هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

اختصاصی از هایدی پایان نامه مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران


پایان نامه مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:312

چکیده

امروزه در بخش خدمات عمومی، توجه به کیفیت محصولات و خدمات به­عنوان یک مطالبه عمومی از حاکمیت تلقی می­گردد. سازمان­های عمومی تلاش زیادی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر [1]TQM جهت بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان دارند. پلیس نیز یک سازمان حاکمیتی عمومی است که مأموریت­ اصلی آن در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی، اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و امور توزین و حفظ حریم راه­های کشور است. در افق چشم‌انداز سند 1404 پلیس ایران باید؛ پلیسی برتر، الگوساز و الهام‌­بخش در منطقه باشد. در راستای چشم­انداز، پلیس راهنمایی و رانندگی در سنوات اخیر در ارائه خدمات به شهروندان از بُعد سخت­افزاری، نرم­افزاری، تلاش زیادی نموده و موفقیت­هایی نیز داشته است. ولی خدمات ارائه­شده از بُعد کیفیت در چه سطحی و بر چه معیاری استوار است جای بررسی دارد، زیرا هنوز مشکلات زیادی در بخش ارائه خدمات و بُعد کیفیت خدمات وجود دارد. مسئله اساسی آن است که اصولا ًابعاد کیفیت خدمات کدامند؟ ابعاد و مؤلفه­های کیفیت خدمات راهور کدامند؟ چه مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مناسب است؟

     روش پژوهش حاضر ماهیتاً پیمایشی- اکتشافی (غیرآزمایشی) و از لحاظ هدف کاربردی می­باشد. این پژوهش با هدف ارائه مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهور انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسش­نامه استفاده گردید. در این تحقیق به ترتیب ابعاد مدل کیفیت خدمات راهور، با الهام از مدل­های سنجش کیفیت خدمات Servqual، EFQM، E-SQ، ZRM، و... به ­شیوه تحلیل کیفی با نظر خبرگان مشخص شد. در گام بعدی؛ با استفاده از تحلیل کمی، ابعاد مدل حاصله را با روش تحلیل عاملی تأییدی آزمون گردید. ابعاد و مؤلفه که ضریب بار عاملی آن بزرگ­تر از 5/0 بود تأیید شد و جز مدل کیفیت خدمات راهور قرار گرفت.

     جامعه آماری شامل کارکنان راهنمایی و رانندگی ستاد ناجا و تهران بزرگ می­باشند. حجم نمونه برابر فرمول کوکران 200نفر به شیوه تصادفی انتخاب گردیدند. یافته­های تحقیق نشان می­دهد که مدل مناسب کیفیت خدمات راهور دارای 13بعُد شامل: ظاهر فیزیکی، کیفیت خدمات الکترونیک، مشروعیت و مقبولیت، حفظ ارزش‌های اسلامی، سازگاری فرهنگی، قابل اعتماد بودن، اطمینان دادن، کیفیت رفتاری، پاسخ­گویی به شهروندان، پاسخ­گویی قانونی، موقعیت، الزامات عملکردی، فن­آوری اثربخش، و 65 مؤلفه می­باشد.

 

فهرست مطالب

فصل اول: طرح و کلیات تحقیق .................................................................................................................................................

1

1-1 مقدمه .......................................................................................................................................................................................

2

2-1 بیان مسأله ...............................................................................................................................................................................

3

3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق .....................................................................................................................................................

4

4-1 پرسش­های تحقیق ................................................................................................................................................................

5

5-1 معرفی مدل مفهومی تحقیق ...............................................................................................................................................

6

6-1 تعاریف نظری و عملیاتی ......................................................................................................................................................

7

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین ......................................................................................

13

1-2 مبانی نظری تحقیق ..............................................................................................................................................................

14

   1-1-2   تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان­ها   ..................................................................................................................

14

   2-1-2   تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن ...........................................................................................................

19

   3-1-2   مدل­های مدیریت کیفیت در کل .............................................................................................................................

28

   4-1-2   تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .............................................................................................................

43

   5-1-2   نمونه­ای از مدل­های مدیریت کیفیت در خدمات ..................................................................................................

49

           1-5-1-2 مقیاس SYSTRA-SQ ..............................................................................................................................

52

           2-5-1-2 مدل کیفیت خدمات پاراسورامن ................................................................................................................

53

           3-5-1-2 مدل لهتینن و لهتینن .................................................................................................................................

57

           4-5-1-2 مدل گاروین ....................................................................................................................................................

58

           5-5-1-2 مدل گرونروز ..................................................................................................................................................

58

           6-5-1-2 مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور ..................................................................................................

59

           7-5-1-2 مدل­های ZRM .............................................................................................................................................

60

           8-5-1-2 مدل­های پاسخ­گویی در خدمات .................................................................................................................

75

           9-5-1-2 مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ ...................................................................................................

84

         10-5-1-2 مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .................................................................

88

   6-1-2   مدل کیفیت در پلیس ..................................................................................................................................................

88

   7-1-2   معیارهای انجمن بین­المللی رؤسای پلیس  IACP.................................................................................................

90

   8-1-2   کیفیت در پلیس ایران ..................................................................................................................................................

91

2-2 پژوهش­های انجام­شده .............................................................................................................................................................

103

   1-2-2   پژوهش­های انجام­شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .......................................................................

103

   2-2-2   تحقیقات خارجی انجام­شده .........................................................................................................................................

108

3-2 دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور ...................................................................................................................

118

   1-3-2   دلایل استفاده از مدل EFQM در مدل مفهومی کیفیت راهور .........................................................................

119

   2-3-2   دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .........................................................................

119

   3-3-2   دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور ............................................................................

120

   4-3-2   جمع­بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .................................................................................................

 

121

فصل سوم: روش ­اجرای تحقیق ................................................................................................................................................

130

1-3   روش اجرای پژوهش ................................................................................................................................................................

131

2-3 پرسش­های تحقیق ...................................................................................................................................................................

137

3-3 هدف­های تحقیق ......................................................................................................................................................................

138

4-3 نقشه راه تحقیق ........................................................................................................................................................................

138

5-3 جامعه آماری و نمونه آماری ...................................................................................................................................................

139

6-3 روش­ تجزیه و تحلیل داده­ها و اطلاعات ...............................................................................................................................

139

   1-6-3   شیوة تجزیه و تحلیل کیفی ........................................................................................................................................

140

   2-6-3   شیوة تجزیه و تحلیل کمی .........................................................................................................................................

140

7-3 روش­ گردآوری داده­ها و ابزارهای اندازه­گیری پ‍ژوهش .....................................................................................................

141

8-3   روش تحلیل آماری داده­های پرسش­نامه ...........................................................................................................................

142

9-3 ابزار اندازه­گیری متغیرها و روایی و پایایی آنها .................................................................................................................

151

10-3 اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری ....................................................................................................................................

153

11-3 معرفی ساختار و تشکیلات جامعه مورد تحقیق (پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) ..................................................

158

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته­های تحقیق   ....................................................................................................

161

مقدمه .....................................................................................................................................................................................................

162

1-4 توصیف جمعیت شناسی پاسخ­گویان ..................................................................................................................................

162

   1-1-4   توزیع جنسی پاسخ­گویان .............................................................................................................................................

162

   2-1-4   توزیع سنی جامعه نمونه ..............................................................................................................................................

163

   3-1-4   توصیف درجه و رتبه پاسخ­گویان ...............................................................................................................................

164

   4-1-4   توصیف سطح تحصیلات پاسخ­گویان نمونه جامعه آماری ....................................................................................

166

   5-1-4 سابقه   خدمت پاسخ­گویان ..........................................................................................................................................

166

2-4 توصیف آماری داده­ها ..............................................................................................................................................................

167

3-4 آزمون نرمال بودن مانده­ها ....................................................................................................................................................

178

4-4 پاسخ به پرسش­های تحقیق ..................................................................................................................................................

179

5-4 پرسش فرعی یکم: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدام­اند؟ .......................................................

180

6-4 پرسش فرعی دوم: مؤلفه­ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟ ..................................................................................

181

7-4   سؤال اصلی: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟ ....................................................

185

8-4 بررسی دیاگرام‌های تحقیق و نتایج تحلیل مسیر ...............................................................................................................

188

9-4   مدل نهایی ................................................................................................................................................................................

188

10-4 یافته­های حاصل از مصاحبه با مدیران ارشد راهور .........................................................................................................

191

فصل پنجم: نتیجه­گیری ..............................................................................................................................................................

204

مقدمه   ....................................................................................................................................................................................................

205

1-5 نتایج حاصل از توصیف جمعیت­شناسی پاسخ­گویان   .....................................................................................................

205

2-5 نتایج سؤالات تحقیق   ............................................................................................................................................................

206

   1-2-5 سؤال اول: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدامند؟ ............................................................

206

   2-2-5 سؤال دوم: مؤلفه­ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟   .......................................................................................

228

   3-2-5 سؤال سوم: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟ .............................................

233

3-5 یافته­ها جانبی ...........................................................................................................................................................................

236

4-5 دانش­افزایی سهم علمی پژوهش ...........................................................................................................................................    

236

5-5 محدودیت­های پژوهش ...........................................................................................................................................................

237

6-5   پیشنهادها ..................................................................................................................................................................................

237

فهرست منابع و مآخذ .......................................................................................................................................................................

241

پیوست­ها ...............................................................................................................................................................................................

247


[1] . Total quality managment


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد