هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره منوگرافی روستای سیاهکلان 27 ص

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره منوگرافی روستای سیاهکلان 27 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 43

 

«منوگرافی روستای سیاهکلان»

عنوان درس : جامعه شناسی روستایی

محیط جغرافیایی

هویت ده :

ده سیاهکلان در بخش مرکزی ، دهستان کمال آباد ، شهرستان کرج ، استان تهران واقع شده است .

حدود جغرافیایی :

در قدیم الایام شاید حدود 100 سال پیش کل این روستا جزو دهستان دماوند بوده است . در اوایل قرن جدید به ساوجبلاغ مرتبط بوده است همانطور که کل کرج به این شهرستان مرتبط بوده است . در حال حاضر ساوجبلاغ از حدود 5 کیلومتری بعد از روستای کمال‌آباد آغاز می شود . حدود 50 سال پیش منطقه سیاهکلان از خیابان هشتم گوهردشت (در حال حاضر) یا خیابان برغان (سابق) از ناحیه‌ای که بدان جاده برغان می گفتند آغاز می شده و به منطقه ای که اکنون سیاهکلان نامیده می شود ختم می شده است . اما بعدها قسمتهای پایین این منطقه یا به عبارتی از خیابان برغان تا بلوار مؤذن توسط دولت خریداری می شود . درحال حاضر ملک اصلی سیاهکلان از بلوار مؤذن به بالا شروع می شود . محدودة انرژی اتمی و قسمتی از دانشگاه آزاد و زندان گوهردشت را در بر می گیرد . این منطقه از شمال غربی به کوه وبرال و آتشگاه از شمال شرقی به کوههای پورکان ، جادة چالوس و از شرق به باغستان و از غرب به کوههای بیلغان منتهی می گردد . از جنوب غربی به زمین های حسن‌آباد که شامل دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه هنر است ختم می شود و جنوب آن به گوهردشت یا وردگرد سابق منتهی می شود . در جنوب این منطقه که گوهردشت کنونی محسوب می شود . دو خانوادة اصیل به نامهای منصورخاکی و ناصرخاکی زندگی می کردند .

زبان محاوراتی روستا :

زبان اصلی محاوراتی این روستا گیلکی است . به طور کلی در کوههای اطراف کرج ، مردمانی که از جاده به بالا اقامت دارند گیلکی و از جاده به پایین ترکی صحبت می‌کنند .

آب و هوا

آب و هوای این ده کوهستانی است . دمای آن به دمای جاده چالوس و طالقان نزدیک است . در تابستان خنک و در زمستان بسیار سرد است . در فصل زمستان به دلیل کوهستانی بودن این منطقه برف تمامی این روستا را سفیدپوش می کند .

جنس خاک


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره منوگرافی روستای سیاهکلان 27 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد