هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله تدوین شاخص های عملکرد زنجیرة تأمین با الگو برداری از مدل اروپایی مدیریت کیفیت (مورد مطالعه

اختصاصی از هایدی مقاله تدوین شاخص های عملکرد زنجیرة تأمین با الگو برداری از مدل اروپایی مدیریت کیفیت (مورد مطالعه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

طی سالیان اخیر، مدیریت و به تبع آن سنجش عملکرد زنجیرة تأمین، توجه جمع کثیری از مدیران و محققین را در حوزة مدیریت تولید و عملیات به خود معطوف داشته است. هدف از انجام این پژوهش، ارائة شاخصهای تعالی زنجیره تأمین بر اساس مفاهیم مدیریت کیفیت جامع و مدل اروپایی مدیریت کیفیت(EFQM) است. از این رو این معیار ها به وسیلة مطالعة تطبیقی معیار های نه گانة مدل اروپایی کیفیت مدیریت کیفیت با عوامل دخیل در عملکرد زنجیره تأمین توسعه داده شده و مدل استخراج شده با رویکرد پرسشنامه ای ارزیابی گردیده است. روایی، پایایی و اوزان معیار ها نیز از طریق روش های پیشرفته ریاضی -آماری مورد ارزیابی قرار گرفته است. یافته ها نشان از فاصله معنادار بین وضع موجود و مطلوب در برخی از ابعاد نه گانه مدل تعالی عملکرد زنجیره تأمین دارد. از آنجایی که این مدل تنها بر روی زنجیره تأمین داخلی یک شرکت آزمون گردیده، در تعمیم نتایج آن به زنجیره تأمین سایر سازمان ها می باید احتیاط کرد . به دیگر سخن به واسطه ماهیت روش مطالعه موردی، اعتبار برونی نتایج تحقیق مورد تردید است.

مقدمه

نگاه به کسب و کار، امروز بر پایة کسب و کار شبکه ای استوار است . سازمان تولید در این رویکرد بر شبکه ای از همکاران، ساختار محصول بسته ای از محصولات و خدمات سازگار، مکانیزم کنترل غیر مستقیم(مذاکره، پاداش دهی) و روش های متعدد و متفاوتی جهت رقابت درشاید منشاء و ریشه اصلی این اقتصاد شبکه ای برقرار است (Jafarnezhad & Heidari, 2004). رفتار و تفکر در نظریاتی چون اصل مزیت مطلق آدام اسمیت و مزیت نسبی ریکاردو در استفاده از شایستگیهای کلیدی سایر دول و سازمان ها در کسب سود و کارایی بالاتر باشد (Haghighi, 2006).یکی از الگو های نوین اقتصاد شبکه ای ، مدیریت زنجیرة تأمین است که به عنوان مجموعه ای از روش ها در جهت مدیریت و هماهنگی تمامی زنجیره، از مدیریت تأمین کننده تأمین کنندگان تا مشتری مشتریان تداوم می یابد (Gowen & William, 2003). مدیریت زنجیره تأمین نیز همچون هر نظام و رهیافت مدیریتی به نظام سنجش عملکردی درجهت شناسایی موفقیت، تعیین میزان تحقق نیاز های مشتریان، کمک به سازمان در درک فرایند ها، کشف دانسته هایی که پیش از این سازمان ها بدان واقف نبوده اند و در نهایت تحقق بهبود های, برنامه ریزی نیاز دارد (Morgan, 2007). سنجش عملکرد تأثیر بسزایی در بقاء و رشد سازمان ها داشته است؛ به طوری که طی دو دهة اخیر توجه بسیاری از محققین و سازمان ها را به خود معطوف ساخته است. در دهه پایانی قرن بیستم شاهد این امر بوده ایم که هر دو هفته یک کتاب در زمینه سنجش عملکرد و ظرف دو سال 31615 مقاله در این زمینه به چاپ رسیده است (Folan & Browne, 2005)

این مقاله با فرمت ورد   قابل ویرایش

تعداد صفحات  13


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تدوین شاخص های عملکرد زنجیرة تأمین با الگو برداری از مدل اروپایی مدیریت کیفیت (مورد مطالعه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد