هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق بررسی میزان اشتغال مدیران به وظایف اداری ، آموزشی ، خدماتی ، پرورشی مدارس در دورة ابتدایی از دیدگاه مدیران شهرستان دزفول

اختصاصی از هایدی تحقیق بررسی میزان اشتغال مدیران به وظایف اداری ، آموزشی ، خدماتی ، پرورشی مدارس در دورة ابتدایی از دیدگاه مدیران شهرستان دزفول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق بررسی میزان اشتغال مدیران به وظایف اداری ، آموزشی ، خدماتی ، پرورشی مدارس در دورة ابتدایی از دیدگاه مدیران شهرستان دزفول


تحقیق بررسی میزان اشتغال مدیران به وظایف  اداری ، آموزشی ، خدماتی ، پرورشی مدارس  در دورة ابتدایی از دیدگاه مدیران شهرستان دزفول

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:57

فهرست مطالب:
عنوان                                                                                صفحه
تشکر و قدردانی   ...........................................................................................
چکیده        .....................................................................................................1

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه    ..................................................................................................................................... 2
بیان مسئله  ............................................................................................................................... 5
اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................................................................ 7
اهداف کلی تحقیق ....................................................................................................................... 9
فرضیه‌های تحقیق .................................................................................................................... 11
تعاریف عملیاتی واژه‌ها ............................................................................................................. 12

فصل دوم: تاریخچه و پیشینه تحقیق

تاریخچه تفکر درباره‌ی مدیریت ............................................................................................. 14
آغاز مطالعه منظم علمی مدیریت ...........................................................................................14
تعاریف مدیریت آموزشی ...........................................................................................................15
پیشینه نظریه تحقیق ............................................................................................................... 16
مروری بر تحقیقات انجام شده در خارج .............................................................................. 20
تحقیقات انجام شده در داخل ................................................................................................ 23

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق ................................................................................................................................33
جامعه آماری ................................................................................................................................33
روش نمونه‌گیری ....................................................................................................................... 34
ابزار جمع‌آوری اطلاعات .......................................................................................................... 34
روش تجزیه و تحلیل آماری ................................................................................................... 35

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه ............................................................................................................................................37
جدول 1-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه یک ......................................................38
نمودار 1-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه یک ......................................................39
جدول 2-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه دوم ..................................................... 40
نمودار 2-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه دوم ..................................................... 40
جدول 3-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه سوم .................................................... 41
نمودار 3-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه سوم .................................................... 42
جدول 4-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه چهارم ................................................. 43
نمودار 4-4 نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه چهارم ................................................. 43
جدول 5-4 نتایج استنباطی در رابطه با فرض یک .............................................................44
جدول 6-4 نتایج استنباطی در رابطه با فرض دوم .............................................................45
جدول 7-4 نتایج استنباطی در رابطه با فرض سوم ...........................................................45
جدول 8-4 نتایج استنباطی در رابطه با فرض چهارم ...................................................... 46


فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

مقدمه ......................................................................................................................................... 48
-    نتیجه‌گیری ...................................................................................................................... 49
-    پیشنهادات ........................................................................................................................... 53
-    محدودیت‌های تحقیق ...................................................................................................... 54
منابع ............................................................................................................................................ 55
ضمائم .......................................................................................................................................... 55



چکیده
       این تحقیق که تحت عنوان بررسی میزان اشتغال مدیران به وظایف آموزشی، پرورشی، خدماتی، اداری در دوره‌ی ابتدائی از دیدگاه مدیران شهرستان دزفول بوده است.
چهار فرضیه زیر را بررسی کرده است.
1.    بین مدیران دوره ابتدائی شهرستان دزفول در مورد میزان توجه به وظایف آموزشی تفاوت وجود دارد.
2.    بین مدیران دوره ابتدائی شهرستان دزفول در مورد میزان توجه به وظایف پرورشی تفاوت وجود دارد.
3.    بین مدیران دوره ابتدائی شهرستان دزفول در مورد میزان توجه به وظایف خدماتی تفاوت وجود دارد.
4.    بین مدیران دوره ابتدائی شهرستان دزفول در مورد میزان توجه به وظایف اداری تفاوت وجود دارد.
روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری در این پژوهش 50/ پنجاه نفر از مدیران دوره‌ی ابتدائی که در سال تحصیلی 85-84 مشغول به خدمت بوده‌اند که نتایج بدست آمده با استفاده از مجذور خی در رابطه با چهار فرضیه به این صورت بوده است که بین مدیران زن و مرد در رابطه با چهار فرضیه معنی‌دار وجود ندارد.
یعنی مدیران زن و مرد در انجام وظایف چهارگانه یکسان عمل می‌نمایند.
ضمناً تحقیق حاضر در پنج فصل تهیه و تنظیم شده است.


 فصل اول

«طرح تحقیق»

مقدمه:
       فرآیند مدیریت از جمله مسائلی است که جوامع بشری از همان آغاز احساس نیاز به فعالیت جمعی با آن سروکار داشته است و طرز تلقی انسان از این پدیده و عناصر مختلف تشکیل‌دهنده آن در طول اعصار و قرون مختلف با توجه به هدف‌های فردی و اجتماعی، ایدئولوژی و جهان‌بینی حاکم بر روابط اجتماعی و اقتصادی، دگرگونی‌های خاصی را به خود پذیرفته است، آنچه مسلم است تدابیر امور و هماهنگی فعالیت‌ها در کوشش جمعی همواره مورد توجه بوده و جوامعی توانسته‌اند در ارتباط با هدف‌های توسعه‌ی اجتماعی اقتصادی موفقیت‌هایی کسب نمایند که از یک مدیریت معقول بهره گرفته باشد.
       اگر سازمان آموزش‌وپرورش و مدیران آن از ماهیت کار خود غافل باشند در رشد و تعالی جامعه و یا افت و عقب‌ماندگی آن سهم مؤثری خواهند داشت. بنابراین می‌توان گفت که مدیران آموزشی، بازوی توانای نظام هر کشور هستند و هیچ نظام آموزشی نمی‌تواند بدون مدیران شایسته، اندیشمند و آگاه به علم و دانش مدیریت رسیدن به اهداف خود کسب کند.
       دانش‌آموزان، معلمان، والدین و گردانندگان سایر مؤسسات و سازمان‌های جامعه که با مدیران سروکار پیدا می‌کنند همه اینها به نحوی از انحاء انتظار دارند که مدیران آموزش‌وپرورش در انجام دادن کار و وظایف آموزشی، اداری، پرورشی، خدماتی از خود صلاحیت و تبهر نشان دهند، و با تحقق بخشیدن به اهداف آموزشی به پیشرفت جامعه کمک نمایند.
       حال اگر مشکلاتی که بردوش مدیران آموزشی فشار می‌آورد از دوش آنها کمتر شود یقیناً مقداری بیشتر از وقت یک مدیر صرف کارهای آموزشی و پرورشی خواهد شد. لذا ما در این تحقیق بر آن شدیم تا میزان اشتغال مدیران به وظایف مختلف اداری، آموزشی، پرورشی، خدماتی مدارس در مقطع ابتدایی شهرستان دزفول را مورد بررسی قرار دهیم امید است که با این پژوهش گامی روشن در جهت پیشبرد اهداف آموزشی برداشته باشیم                                                             

بیان مسئله:
مدیریت آموزشی و پرورشی از نقطه‌نظرهای گوناگون علمی و عملی مورد توجه است. در مدیریت به روش نیاز است که بتوان به وسیله آن کارکردهای آموزشی یک مدیر آموزشی را هدایت کرد، وسایل و امکاناتی را در اختیار مدیران قرار داد تا بتوانند با کمترین مسائل و مشکلات‌اداری و خدماتی به امور آموزشی‌وپرورشی بپردازند.
       پویایی و تحول آموزشی و پرورشی منوط به برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، سازماندهی و ساختاردهی دقیق در جامعه است. چگونه می‌توان بدون داشتن برنامه‌ریزان و مدیران آگاه و توانمند به توسعه مطلوب دست یافت، در چند دهه اخیر نقش و اهمیت مدیریت به مفهوم آن و در بر‌گیرنده‌ی آن، چنان آشکار شده ا‌ست که بسیاری از صاحب‌نظران قرن بیستم را عهد مدیریت نامیده‌اند.
       در بین عوامل مختلف سازمان‌های اجتماعی یعنی منابع و مواد تکنولوژی، ساختار و فعالیت‌های مدیریت جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر تمام منابع و امکانات و حتی انسان‌های صاحب تخصص وجود داشته باشند ولی فردی که بتواند با بینش عمیق و احاطه بر فرهنگ و نیازهای انسانی، اصول، نظریه‌ها، الگوها و سبک‌های مدیریت اعمال کند، نباشد به اهداف‌ عالی خود نخواهیم رسید.
       مدیریت آموزشی و پرورشی در مقایسه با سایر مدیریت‌ها از ویژگی و حساسیت خاصی برخوردار است زیرا مدیریت آموزشی با اصلاح و با فساد نسل‌ها و جامعه سروکار دارد. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دانا، آگاه و توانمند باشند آن جامعه به سوی اصلاح و سعادت خواهد رفت.
       مدیران مدارس نقش‌های پیچیده‌ای در اداره مؤثر امور مدارس ایفا می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که مدیران مدارس از آنچه شرح وظایف برای آنان تعیین کرده‌است، مسئولیت‌های گسترده‌تری به عهده دارند.
       مدیران آموزشگاه‌ها غالباً گرفتار مسائل جزئی اداری هستند و فرست پرداخت به امور آموزش‌وپرورش و جوانب حساس و پیچیده‌ی آن را ندارند. سالیان بسیار است که وظایف مدیر مدرسه به انجام دادن امور اداری و اجرایی محدود شده است. معمولاً تعریف مدیریت مدرسه، بر پایه وظایف آن صورت می‌گیرد چندین دهه است که وظایف مدیر مدرسه تغییر نکرده است اجرای مقررات و دستورهای وزارتی، امور اداری و دفتری تهیه آمارها، ثبت و ضبط نمره‌ها، مواظبت از مدرسه، زدن زنگ، تدارک تجهیزات و تسهیلات فیزیکی و ....
       با عنایت به مطالب فوق اهمیت توجه به مدیریت و وظایف و کارکردهای مدیران آموزشی بیشتر می‌شود لذا در این تحقیق بر آن شدیم تا میزان اشتغال مدیران را در وظایف مختلف اداری، آموزشی، پرورشی، خدماتی را مورد بررسی قرار دهیم تا خدمتی هرچند ناچیز در این رابطه داشته باشیم.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق بررسی میزان اشتغال مدیران به وظایف اداری ، آموزشی ، خدماتی ، پرورشی مدارس در دورة ابتدایی از دیدگاه مدیران شهرستان دزفول
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد