هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله تبلیغات

اختصاصی از هایدی مقاله تبلیغات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله تبلیغات


مقاله تبلیغات

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:68

فهرست مطالب:
مقدمه     1
فصل اول: تبلیغات و تاریخچه ی آن
1. تبلیغات چیست    4
2. تاریخچه تبلیغات    6
3. پیشینه تبلیغات در ایران    8
فصل دوم: مفاهیم و مبانی
1. تاکتیک و تکنیک تبلیغات    12
2. تاکتیک    13
3. تکنیک    15
4. تفاوت تکنیک، تاکتیک و استراتژی    21
5. استراتژی تبلیغات و ارتباط آن با تکنیک و تاکتیک    22
6. تفکر تاکتیکی و تکنیکی     23
7. انواع تفکر و تفاوت های تفکر تاکتیکی و تکنیکی    25
8. هوش تاکتیکی    26    
9. سیستم تبلیغات    27
10. اصل تضاد در تبلیغات    28
11. اهمیت و ضرورت تاکتیک و تکنیک در تبلیغات    28
فصل سوم: تاکتیک ها و تکنیک های نوین (رایانه ای و اینترنتی)
1. پنج تکنیک مهم در تبلیغات به ویژه تبلیغات نوین    34
2. تکنیک گریز از بن بست تبلیغات    34
3. تکنیک داد و ستد رایگان    34
4. تکنیک اعتماد    35
5. تکنیک کشش و ارسال    36
6. تکنیک بازار خالی در تبلیغات    36
7. تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات (تبلیغات مشارکتی یا تبلیغات ویروسی)    37
فصل چهارم: تاکتیک ها و تکنیک های خلاق در تبلیغات
فصل پنجم: تاکتیک و تکنیک های مبتنی بر هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات
1. تکنیک کلاسیک    43
2. تکنیک تبلیغات باروک    43
3. تبلیغات اسطوره ای و تکنیک مبتنی بر اسطوره ها در تبلیغات    43
4. تکنیک تبلیغات طبیعت گرا    43
5. تکنیک تبلیغات رمانتیک (عاطفی – احساسی)    43
6. تکنیک تبلیغات اینده نگر    43
7. تکنیک تبلیغات دادییستی (ساز مخالف)    43
8. تکنیک تبلیغات ایماژیسننی (تجسمی – تصویری)    43
9. تکنیک تبلیغات امپرسیونیسیتی (تأثیری – لحظه ای)    44
10. تکنیک تبلیغات اکسپرسیونیستی (تعبیری – احساسی)    44
11. تکنیک تبلیغات سورئالیستی (فراواقعی – ضمیر ناخودآگاه)    44
12. تکنیک تبلیغات سمبولیستی (نمادی)    44
13. تکنیک تبلیغات کوبیستی (مکعبی)    44
14. تبلیغات چند بعدی    44
15. تکنیک تبلیغات اُپ آرت یا اپتیکال (بصری یا دیدمانی)    44
16. تکنیک تبلیغات بدوی    45
17. تکنیک تبلیغات پات آرت (کوچه بازاری)    45
18. تکنیک تبلیغات چیدمان    45
19. تکنیک تبلیغات اجرایی    45
20. تبلیغات مفهومی     45
21. تاکتیک و تکنیک های پست مدرن (پسانوگرا)    45
پاره آجر تبلیغات    46
فصل ششم : تاکتیک های مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات
1. تاکتیک های تبلیغات با توجه به مراحل عمر محصول    48
2. تاکتیک تبلیغات بدوبرتر    48
3. تکنیک تبلیغات از قافله عقب نماندن و پیروزی حتمی    49
4. تاکتیک نفرت از مخالفت    49
5. تاکتیک انحراف توجه    50
6. تاکتیک تبلیغات پنهان و زیرکانه     50
7. خطاها و دام های تبلیغاتی    51
8. دام اطمینان بیش از حد    53
 
فصل هفتم: تاکتیک ها و تکنیک های روانشناسی درتبلیغات
1. روانشناسی رنگ ها در تبلیغات    55
فصل هشتم:
تاکتیک ها و استراتژی حیوانی در تبلیغات    59
فصل نهم: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی
نتیجه گیری    62
منابع و مأخذ    63

 
مقدمه
سر جیوزیمن در کتاب «تبلیغاتی که می‌شناسیم به آخر خط رسیده است» رازهای ناگفته ای را ازتبلیغات بازگو می‌کند و می‌گوید تبلیغاتی که از در و دیوارشهر بالا می‌روند و از شبکه های صدا و سیما پخش می‌شوند، برای مخاطبان خسته کننده و نفرت آور شده اند و به همین دلیل، مخاطبان بادستگاه کنترل از راه دور از تبلیغات شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای فرار می‌کنند. نظریه پردازان بزرگ تبلیغات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از تبلیغات امروزی موثر نیستند. در دنیای پیشرفته ی امروز با فن آوری های نوین، تبلیغاتی مطلوب خواهند بود که خلاق، متمایز، ارزشمند و سازگار با مخاطبان خود باشند.
آیا تبلیغات فقط نشان دادن نام، نشان و شعار در رسانه ها با صرف بودجه های کلان است؟ آیا تکرار پیام یک محصول یا شرکت در رسانه ها ضامن موفقیت است؟ آیا هنوز به جمله ی معروف شرکت مک کان که می‌گفت «قلب ها را تسخیر کن، کیف پول ها به دنبالش خواهد آمد» می‌توان معتقد بود؟ آیا می‌توان با تبلیغات، مخاطبان را وفادار ساخت؟ ایا ساختن تصویر ذهنی مثبت در مخاطبان فقط با تبلیغات امکان پذیر است؟ آیا می‌توان با تبلیغات اعتماد و اطمینان مخاطبان را به سوی خود جذب کرد؟ آیا فقط با تبلیغات می‌توان فروش را زیاد کرد؟ و...
در آن سوی مرزها دنیای بازاریابی ثابت شده است که ما به چیزهایی بیش از تبلیغات کنونی نیاز داریم. چیزهایی که فراموش شده اند. چیزهایی که فقط چشمان تیز بین قادر است آنها را مشاهده کند دراین تحقیق سعی شده است تاکتیک ها و تکنیک هایی ارائه شوند که بتوانند برخی شرکت ها را از تکرار و تقلیدهای تبلیغاتی خلاص کنند. همچنین سعی شده که با تکنیک ها و تاکتیک هایی آشنا شویم تا بتوانیم تبلیغات برتر و موثرتری داشته باشیم امیدوارم مورد توجه استاد عزیز جناب آقای عسگری قرارگیرد.
تبلیغات چیست؟
امروزه متخصصان معتقدند تبلیغات عبارت از: «عرضه و ترویج یک پیام، ایده کالا و یا خدمت بصورت غیر شخصی، توسط یک رسانه است»
کیمپال یونگ نیز پروپاگاندا  یاتبلیغات را چنین تعریف می‌نماید: «نقشه، افکار و عقاید و وضعیت رفتاری که موضوع واقعی را برای شنونده یا خواننده به روشنی بیان نمی کند» در تعریفی دیگر دوب (1930) تبلیغات را چنین وصف می‌کند: «اقدامات متوالی و منطقی که فرد یا افراد ذینفع از راه تلقین برای نظارت بر وضعیت روانی گروه هایی از افراد و در نتیجه، نظارت بر اعمال آنان به عمل می‌آورند»
در زمان های قدیم برای تبلیغات از کلمه ی پروپاگاندا استفاده می‌شده اما این کلمه هم اکنون بار منفی دارد. به همین دلیل به جای آن از واژه ی Advertis استفاده می‌شود. در عصر حاضر، بسیاری از جوامع به اهمیت تبلیغات و ضرورت آن پی‌برده اند. مساله تبلیغات در آلمان از چنان اهمیتی برخوردار شده که یکی از مهمترین اعضای دولت «وزیر تبلیغات و اطلاعات» است در آمریکا معمولا تبلیغات را از تربیت تفکیک می‌کنند به این علت که موضوع تربیت ، حقیقت است حال آن که در تبلیغات، حقیقت با عدم حقیقت تفاوتی ندارد. دراین خصوص دوب (1930) معتقد است: ماهیت تربیت، موضوعی عینی است که با حقایق علمی مرتبط است و در هر عصر رواج دارد در صورتی که تبلیغات عبارت است از اقدامی عمدی یا غیر عمدی برای تغییر و تفتیش عقاید مردم، که اگر چنین باشد تبلیغات را در صورتی می‌توان محکوم و مذموم شمرد که از لحاظ اجتماعی زیان بخش باشد به عبارت دیگر، پدیده ی تبلیغات به خودی خود، نه خوب است و نه بد، خوبی و بدی آن به نوع استفاده از آن وابسته است تبلیغ در سالم ترین ، طبیعی ترین و اصولی ترین شکل آن، نوعی فعالیت آموزشی است که به منظور انتقال دانش و آگاهی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نشر ارزش ها و سجایای اخلاقی انجام می‌پذیرد.
به لحاظ روان شناسی باید گفت واژه ی تبلیغ واژه ای است عربی، از ریشه ی ابلاغ به معنی «رساندن» و مبلّغ نیز به معنی «رساننده» است.
بنابراین اگر تبلیغ را رساندن پیام به پیام گیرنده بدانیم، مبلّغ کسی است که به سراغ جامعه ی پیام گیرندگان می‌رود و برای رساندن پیام خود به آنان، هرگونه دشواری را تحمل می‌کند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تبلیغات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد