هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش

اختصاصی از هایدی مقاله توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقدمه

اهمیت مقوله دانش در دهه¬های اخیر رشد روزافزونی داشته است که این امر ناشی از تمرکز بر دانش به عنوان یکی از منابع استراتژیک سازمان می¬باشد. امروزه سازمان¬ها یکی از راه¬های تمایز خود از سازمان¬های دیگر را در افزایش میزان دانش بنیانی سازمانی خود جستجو می¬کنند تا بتوانند از طریق آن به سطوح بالاتری از کارایی و نوآوری دست یابند. توانایی سازمان¬ها در یکپارچه سازی و هماهنگ نمودن دانش به عنوان یکی از راه¬های دستیابی و حفظ مزیت¬های رقابتی تلقی می¬گردد. (والترس 2006)به جهت افزایش اهمیت دانش در سازمان¬ها، مقوله مدیریت دانش به عنوان یک مبحث مهم وارد سازمان¬های امروزی گردیده است. مدیریت دانش، فرآیندی است که به واسطه آن سازمان¬ها در زمینه یادگیری (درونی کردن دانش)، کدگذاری دانش (بیرونی کردن دانش)، توزیع و انتقال دانش، مهارت¬هایی را کسب می¬کنند (ابطحی و صلواتی 1385). اهمیت مدیریت در سازمان¬ها لزوم به کارگیری استراتژی¬هایی را در این زمینه ضروری نموده است. مکاتب مختلفی از استراتژی¬های مدیریت دانش در سازمان¬ها وجود دارد که هر کدام از جنبه¬های مختلف به بیان استراتژی¬های مدیریت دانش پرداخته¬اند. ساختار سازمانی در این بین به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت استراتژی¬های مدیریت دانش قلمداد می¬گردد به همین جهت در این مقاله سعی گردیده است تا ضمن بیان ساختارهای سازمان های دانش محور به بیان دو ساختار جدید مرتبط با استراتژی صریح سازی و شخصی سازی در مدیریت دانش پرداخته شود. در ابتدای مقاله به بیان ویژگی¬های دانش، مدیریت دانش و بیان استراتژی¬های مدیریت دانش پرداخت شده است. همچنین به بیان ساختارهای سازمان های دانش محور پرداخته شده و یکی از ساختارهای سازمانی بررسی شده به عنوان ساختار سازمانی پایه در مقاله مورد تاکید قرار داده شده است. در بخش بعدی مقاله به بیان متدولوژی تحقیق و تحلیل¬های آماری پرداخته شده است. در این مقاله سعی شده است با در نظر گرفتن ساختار منتخب، اصلاحات لازم در جهت همگونی هر چه بیشتر ساختار منتخب با استراتژی¬های برگزیده صورت گیرد. هر کدام از استراتژی¬های مدیریت دانش نیازمند ساختار سازمانی متناسب با خود می¬باشند.

تعریف دانش

ویژگی ها و پیچیدگی های نهفته در دانش موجب شده است تا نسبت به آن تعاریف مختلفی بیان گردد. یکی از عوامل پیچیدگی دانش ناشی از ماهیت مبهم و غیرملموس آن می¬باشد. داونپورت و پروساک از اندیشمندان مشهور حوزه دانش، دانش را ترکیبی منعطف و قابل تبدیل از تجارب، ارزش¬ها ، اطلاعات معنی دار و بینش¬های متخصصان که چارچوبی را برای ارزیابی و انسجام اطلاعات و تجارب جدید ارائه می¬دهد، می¬داند . همچنین نوناکا و تاکوچی ایجاد دانش را ناشی از ترکیب اطلاعات دریافتی و مفهوم سازی افراد می¬دانند . این استدلال نمایانگر آن است که دانش می¬تواند تنها در زمینه انسانی و عقاید و تجربیات آنها یافت شود. در بین تعاریف گوناگونی که در زمینه مدیریت دانش بیان گشته است عامل انسانی به عنوان عاملی مشترک قابل مشاهده می¬باشد و این امر به وضوح بیانگر لزوم توجه و دقت هرچه بیشتر در بکارگیری دانش در سازمان¬ها می¬باشد. از رویکردهای دیگر می¬توان به رویکرد کلارک و رولو که دانش را با تقسیم به آشکار و نهفته در سطحی بالاتر از داده و اطلاعات و در سطح پایین¬تری از بینش و خرد قرار می¬دهند، اشاره نمود

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات 17


دانلود با لینک مستقیم


مقاله توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد