هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر (1)

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر (1) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر (1)


تحقیق در مورد کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر (1)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه22

 

فهرست مطالب

 

 

عنوان                                                     صفحه

مقدمه.. 7

خصوصیات گیاه شناسی :.. 8

خاصیت شیمیایی :.. 8

جوانه یا گیاهک :.. 9

توزیع :.. 10

اکولوژی :.. 10

توضیح :.. 11

نحوه تکثیر :.. 11

کاشت گیاه :.. 12

مواد و عناصر غذایی مورد نیاز :.. 12

مراقبت و نگهداری :.. 12

دور آبیاری :.. 13

برداشت :.. 13

بازده و اقتصاد کشاورزی در گیاه رازک :.. 13

انرژی :.. 14

عوامل بیولوژیکی :.. 14

آفت ها و بیماریهای رازک و روش مبارزه با آنها(14). 15

دارا بودن توکسین (زهر ، سم گیاهی) :.. 17

طب عمومی :.. 17

ترجمه لغات.. 18

منابع و مأخذ :.. 20

 

نام علمی                Humalus. Lupulus L

  1. Humulus Mill . cannabis lupulus (L) scop

نام انگلیسی                  Bine, Hop – vine, Hop

خانواده :                    cannabis aceae

نام فارسی : رازک

  
چکیده :

رازک گیاهی علفی ، چند ساله است . این گیاه جزء گیاهان گلدار تک جنسی است که روی پایه های جدا از هم قرار دارد . رازک بومی اروپا و آسیای غربی است و در بسیاری از مناطق به حالت طبیعی کشت می شود . این گیاه از نواحی مرطوب شمالی جهان در سرتاسر مناطق زیستی جنگل های خشک مناطق حاره ای گسترده شده است .

مواد موجود در عصاره رازک از فعالیت باکتریهای تخریب کننده در آبجو جلوگیری می کند . گیاه رازک 1-3/0 درصد روغن فرار و 12-3 درصد ماده تلخ رزینی و چسبناک که متشکل از اسیدهای تلخ نوع  و  است . اسیدهای فنولیک ، تانن ها ، لیپیدها ، آمینواسیدها ، مواد استروژنیک از عصاره های آن می باشند .

نحوه تکثیر این گیاه از طریق ریزوم ، قلمه های ریشه و قلمه های ساقه است . در سال اول کاشت به آن نسبتاً زیادی نیاز دارد و در مجموع به دلیل توسعه زیاد بخشهای هوایی نیاز آبی گیاه بالا است . کلسیم نقش عمده ای در افزایش عملکرد گل و بهبود کیفیت مواد مؤثره آن دارد . این گیاه دارای اثرات درمانی بر روی سردرد ، آرام بخش ، مسکن ، ضد عفونی کننده ، مدر ، خواب آور ، کاهش دهنده درد معده ، معرق ، مقوی و دارای اثر کرم کشی قارچی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مقدمه

در سال 1976 ، 000/000/100 کیلوگرم رازک تنها برای صنعت آبجوسازی پرورش داده شد .(1) مواد تلخ موجود در این گیاه از ریشه های غده دار فرفری آن گرفته شده و توسط آبجوسازان عطر و اسانس زدن به آبجو مورد استفاده قرار گرفت . گیاه رازک در ابتدا به خاطر دارا بودن ارزش محافظتی تولیدات در برابر فساد مورد استفاده قرار می گرفتند . همچنین بعداً اضافه کردن آن عصاره برای دادن عطر به آبجو مورد توجه قرار گرفت . از مواد موجود در رازک به عنوان جلوگیری از فساد سوسیس و کالباس استفاده می شد . مواد موجود در عصاره رازک از فعالیت باکتریهای تخریب کننده در آبجو جلوگیری به عمل می آورد .

مقدار روغن ضروری گیاه از5/0-2/0 درصد متغیر است . همچنین روغن رازک در عطرها ، آشامیدنی های گیاهی ، آبهای معدنی و تنباکو به کار می رود . ریشه آن دارای منبع فیبر نظیر ساقه های سویا ، پنبه ، برگهای کتان و دیگر باقیمانده های مشابه گیاهی بوده و برای مصارف کاغذسازی (خمیر کاغذ) یا تولیدات زیست محیطی به کار می رود . فیبرهای این گیاه تقریباً دارای مقادیر بالای لیگنین و محتوای پنتوز بالا ، همراه با محتوی سلولزی پایین تری می باشند . گاهی اوقات این فیبرها برای استخراج مواد ، باعث ایجاد موجدار شدن کاغذ یا تولیدات وسیع مورد استفاده قرار می گیرند ولی برای تولید کاغذهای موجدار به علت کم بودن سطح مغز و نیازهای بالای شیمیایی برای تولید خمیرهای دارای مایه بیشتر در صنایع کاغذسازی (ویژه) نامناسب هستند . ساقه های فوقانی سفید گیاه به عنوان سبزیجات بویژه در کشور بلژیک مورد استفاده قرار می گیرد . رومی ها ساقه های جوان این گیاه را مانند مارچوبه می خوردند . ساقه های خوب خرد شده این گیاه را با کره یا کرمهای مخصوص پوشانده و آن را به عنوان ماده غذایی مصرف می کنند و این نکته در این خصوص بیان می شود که ساقه های جوان دارای کیفیت بهتر و عالی هستند .(8) عصاره های الکلی بدست آمده از رازک با مقادیر مختلف به طور کلینیکی در درمان تعداد انبوهی از بیماری های جذام ، بیماری ریوی ، بثورات سلی و اسهال باکتریایی خونی با بدست آمدن درجات مختلف موفقیت در چین مورد استفاده قرار گرفته اند . گفته می شود عصاره گیاه رازک دارای فعالیت های بیولوژیکی مختلف (نظیر فعالیت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر (1)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد