولین حضور افغانستان و تیمور شرقی در بوسان برگزار شد و چین بار دیگر برای ششمین دوره پیاپی در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفت.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره تاریخچه فرهنگی سیاسی و ورزشی در ژاپن