هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود سورس کد شبیه سازی رادار RADAR هشداردهنده زودهنگام به زبان متلب با نمایش گرافیکی

اختصاصی از هایدی دانلود سورس کد شبیه سازی رادار RADAR هشداردهنده زودهنگام به زبان متلب با نمایش گرافیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود سورس کد شبیه سازی رادار RADAR هشداردهنده زودهنگام به زبان متلب با نمایش گرافیکی


دانلود سورس کد شبیه سازی رادار RADAR هشداردهنده زودهنگام به زبان متلب با نمایش گرافیکی

دانلود کد برنامه نویسی شبیه سازی رادار RADAR

 

موضوع پروژه: سورس کد برنامه رادار اخطار دهنده سریع تا فاصله 80 کیلومتری و زبان برنامه نویسی مطلب

 مسیر یابی داخل شهری و بین شهری.

زبان برنامه نویسی: متلب MATLAB

محیط برنامه نویسی: Mathworks MATLAB

توضیحات از ویکی پدیا :

 رادار (Radar) از حروف اول کلمات Radio Detection and Ranging به معنای کشف و فاصله یابی رادیویی گرفته شده است. این اصطلاح را نیروی دریایی آمریکا در سال 1941 پیشنهاد داد و حدود 76 کشور آن را پذیرفتند.

همانطور که امواج دریا و امواج صوتی پس از رسیدن به مانعی منعکس می‌شوند، امواج الکترومغناطیسی هم وقتی به مانعی برخورد کردند، بر می‌گردند و ما را از وجود آن آگاه می‌سازند. به کمک امواج الکترومغناطیسی نه تنها از وجود اجسام در فاصله دور باخبر می‌شویم، بلکه بطور دقیق تعیین می‌کنیم که آیا ساکن هستند یا از ما دور و یا به ما نزدیک می‌شوند؟ حتی سرعت جسم نیز بخوبی قابل محاسبه است. وقتی امواج منتشر شده از رادار ، به یک جسم دور برخورد می‌کنند، به طرف نقطه حرکت بر می‌گردند. امواج برگشتی توسط دستگاههای خاص در مبدا تقویت می‌شوند و از روی مدت رفت و برگشت این امواج ، فاصله بین جسم و رادار اندازه گیری می‌شود.
کاربردها
زمانی رادار وارد جنگلها شد، انگلستان پایگاههای وسیعی را با رادار مجهز کرد و به این ترتیب هواپیماهای آلمانی در کار خودشان دچار اختلال شدند. به عقیده بسیاری از کارشناسان همین رادار بود که آلمان را علی رغم حمله‌های گسترده هوایی بر روی شهرهایی نظیر لندن ، ناکام گذاشت. همچنین بسیاری از زیر دریاییهایی که تعداد زیادی از کشتیهای حمل و نقل و ناوهای جنگی متفقین را به قعر دریا می‌فرستادند، با کمک رادارها شناسایی شدند و در عملیات گوناگون خود دچار شکست گردیدند.
رادارها حتی در توپخانه‌ها ، موشک اندازها و جنگهای زیر دریاییها نیز وارد عمل شدند و توجه قدرتهای بزرگ تسلیحاتی را ، حتی پس از شکست هیتلر و پایان جنگ جهانی به خودشان جلب کردند. اما صرف نظر از کاربردها نظامی، رادار خدمات صلح آمیز بسیاری را برای انسان امروزی در برداشته است. کاهش سوانح در مسافرت های دریایی و هوایی همگی مدیون رادار هستند.
در حقیقت یکی از مهمترین کاربردهای علمی رادار با آغاز عصر فضا ه وجود آمد و بشر توانست برای اولین بار با کمک رادار به فضا دسترسی پیدا کند و حتی سطح سیاره ها و اشکال گوناگون آنها را شناسایی کند. این موفقیت سالها قبل از آنبود که سفینه ها بتوانند از سطح سیارات عکسبرداری کنند. بنابراین رادار علی رغم خرابی هاییکه با گسترده تر کردن جنگلها به وجود آورد، توانست خدمات بسیار ارزنده ای را برای جامعه بشری به ارمغان آورد و انسان این همه را مدیون طبیعت بی ادعاست!
مرکز کنترل ترافیک فرودگاهها برای ردیابی هواپیماها چه آنها که بر روی باند فرودگاه قرار دارند و چه آنها که در حال پرواز هستند و هدایت آنها از رادار استفاده می‏کنند. در برخی از کشورها پلیس از رادار برای شناسایی خودروهای با سرعت غیر مجاز استفاده می‏‏کند. ناسا از رادار برای شناسایی موقعیت کرة زمین و دیگر سیارات استفاده می‏کند، همین طور برای دنبال کردن مسیر ماهواره‏ها و فضاپیماها و برای کمک به کشتی‏ها در دریا و مانورهای رزمی از آن استفاده می‏شود. مراکز نظامی نیز برای شناسایی دشمن و یا هدایت جنگ‏افزارهایشان از آن استفاده می‏کنند.
هواشناسان برای شناسایی طوفانها، تندبادهای دریایی و گردبادها از آن استفاده می‏برند. شما حتی نوعی خاص از رادار را در مدخل ورودی فروشگاهها می‏بینید که در هنگام قرار گرفتن اشخاص در مقابلشان، درب را باز می‏کنند. بطور واضح می‏بینید که رادار وسیله‏ای بسیار کاربردی می‏باشد. در این بخش از مقالات ما به اسرار رادار می‏پردازیم. استفاده از رادار عموماً در راستای سه هدف زیر می‏باشد:
شناسایی حضور یا عدم حضور یک جسم در فاصله‏ای مشخص – عمدتاً آنچه که شناسایی می‏شود متحرک است و مانند هواپیما ، اما رادار قادر به شناسایی حضور اجسام که مثلاً در زیر زمین نیز مدفون شده‏اند، می‏باشد. در بعضی از موارد حتی رادار می‏تواند ماهیت آنچه را که می‏یابد مشخص کند، مثلاً نوع هواپیمایی که شناسایی می‏کند. شناسایی سرعت آن جسم- دقیقاً همان هدفی که پلیس از آن در بزرگراهها برای کنترل سرعت خودروها از آن استفاده می‏کند.
جابجایی اجسام – شاتل‏های فضایی و ماهواره‏های دوار بر دور کره زمین از چیزی به عنوان رادار حفره‏های مجازی برای تهیه نقشه جزئیات ، نقشه‏های عوارض جغرافیایی سطح ماه و دیگر سیارات استفاده می‏کنند. تمام این سه عملیات می‏تواند با دو پدیده‏ای که شما در زندگی روزمره با آن آشنائید پیاده شود: «پژواک» و «پدیده دوپلر» این دو پدیده بسادگی قابل فهم می‏باشند، چرا که هر روزه شما با آنها در حوزه شنوایی خویش برخوردارید. رادار از این دو پدیده در حوزه امواج رادیویی استفاده می‏برد.

نمونه تصاویر خروجی:

کد برنامه نویسی شبیه سازی رادار

شبیه سازی رادار با استفاده از متلب پدافند غیر عامل

Radar Simulation by MATLAB Mathworks

 ویژگی های این برنامه:

رادار پیاده سازی شده یک رادار هشدار دهنده زود هنگام است. شبیه سازی اهداف دورتادور رادار، محاسبه پالس بازده مورد انتظار، اضافه نمودن نویز از ویژگی های این شبیه سازی است. این شبیه سازی در سطح فرکانس متوسط (IF) کار می کند. پس از تنظیم پارامترهای مختلف با اجرای شبیه سازی، رادار شروع به کار می کند و اهداف را شناسایی می نماید برخی از اهداف متحرک هستند و برخی مانند کوه ثابت می باشند که رادار به راحتی در یک نمودار جهت حرکت اهداف متحرک را رسم می کند. تعداد اهداف ثابت و متحرک نیز قابل تنظیم می باشد. برخی از ویژگی های شاخص این برنامه عبارتند از:

1. استفاده از مکانیزم CFAR

2. تجزیه و تحلیل MTI در دامنه فرکانسی

3. پشتیبانی از  Stagger

4. تنظیم پارامترهای مختلف مانند Amplitude ، RPI، Antena Velocity سرعت آنتن ، Radar (BW) Band Width، نرخ نمونه برداری ، میزان نویز الکترومغناطیسی ، پارامترهای محیطی مختلف

5. فیلتر همسان یا فیلتر تطبیق یافته

6. بازخوردهای آنالوگ

این یک شبیه سازی از یک رادار هشدار زود هنگام است. شبیه سازی تولید اهداف تصادفی (مختصات، سرعت، شتاب و رادار مقطع (RCS)).
برای هر پالس رادار شبیه سازی محاسبه بازده که رادار از تمام اهداف با توجه به فرمول رادار را دریافت خواهد کرد (با توجه به قدرت انتقال حساب، آنتن، هدف قرار مسافت و اهداف RCS). شبیه سازی محاسبه دامنه و فاز سیگنال بازگشت (با توجه به فرکانس IF).
این رادار ایجاد یک بردار از نمونه های آن به عنوان سیگنال های پیچیده (به نمایندگی از دامنه و فاز تاخیر) و می افزاید: به سر و صدا RF تصادفی پیچیده است. بردار می رود از طریق LPF نمایندگی BW گیرنده و پس از آن یکی دیگر از سر و صدا تصادفی پیچیده نمایندگی نویز حرارتی رادار (در دیجیتایزر) اضافه کنید.
این رادار موجب صرفه جویی در چند دوره پذیرش به یک بافر و سپس پردازش کل بافر. این رادار قادر است یک فیلتر بازی بیش از سیگنال دریافتی را انجام دهد. این رادار تجزیه و تحلیل هر سلول وسیعی در بافر در جستجوی یک هدف است.
آستانه تشخیص می تواند با توجه به آمار بافر (نوعی از ثابت نرخ هشدار غلط (CFAR)) ثابت و یا پویا.
در صورت حرکت هدف شاخص (MTI) استفاده می شود تشخیص هدف است در هواپیما فرکانس سیگنال پیچیده انجام می شود.
هر هدف شناسایی شده است بر روی صفحه نمایش رادار اصلی رسم شده است. در صورت MTI استفاده یک نماینده از سرعت هدف را نیز رسم (اهداف لوازم التحریر به عنوان کوه رسم). توجه داشته باشید که رادار تنها می تواند برآورد سرعت نسبی بین هدف و رادار (هر سرعت مماس از دست داده است).

آنچه تحویل داده می شود:

1. کد برنامه قابل اجرا در متلب  - خروجی طبق تصویر نمونه آورده شده (این برنامه درMatlab R2014a تست شده و 100 درصد به صورت تضمینی قابل اجرا می باشد)

1. فایل راهنمای اجرای برنامه

در صورتی که بخواهید می توانیم با قیمتی مناسب داکیومنت توضیحات این پروژه را تهیه کرده و تقدیم نماییم.

مناسب برای دانشجویان کارشناسی (لیسانس) و کاردانی و کارشناسی ارشد

 می توان به عنوان پروژه دروس کارشناسی یا کاردانی یا کارشناسی ارشد، دروسی مانند شبیه سازی کامپیوتری ، شبیه سازی پیشرفته ، شبیه سازی و مدل سازی رایانه ای ، شبکه های کامپیوتری، شبکه کامپیوتری پیشرفته، شبکه های بیسیم ،مهندسی هوا و فضا، پدافند غیرعامل ، رادار شناسی ، تجزیه و تحلیل امواج

 پس از خرید از درگاه امن بانکی، لینک دانلود در اختیار شما قرار میگیرد و همچنین به آدرس ایمیل شما فرستاده می شود. تماس با ما برای راهنمایی، درخواست مقالات و پایان نامه ها و یا ترجمه و یا انجام پروژه های برنامه نویسی و حل تمرینات با آدرس ایمیل:

ebarkat.shop@yahoo.com

یا شناسه تلگرام (آی دی تلگرام ما): @ebarkat

توجه: اگر کارت بانکی شما رمز دوم ندارد و یا در خرید الکترونیکی به مشکل برخورد کردید و یا به هر دلیلی تمایل به پرداخت الکترونیکی ندارید با ما تماس بگیرید تا راههای دیگری برای پرداخت به شما پیشنهاد کنیم.

توجه توجه توجه: هرگونه کپی برداری و فروش فایل های فروشگاه برکت الکترونیک (به آدرس ebarkat.ir یا codes.sellfile.ir) در فروشگاه های دیگر شرعاً حرام است، تمامی فایل ها و پروژه های موجود در فروشگاه، توسط ما اجرا و پیاده سازی و یا از منابع معتبر زبان اصلی جمع آوری شده اند و دارای حق کپی رایت اسلامی می باشند.

از پایین همین صفحه (بخش پرداخت و دانلود) می توانید این پروژه را خریداری و دانلود نمایید.

کد محصول 302476


دانلود با لینک مستقیم


دانلود سورس کد شبیه سازی رادار RADAR هشداردهنده زودهنگام به زبان متلب با نمایش گرافیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد