هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق خرپاهای دوبعدی

اختصاصی از هایدی تحقیق خرپاهای دوبعدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق خرپاهای دوبعدی


تحقیق خرپاهای دوبعدی

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:13

چکیده:

استاتیک
در این پروژه تعادل یک جسم طب منفرد . ویا تعدادی از اعضای بهم پیوسته که در به عنوان یک جسم طب در نظر گرفته می شود . مورد برسی قرار گرفت . در این گونه مسعله ها ابتدا تر سیمه آزاد جسم طب ویا مجموعه به عنوان یک واحد کشیدشده و در ان کلیه نیروهای خارجی وارد بر جسم نشان داده می شد و سپس معادلات تعادل گشتاور و نیروهای بکار گرفته می شد . اما در این قسمت توجه معطوف نیروهایی است که به اصطلاح داخل خوانده می شود یعنی نیروهای کششی واکنش بین اعضای به هم متصل شده سازه. اولاَ یک سازه مهندسی به هر مجموعه ای از اعضا اطلاق می شود که برای تحمل و انتقال مطمئن نیروهای وارده به کار گرفته می شود . در تحلیل نیروهای یک مجموعه سازه لازم می شود که اعضای آن از یکدیگر منفصل می شود . شده و ترسیمه آزاد آنها بطور منفرددو یا مجموعه های کوچکتر به منظور محاسبه نیرو های داخلی دستگاه کشیده شود. در این مرحله از تحلیل می بایستی به قانون سوم نیوتون که به موجب آن هر عملی همراه با عکس العملی مساوی و مختلف الجهت می باشد توجه خاص شود .
مجموعه مفصلی (خر پاهای) دو بعدی :
 هر قاب بندی متشکل از اعضایی است که در انتهایشان به یکدیگر متصل شده و تشکیل یک مجموعه طب می دهند و در صو رتی که اتصالات طب نباشند . دستگاه مجموعه مفصلی خوانده می شود . پل ها خر پاره ها پوشش سقف دکل جرثقیل ها و سازه های نظیر نمونه های رایج تر مجموعه های مفصلی می باشند . در این مجموعه هاعموما“ از تیر آهن ، ناودانی ، نبشی ، میلکرد ویا میله های چهار سو و انواع نیمرخ های دیگرفلزی ساخته می شود . اعضای دستگاه های در دو انتهای خود توسط جوش ، پرچ ، پیچ و مهره بزگ یا خا مغزی به یک دی گر متصل می شوند . اگر اعضای مجموعه عملا“در یک صفحه واقع باشند، دستگاه مجموعه مفصل دو بعدی خوانده می شود . مجموعه های مفصل دو بعدی نظیر نمونه هایی که در پله سازی به کار می رود . معمولا“ به صورت یک زوج طرح می شوند . و هر یک از آنهادر یک طرف عبور گاه پل نصب می شود . این مجموعه توسط نیرو هایی عمود بر امتداد محورعبور گاه به یکدیگر محکم می شوند . سازه کف پل که عبور کار را تشکیل می دهد . نیروهای واردهد ناشی از عبور خودرو به مجموعه های مفصل مزبور در طرفین عبور گاه منتقل می کند. چند نمونه معمول تر مجموعه های مفصلی که آنهارا می توان به عنوان دستگاه های مفصلی دو بعدی تحلیل می کرد در شکل یک نشان داده شده است .
زیر مجموعه بنیادی این دستگاهها مفصلی که خر پارههامسطح خوانده می شود مثلث است . سه میله که توسط مفصلی در انهایشان به یکدیگر متصل شده باشند. نظیر شکل a 2 تشکیل قاب طب می دهد . به عبارت دی گر قاب تشکیل شده از چهار رو یا تعداد بیشتری عضو که پشت سر هم مفصل شده باشند تشکیل یک یا چند ضلعی می دهند که قاب طب نمی باشد و به ان مکانیسم می گویند . قاب غیر طب یا مکا نیسم شکل b 2 را از طریق اضافه کردن یک عضو قطری که a را به d یا b و c متصل می توان پایدار و صلب کرد . از این طریق دو قاب مثلثی تشکیل می شود . حال این سازه ها را می توان به عنوان یک زیر مجموعه از طریق اضافه کردن دو عضو یکدیگر مثل  DF, AF,ویا CD , DE   مطابق شکل C 2 بسط داد. چون دو عضو اضافه شده به یک زیر مجموعه صلب متصل شده اند ، تشکیل یک دستگاه سازه بسط یافته طب می دهند به عبارت دیگر اگر و یا تعدادبیشتری عضو به یکدیگر مفصل شده و تشکیل یک مجموعه چند ضلعی بدهند . این مجموعه الزاما“  یک قاب طب نمی باشند در اینجا واژه طب بدان معنا است که مجموعه سازه تخت اثر بار فرو نمی ریزد ، و تغییر شکل های آن نسبت به ابعاد مجموعه ، در اثر کردنش داخلی اعضای آن قابل اغماض می باشد. سازه هایی را که از مجموعه بنیادی مثلثی تشکیل شده اند مجموعه های مفصلی و یا خر پاره های ساده می خوانند . اگر تعداد اعضای یک خر پاره بیشتر از آن باشد که برای جلو گیری از فرو ریختن ان لازم است ،خر پارعه از نظر ایستایی نامعین می باشند. یک خر پای نا معین از نظر ایستایی را نمی توان صرفا“ با ستفاده از معادلات تعادل تحلیل نمود .اعضای اضافی یاتکیه گاههااضافی که برای حفظ موقعیت تعادل خر پا لا زم نیستند .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق خرپاهای دوبعدی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد