هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقالة: آشنایی با چوبها و چوب جوان

اختصاصی از هایدی مقالة: آشنایی با چوبها و چوب جوان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقالة: آشنایی با چوبها و چوب جوان


مقالة: آشنایی با چوبها و چوب جوان

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 25

 

فهرست:

وزن مخصوص چوبهای جوان

دید کلی به چوبهای جوان تقسیم بندی چوب‌ها ریز ساختار چوب

تبدیل شیمیایی چوب

کاربردهای چوب جوان

ویژگی های چوب جوان

نقوش چوب جوان

 

وزن مخصوص چوبهای جوان

 اطلاعات مربوط به وزن مخصوص چوب جوان جالب ولازم است , نه تنها مسائل حمل ونقل , بلکه برای رابطه اش با سختی والبته کار چوب جوان . ما همیشه باید بین چگالی مطلق و ظاهری فرق بگذاریم , اولی تقریبا همیشه ثابت است , زیرا حفره ها ی سلولز و مشتقات آن که مواد چوبی را تشکیل می دهند , حذف می شوند . چگالی ظاهری آوندها وحفره های  چوب جوان را در بر می گیرد و به علت وابستگی زیاد به درجه رطوبت  و عوامل موثر بر آن که در زیر می آید , بسیار متغیر است

1)  گونه درخت  2) منطقه کاشت ( انبوه یا پراکنده )   3) سن  4) رطوبت هوا

برون چوب و چوب جوان از چوب پیرکه به تازگی قطع شده است , وزن بیشتری دارد .درختان نرمی که در نواحی مرطوب رشد کرده اند , پس از برش از چوبهای سخت سنگین ترند . در  پهن برگان  سختی , مقاومت,حلقه های پهن , نبود آوندها همگی منجر به وزن مخصوص بیشتر می شود . در سوزنی برگها چگالی بالا با سختی زیاد و مقاومت و در چوبهای جوان کوچک با حلقه های منظم باریک  همراه است . در هر گونه اگر درختان در اب و هوای مناسب , زمین زه کشی شده  با دمای مناسب , نور کافی رشد کرده باشد و در زمستان قطع شده باشد  ,چوب چگالتری به دست می دهد . مانند سختی وزن مخصوص در هر بخش درخت  متغیر است .

دید کلی به چوبهای جوان

در یک برش عرضی از تنه درخت ، ساختار قابل رویت چوب به ترتیب از مرکز چوب به سمت بیرون عبارتند از: مغز چوب ، چوب یا زایلم ، لایه زاینده (کامبیوم)، پوست.

مغز چوب جوان

مغز ، که در قسمت مرکزی و وسط ساقه یا شاخه قرار دارد، به صورت یک نوار سیاهرنگ قابل تشخیص است. مغز شامل بافتهایی است که در طی اولین سال رشد درخت تشکیل شده‌اند.

چوب (زایلم)

قسمت چوب ، یک لایه ضخیم است که در کنار سلولهای زاینده به صورت حلقه‌های متحد المرکز (رویش‌های سالانه) آرایش می‌یابد. در درخت در حال رشد ، چوب عموما از سلولهای زنده تشکیل شده است. چوب محکم‌ترین و مقاوم‌ترین قسمت تنه برای کارهای ساختمانی است. در جهت برش‌های افقی ، شیره درخت از پوست درخت از میان نسوج شعاعی عبورمی‌کند و به چوب می‌رسد.


دانلود با لینک مستقیم


مقالة: آشنایی با چوبها و چوب جوان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد