هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درمورد آشنایی با اجزا سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده

اختصاصی از هایدی مقاله درمورد آشنایی با اجزا سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درمورد آشنایی با اجزا سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده


مقاله درمورد آشنایی با اجزا سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:

 25

فهرست مطالب:


فهرست مطالب

بخش اول
آشنایی با مکان کارآموزی
بخش دوم
آشنایی با انواع آنتنهای مخابراتی ............................................... 10
تست گیرندهها و آنتنهای مخابراتی ..................................... ........ 47
بخش سوم
آموخته ها
نتایج وپیشنهادات
پیوست

سیستم ارتینگ....................................................................... 85
حفاظت در برابر برق گرفتگی.....................................................92
اصول سیستم‌های ارتباطات ماهواره ای...................................... 103
آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه
شرکت صنایع الکترونیک زعیم ، از سال 1351 در حوزه فعالیتهای الکترونیکی و مخابراتی آغاز به کار نموده است و تاکنون با پشت سر نهادن فراز و نشیبهای بی شماری توانسته است جایگاه خود را در ردیف برجسته ترین شرکتهای ایرانی به ثبت برساند ، تعهد توام با تخصص پرسنل و مدیران این شرکت باعث رشد روز افزان و ارتقاء سطح علمی و اعتبار آن شده تا جائیکه اکنون این شرکت در زمره یکی از بلند پایه ترین و مجهزترین شرکتها در زمینه فعالیتهای الکترونیکی و مخابراتی در کشور قرار گرفته است. دیدگاه کلان این شرکت در زمینه تولید محصولات بر پایه تحقیق و پژوهش ، باعث ایجاد تلاش و جدیتی مضاعف در محققان برای دستیابی به روشها و الگوریتمهای جدید و بهینه جهت پیشبرد پروژه های ملی گردیده است از مهمترین آثار و برکات این رویکرد علاوه بر تقویت اعتماد به نفس متخصصان داخلی ، می تواند به بومی شدن دانش و فناوری در کشور اشاره نمود.
«معرفی بخش ارتباطات»
این بخش فعالیت خود را از سال 1379 و با همکاری شرکت تکنولوژی هواوی
( Huawei Technologies co.,Ltd از کشور چین آغاز نموده و این همکاری به صورت مستمر و نزدیک تا کنون ادامه داشته است تا جایی که شرکت زعیم به شریک استراتژیک شرکت هواوی در زمینه عرضه سیستمهای انتقال و دسترسی نوری تبدیل شده است .انجام بیش از 46 پروژه بزرگ مخابراتی موفق برای شرکت های معظم مخابراتی در رزومه کاری این بخش ثبت شده است. لازم به ذکر است اجرای بزرگترین شبکه انتقال نوری در تاریخ کشور و با استفاده از فناوری ، برای شرکت ارتباطات زیر ساخت که قادر به ارائه انواع سرویس های صوت ، دیتا و ویدئو به صورت همزمان و با قابلیت تعریف می باشد نیز از دیگر فعالیتهای مهم شرکت زعیم برای معرفی فناوری های جدید مخابراتی در ایران می باشد.

«بخش رادیویی»
با سابقه بیش از 30 سال و به کارگیری پرسنل مجرب ، با سابقه ترین بخش شرکت زعیم به شمار می رود این بخش با همکاری شرکتهای معتبر بی نظیر : تلترونیک ( اسپانیا ) Tait ( نیوزلند ) ، EADS ( فرانسه ) ، SM( ایتالیا ) و ... و با بهره گیری از تیم های تخصصی و حرفه ای خود ، محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان در زمینه ارتباطات رادیویی حرفه ای ( PMR ) ، لینک های رادیویی ، شبکه های VSAT و سیستمهای SCADA را فراهم می نماید./

 

«معرفی کارخانه» 
کارخانه صنایع الکترونیک زعیم با کادر فنی مجرب ، متشکل از کارشناسان فنی و مهندسی ، تکنسینهای با تجربه ، استادکاران و صنعت گران در دو بخش اصلی مکاترونیک و الکترونیک در زمینه های طراحی و ساخت تجهیزات مخابراتی و تولید بردهای الکترونیک فعالیت دارد ، همچنین این کارخانه با نظارت دقیق کارشناسان واحد طراحی و مهندسی خود به روش از توانمندیهای ابزاری وقتی خارج از مجموعه ، جهت نیل به اهداف تولید و صرفه جویی در زمان بهره می گیرد.

«معرفی بخش طرح و مهندسی»
 بخش طرح و مهندسی با بهره گیری از تجارب مهندسی و اجرای موجود در شرکت به منظور گسترش دامنه فعالیت ها در زمینه شبکه های مخابراتی و انتقال داده ها ، ساختاری منظم و منسجم برای به انجام رساندن پروژه های بزرگ و ملی ایجاد نموده است.
«معرفی بخش تحقیقات»
در جوامع امروزی دستیابی به تکنیک های علمی و صنعتی متشکل از نرم افزار و سخت افزارهای کاربردی در زمینه های علوم زمینی، فضایی، نظامی و ... امری اجتناب ناپذیر می باشد و هر روز این علوم از یکدیگر سبقت می گیرند و این رقابت در کشورهای مترقی بیشتر به چشم می خورد و کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه نیز از این رقابت دور نمانده و گاها” گوی سبقت را در هر یک از زمینه های انفورماتیک سخت و نرم از دیگر رقبا ربوده اند و کشور عزیزمان ایران در این میان جای خاص و ویژه ای در جهان دارد که از چشم هیچ اهل علمی دور نمی باشد.
بخش تحقیقات شرکت صنایع الکترونیک زعیم به پشتوانه طرح های ملی و دفاعی مطرح شده و با تکیه بر نیروهای متخصص و کارآمد توانسته است نقش چشمگیری در ارائه خدمات فنی و مهندسی بر عهده داشته باشد.

 

 

آشنایی با انواع آنتنهای مخابراتی

 

 


آنتن، بخشی از هر سامانه فرستنده یا گیرنده الکترونیکی است. آنتن عبارت است از بخشی از یک سامانه رادیویی که یک سیگنال رادیویی را قادر به ارسال به محیط اطراف یا دریافت از محیط می‌کند. به‌عبارت دیگر، آنتن را می‌توان رابط بین سامانه الکترونیکی و فضای بیرون دانست. یک آنتن فرستنده، جریان‌های الکتریکی را به سطوح لایه‌ای رسانا القا می‌کند که در نتیجه امواج الکترومغناطیسی تولید شده و در فضا پخش می‌شوند. همین امواج الکترومغناطیسی بر روی سطوح مشخصی از آنتن‌های گیرنده، جریان‌های الکتریکی را القا می‌کنند.
آنتن جزء لاینفک سامانه کلیه ماهواره‌های فعال، کاوشگرها، فضاپیماها و ایستگاه‌های زمینی ارسال و دریافت داده و کنترل فضایی است.
آنتن‌های فضایی را می‌توان به جهات گوناگون دسته‌بندی کرد. یکی از عمومی‌ترین دسته‌بندی‌ها در این حوزه، تقسیم آنتن‌ها به دو دسته فضایی (آنتن‌های مستقر در فضا) و زمینی (آنتن‌های مستقر در ایستگاه‌های زمینی) است. باید توجه داشت آنتن یک گیرنده جیبی جی‌پی‌اس هم می‌تواند یک آنتن زمینی باشد. آنتن‌های بشقابی تلویزیون‌های ماهواره‌ای هم نوعی آنتن زمینی هستند. آنتن‌های بشقابی عظیم چندین متری نیز که با فضا در ارتباطند، از همین رده به حساب می‌آیند. هر دو دسته آنتن‌های زمینی و فضایی از اصول و مبانی یکسانی برخوردار هستند. تنها تفاوت اساسی آنها در نوع سازه و شرایط محیطی متفاوت‌شان است. آنتن‌هایی که در محیط فضا به‌کار گرفته می‌شوند، باید به لحاظ سازه‌ای تحمل شرایط فضا (اختلاف دما، برخورد انواع ذرات، بارهای دینامیکی و ...) را داشته باشند. همچنین آنتن‌های فضایی حتماً باید به صورت تاشو و حتی‌الامکان با کمترین وزن و حجم ممکن طراحی شوند تا مشکلات مربوط به پرتاب و هزینه، در آنها به حداقل برسد. عوامل مربوط به طراحی آنتن معمولاً بیشترین تاثیر را بر روی جرم ماهواره و در نتیجه، هزینه پرتاب دارند


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درمورد آشنایی با اجزا سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد