هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بیماری روده تحریک پذیر

اختصاصی از هایدی دانلود تحقیق بیماری روده تحریک پذیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بیماری روده تحریک پذیر


دانلود تحقیق بیماری روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر چیست ؟
غذاهای هضم شده پس از ترک معده وارد روده کوچک شده ،  سپس به روده بزرگ می روند. روده بزرگ با حرکات خود غذا را به آرامی جابجا  می کند .
به روده بزرگ کولون هم می گویند.
در سندرم روده تحریک پذیر( IBS ) اختلال در عملکرد روده باعث می شود غذا خیلی سریع یا خیلی آرام در دستگاه گوارش حرکت کند.

علایم روده تحریک پذیرچیست ؟
این بیماری می تواند باعث اسهال، یبوست یا هردو شود. هم چنین می تواند باعث شکم درد طولانی یا کوتاه شود. دردناشی از آن ممکن است پس از دفع گاز یا حرکت روده از بین برود. بعضی از مردم بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب دچار اسهال می شوند. هم چنین ممکن است در حین غذا خوردن یا بلافاصله پس از آن اسهال رخ دهد . فشار و استرس مسافرت و حوادث اجتماعی یا تغییر در روند روزانه زندگی ممکن است علایم را بدتر کنند. علایم درصورت غذا نخوردن یا بعد از خوردن غذای زیاد احتمالا بدتر می شوند. زنان مبتلا در دوره عادت ماهانه ممکن است علایم بیماریشان تشدید شود.



نشانه ها:
 1-  افزایش گاز روده         2-یبوست        3- اسهال    
4- احساس نیاز به دفع بلافاصله پس از اجابت مزاج (احساس تخلیه ناکافی)
5-احساس نیاز فوری و شدید به اجابت مزاج
 6- درد و انقباض عضلات گوارشی

چگونه IBS تشخیص داده می شود؟
پزشک معمولا از علایم شما می پرسد . علایمی که در بالا ذکر شده اند می توانند پزشک را به تشخیص قطعی IBS برسانند. هیچ گونه تست آزمایشگاهی خاصی برای تشخیص قطعی بیماری وجود ندارد.

IBS چگونه درمان می شود؟
بهترین راه درمان ، تغییر رژیم غذایی است . شما می توانیدرژیم کم چرب و پرفیبر استفاده کنید ، از مصرف غذاهایی که به نظر می رسد وضع شما را بدتر می کنند خودداری کنید و راههایی برای مقابله با استرس خود بیابید. پزشک ممکن است داروهای جدیدی که برای بهبود علایم وجود دارند را پیشنهاد کند.




مصرف فیبر چه کمکی در بهبود علائم می کند؟
فیبر عملکرد روده رابهبود می بخشد، چه درمورد اسهال ، چه درمورد یبوست یا هر دو . هم چنین فیبر  گاز روده ، درد و سایر علایم را کاهش می دهد و اینکار را با حجیم و نرمتر کردن مدفوع انجام می دهد.
چه غذاهایی فیبر زیادی دارند؟
فیبر در میوه ها، سبزیجات، نان کامل و حبوبات وجود دارد . خوردن هرکدام از اینها فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه میکند.  هم چنین می توانید با خوردن سبوس فیبر را اضافه کنید.
گاز روده ممکن است با مصرف فیبر بهبود یابد . وقتی فیبر بیشتری می خورید باید آب بیشتری هم بنوشید. فیبر برای عمل کردن به آب نیاز دارد.ممکن است با خوردن فیبر بیشتر ، احساس بهبودی نکنید، ولی اگر هم اصلا احساس بهتری ندارید دلسرد نشوید.

چه چیزهای دیگری فیبر را به رژیم اضافه می کند؟
مصرف پسیلیوم (فیبر سبزیجات طبیعی) ممکن است در کاهش علایم کمک کننده باشد. شما می توانید پسیلیوم را از داروخانه خریده و با یک تا2 لیوان آب آماده کرده و میل کنید.

 

شامل 9 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بیماری روده تحریک پذیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد